Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmarkkinatuen hausta - osaako joku kertoa?

Vierailija
14.03.2014 |

Olen ilmeisestikin syrjäytynyt pitkäaikaistyötön ja joutumassa Kelan asiakkaaksi. Kelan sivuilla lukee, että työmarkkinatukea haetaan 4 viikon välein. Voiko sitä hakea myös kuukauden välein, siis kalenterikuukausittain? Tuo neljä viikkoa on tosi hankala, kun välillä on jotain pientä työtä ja palkanmaksu on aina kuukausittain.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hakea mutta rahaa saa vaan kerralla sen 22pv verran. Esim jos sivulla lulee seuraavan hakemuksen voit jättää 20.3 niin voit jättää sen myöhemminkin mutta sitten olet luultavasti ilman rahaa muutamat päivät ellet ole säästeliäs :)

Vierailija
2/5 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ymmärrä, enkö muka voi hakea vaikka 2kk kerralla jos siltä tuntuu? Mistä tuo 22 päivän raja oikein tulee?

Säästöjä on kyllä, sen puolelta ei ongelmaa. Yritän vai miettiä miten tämän kuvion saa hoidettua jouheasti. Olen kuullut, ettei Kelassa osata laskea, jos ei palkkakausi osu just yksiin päivärahakauden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös sitä haeta 20:ltä päivältä? eli 4x5 arkipäivää

Vierailija
4/5 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni se takautuva on 3 kk

Vierailija
5/5 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten jos joku osaisi neuvoa pääomatulojen ilmoittamisen kanssa. Sen verran olen kärryillä, että esim. kerran vuodessa tulevat osingot ilmoitetaan siten, että ne jaetaan 12 kuukaudelle. No nyt maaliskuussa ei tule paljonkaan osinkoja, en kai nyt etukäteen ala mitään huhtikuun osinkojakaan ilmoittelemaan? Huhtikuussa ilmoitan sitten siihen mennessä maksetut osingot, mutta 12 kuukaudelle jaettuna, niinkö?