Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ennen vanhaan kaikissa kuvissa kaikki näytti niin vanhoille? Ovatko ihmiset nuoremman näköisiä ulkonäöltään nykyään???

Vierailija
15.11.2020 |

Esim kaikki 20veet näytti vanhoissa kuvissa samoilta, kuin tämän ajan 30veet.

Nykyajan 20veet oon niin siloposkisia ja lapsen näköisiä.

Pakko ihmisissä on täytynyt käydä jokin muutos.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonompi ruoka, kovempi työ, käytetyt vaatteet ja ennenkaikkea pitkä valotusaika. Piti olla naama peruslukemilla ja liikkumatta tosi pitkään. Valokuvassa ei hymyily, se oli vakava paikka kun kerran elämässä pääsi kuvaan. Puhun siis vanhoista kuvista.

Vierailija
22/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustyyli, kampaukset, meikittömyys ja pakko olla kuvissa vakava. Eikä ne väritkään ole samantasoisia kuin netissä julkaistavissa kuvissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsikää kuvia 50-luvun misseistä uimapuvuissa. Joo, vyötärö saattoi olla kapeahko, mutta reidet pulleat eikä käsivarsissa erotu lihaksia. Siihen aikaan naiset eivät treenanneet, eivät missit ainakaan. Kapea uuma saattoi olla tuloksena korsetin käytöstä. Rinnat erottuivat selvemmin lähinnä kehon suuremman rasvaprosentin takia, muttamyös siksi, että muodissa oli vahvasti topatut tötterökupit.

Vierailija
24/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä oli raatamista, lapset eivät välttämättä selvinneet aikuisuuteen asti, ruoka oli  kehnoa..Silloin harvoin kun valokuvaan pääsi/joutui, ei paljon hymyä irronnut.

Vierailija
25/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on paremmat kasvovoiteet. Ja halutaan olla nuorekkaita, vaikkei täysin nuoren näköisiä.

Vierailija
26/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni, joka oli syntynyt 1942 ( on kuollut jo) valokuvissa oli noin kolmekymppinen, puku päällä, parta ja viikset, kaikki vanhentuvat. Ja se 70-luvun muoti, ah! Kukaan tämän päivän kolmekymppinen ei näytä samalta..

Vierailija
27/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he ole vanhemman näköisiä, siis tarkoitan ettei nuoret ihmiset ole.

Heidän sen aikainen muoti vain tekee heistä tänä päivänä vanhemman näköisiä.

Kun katsoo vanhoja mustavalko kuvia, jotka on studioissa otettu, niin kyllä niissä nuoret ihmiset näyttävät nuorilta ja rakkailta.

Ja tuo on totta, että kuvan tunnelma vaikuttaa tavallaan siihen ulkonäköön.

Ennen vanhaan valokuvissa todella piti kunnolla pönöttää ja olla tärkeän ja totisen näköinen.  Oli yleensäkin harvinaista päästä valokuvaan.

Mutta se on totta, että vanhemmat ihmiset ovat kuvissa vanhemman näköisiä kuin nyt, koska he todella olivat sitä, ja juuri niistä syistä mitä täällä on kerrottu.

Vierailija
28/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset aikuistui aiemmin, lapset tehtiin nuorempina ja työpäivät oli pidempiä, samanlaisia lomia ja oikeuksia ei ollut vielä 20-30v sitten ja sitä aiemminkaan kuin mitä nyt. Työ oli elämän keskiö ja itseään kunnioittavat ihmiset teki töitä ja heräsivät aiemmin. Ei ollut etätöitä tai muita joustomahdollisuuksia, mitkä varmasti vaikuttivat jaksamiseen ja sitä kautta ulkonäköön. 

Aurinkorasvan tärkeys kasvoi vasta siinä 90-luvun alussa ja sen jälkeen, eli kaikki sitä ennen syntyneet on altistuneet enemmän auringolle mikä myös vanhentaa. 

Yleinen ajattelu on myös muuttunut. Omat isovanhempani olivat viisikymppisinä todella "mummoutuneen" näköisiä  sekä asiallisia, kun taas nyt omat vanhempani ovat viisikymppisinä todella nuorekkaita, harrastavat paljon ja nauttivat elämästä eikä työnteko ole se elämän keskiö, vaikka ura olisikin tärkeä. 

.tb_button {padding:1px;cursor:pointer;border-right: 1px solid #8b8b8b;border-left: 1px solid #FFF;border-bottom: 1px solid #fff;}.tb_button.hover {borer:2px outset #def; background-color: #f8f8f8 !important;}.ws_toolbar {z-index:100000} .ws_toolbar .ws_tb_btn {cursor:pointer;border:1px solid #555;padding:3px} .tb_highlight{background-color:yellow} .tb_hide {visibility:hidden} .ws_toolbar img {padding:2px;margin:0px}

Vierailija
29/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan kuvia muokattiin paljon enemmän kuin nykyään, niin hassulta kuin se kuulostaakin. Kaikki finnit yms. muokattiin kuvista pois.

