Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

listeriapelko!

Vierailija
14.03.2014 |

Olen raskaana ja söin vahingossa äitini Virosta tuomaa kinkkuperunasalaattia, enkä tiennyt että se oli ulkomailta. Hän toi lusikalla maistiaisia et maistapas kun on hyvää perunasalaattia ja söin sen lusikallisen ennenkuin totuus paljastui. Mistä sitä voi tietää mitä vihanneksia siinä on käytetty. Kotimaista olen syönyt, koska missään sitä ei ole mainittu kiellettyjen listalla, mutta vasta eilisen jälkeen kävin miettimään tuotteen turvallisuutta noin ylipäänsä. Kurja juttu, mut nyt täytyy vain odottaa se 2-6 viikkoa et tuleeko jotain oireita. En voi uskoa ylipäänsä äitiä, et raahaa jostain Tallinnasta elintarvikkeita. Voi apua!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sellainen kuvitelma minulla, että Tallinassakin lisäännytään...

Vierailija
2/10 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 08:09"]

Jotenkin sellainen kuvitelma minulla, että Tallinassakin lisäännytään...

[/quote]

jokapaikassa painotetaan, että varsinkaan ulkomaisia (pakaste)vihanneksia ei saa syödä kuumentamatta. Kuumennatko sinä perunasalaatin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaiset tuotteet on niin paljon parempi laatuisia kuin suomessa. 

Vierailija
4/10 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi olet jo 15 vuotta syönyt niitä tietämättäsi. Nykyään suurin osa suomen tuotteista on valmistettu vähän kauenpana. 

Vierailija
5/10 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuntoja suomessa vajaa yksi sataatuhatta asukasta kohti. Älä vielä heitä pyyhettä kehään. Se on todella harvinainen tauti.

Vierailija
6/10 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 08:13"]

[/quote]

En usko, että elintarvikehygienia on yhtä hyvää kuin Suomessa. Paremman makuisia kyllä useasti ovat.

Vierailija
7/10 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 08:13"]

[/quote]

Joo, ja paljon vähemmän heitetään pois. En olisi uskonut näkeväni niin paljon homeisia tuorevihanneksia kaupan hyllyllä kuin Virossa.

Vierailija
8/10 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa nyt. Eihän perunasalaatti sisällä raakoja kasviksia, eli kyllähän ne on kuumennettu valmistuksessa. Eikä perunaa nyt ylipäätään taideta pitää mitenkään erityisen listeriavaarallisena. 

Riski, että olisit saanut listerian lusikallisesta perunasalaattia on varmaan lähes olematon.

Ihmettelen silti äitiäsi, jos hän tuputtaa raskaana olevalle tyttärelle puoliväkisin suuhun jotain ulkomaista elintarviketta? Naureskeleeko hän esim. nykyajan suosituksille raskausajan syömisistä ja osoittaa sen joka mahdollisella tavalla, varsinkin jos itse olet huolissasi tällaisista?

Vierailija
9/10 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua ap! Etkö tiedä, että me ulkomaillakin asuvat tilamme raskaana ollessamme lähes kaikki elintarvikkeet Suomesta...

Vierailija
10/10 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suosia kotimaisia elintarvikkeita ylipäätään. Terveellistä kotiruokaa ja suomalaisia marjoja ja vihanneksia, juureksia jne.