Miksi alapeukut? Tottahan tuo on. - eri

Vierailija
30/35 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään ole partoja ja viiksiä.

Vasta 70-luvulla tulivat parrat ja viikset muotiin.Sitä ennen oli miesten leuka kuin lapsen pylly,paitsi hyvin vanhoilla miehillä saattoi olla parta.

Parrat ja viikset kaikkosi 20-30-luvun alussaviimeistään.Vaarini oli syntynyt 1880-luvulla ja hänellä oli viikset ennen 20-luvun kuvia,sitten ne katosi.

70-luvulla tulivat muotiin ja onneksi ovat pysyneet,isäni,synt.1915,mielestä ne olivat vanhoja ja vanhannäköiseksi tekeviä.

Naiset olivat paljon kauniimpia 60-luvulle asti,70-luku loi sekaisen muodin,rippikonfirmaatiossakin olivat osa revityillä farkuilla.Minulla oli valkoinen juhlaleninki,ja siitä sai kuulla.

Nyt onneksi nuoriso osaa myös pukeutua tilaisuuteen sopivasti.

Vierailija
31/35 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi meikittömyyden. Siihen liittyen:riippuu mitä  vanhoilla kuvilla tarkoitetaan..Tuokin termi on niputettu taas samaan suppuun.Sanotaa,että jos kuvat ovat ennen 20-30lukua,tavalliset naiset olivat kokolailla meikittömiä,toki 20-luvulla oli jo kirkkaita huulipunia ja puuteria.

Sota-aikana ei saanut paljon meikkejä,oli pula kaikesta,mutta huulipuna,muotoillut kulmat ja puuteri olivat kestosuosikkeja.Juuri tuo meikki teki naisesta kauniin,mutta upean kampauksen kanssa myös aikuisen näköisen.Äidistäni on tuollainen otos,useampiakin,oli synt.-17.

50-LUKUoli hehkuvan huulipunan ja loistavan punaisten kynsien kulta-aikaa,60-luku vahvan silmämeikin,samoin 70-luku vahvan silmäehostuksen aikaa.Luomivärit hohtivat silloin kuinvesivärit.

Nuoruusaikaani oli 70-luku ja tietty vielä 80-luvun alkupuolikin.

Vierailija
32/35 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalampi rasvaprosentti, ja ruoka oli ennen vanhaan vähemmän prosessoitua ja vaatii enemmän pureskelua -> ihmisillä paremmat leukalihakset ja sitä kautta parempi leukalinja.

Vierailija
33/35 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi ja auringossa oleilu vanhentavat ihoa. Ennen vanhaan ei kummankaan terveysriskejä tiedetty niin hyvin, joten niitä ei mitenkään vältelty. Toki tänäkin päivänä ihmiset grillaavat itseään aika estottomasti.

Vierailija
34/35 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa kun katsoin äitini kuvia joissa hän ja ystävänsä ovat samanikäisiä kuin minä ja ystäväni ollaan nyt. Olen tullut siihen tulokseen että ihmiset ovat nuoremman näköisiä nykyään, syitä voi vaan miettiä. Ravinnon parempi laatu? Paremmin suojattu iho? Erilainen tyyli?

T.90-luvulla syntynyt

Mulla on ihan päinvastainen kokemus. Olen nyt 37 ja äitini meni samanikäisenä naimisiin. Kun katsoin kesällä hänen vanhoja hääkuviaan, niin oli pakko todeta että äiti oli mun ikäisenä huomattavasti nuoremman näköinen kuin minä nyt. Alle 30-vuotiaan näköinen.

Vierailija
35/35 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa kun katsoin äitini kuvia joissa hän ja ystävänsä ovat samanikäisiä kuin minä ja ystäväni ollaan nyt. Olen tullut siihen tulokseen että ihmiset ovat nuoremman näköisiä nykyään, syitä voi vaan miettiä. Ravinnon parempi laatu? Paremmin suojattu iho? Erilainen tyyli?

T.90-luvulla syntynyt

Mulla on ihan päinvastainen kokemus. Olen nyt 37 ja äitini meni samanikäisenä naimisiin. Kun katsoin kesällä hänen vanhoja hääkuviaan, niin oli pakko todeta että äiti oli mun ikäisenä huomattavasti nuoremman näköinen kuin minä nyt. Alle 30-vuotiaan näköinen.

Lisään vielä tähän edeliseen viestiini että mun äiti on siis syntynyt vuonna 44