Miksi ennen vanhaan kaikissa kuvissa kaikki näytti niin vanhoille? Ovatko ihmiset nuoremman näköisiä ulkonäöltään nykyään???
Esim kaikki 20veet näytti vanhoissa kuvissa samoilta, kuin tämän ajan 30veet.
Nykyajan 20veet oon niin siloposkisia ja lapsen näköisiä.
Pakko ihmisissä on täytynyt käydä jokin muutos.
Kommentit (35)
Paremmat pöperöt, vähemmän puuhaa.
Ihan varmasti jos minä olisin 25 vuotiaana nyt 2020 luvulla sen näköinen kuin olin niin minua syytettäisiin huijariksi.
Ja väitettäisiin ainakin 10 vuotta vanhemmaksi!
T.ap
Ennen vanhaan 20-30 vuotiailla naisilla oli vyötärö.
Mietin samaa kun katsoin äitini kuvia joissa hän ja ystävänsä ovat samanikäisiä kuin minä ja ystäväni ollaan nyt. Olen tullut siihen tulokseen että ihmiset ovat nuoremman näköisiä nykyään, syitä voi vaan miettiä. Ravinnon parempi laatu? Paremmin suojattu iho? Erilainen tyyli?
T.90-luvulla syntynyt
Varmaan myös vaate- ja hiustyyli vaikuttaa.
Mun mielestä ihmiset vanhoissa kuvissa ovat lähes aina hyvännäköisiä.
Jos esim katson isoäidin luokkakuvaa, niin damn!
Jos joskus mun tulevat lapsenlapset katsovat mun yläasteen tai lukion luokkakuvaa, niin siellä on pissiksiä, emoja, ernuja yms :D
Kyllähän nämä silikoni-botox-meikkivoide-tekoripsi-kulmakarva -naiset näyttävät nykyään paljon ikäistään vanhemmilta.
Ennen vanhaan kuvia muokattiin paljon enemmän kuin nykyään, niin hassulta kuin se kuulostaakin. Kaikki finnit yms. muokattiin kuvista pois.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nämä silikoni-botox-meikkivoide-tekoripsi-kulmakarva -naiset näyttävät nykyään paljon ikäistään vanhemmilta.
Niin näyttävät, tosin he eivät ole enemmistöä vaikka instaa selaamalla voi luullakin niin.
Rankka elämä kuluttaa enemmän. Aiemmin ei ollut niin yltäkylläistä kuin nykyään. Ovathan ihmiset tänä päivänä pitempiäkin.
Silti en usko, että nää siloposket näyttäisi yhtään vanhemmille niissä vanhoissa kuvissa.
T.ap
Ennen elämä oli kai vähän rankempaa. Tehtiin kenties maataloustöitä aamusta iltaan auringonpaisteessa jne. Kyllähän rankka elämä vanhentaa.
Elämä oli kovempaa, terveydenhoito olematonta (esimerkiksi antibiootit tulivat vasta sotien jälkeen), ravitsemus heikompaa ja yksipuolisempaa, fyysinen työ raskasta. Kyllä tämä kaikki näkyi olemuksessa . Köyhien maiden keski-ikäiset näyttävät nykyajankin uutisissa paljon vanhemmilta kuin samanikäiset länsimaalaiset.
Aikuisten oli otettava vastuu asioista. Ei voinut leikkiä teiniä enää nelikymppisenä, niin kuin nykyään. He eivät voineet olettaa, että yhteiskunta toimittaisi kriisiapua, jos oma lapsi kuolee. Moniin sairauksiin kuoltiin. Elämä ei ollut mikään kiva elämysseikkailu. Semmoinen tekee huolenryppyjä otsaan. Ei paljon naurata, jos halla vie viljan.
Nuorekkuus ei ollut mitenkään tavoiteltua vaan esim. ammatti määritti vaatetuksen ja olemuksen kun
Oli lasten vaatteet ja oli aikuisten vaatteet, nuorisovaatteet on aika uusi asia. Uskottavuus tuli aikuisesta lookista
Vierailija kirjoitti:
Rankka elämä kuluttaa enemmän. Aiemmin ei ollut niin yltäkylläistä kuin nykyään. Ovathan ihmiset tänä päivänä pitempiäkin.
No eivät niin paljoa. Tuo nyt on vain parista sentistä kiinni. Tosiasiassa ihmisten keskimitta on vain kasvanut muutaman sentin
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan kuvia muokattiin paljon enemmän kuin nykyään, niin hassulta kuin se kuulostaakin. Kaikki finnit yms. muokattiin kuvista pois.
Joo niin varmaan.
Valokuvaan pääsy oli joskus muinoin juhlahetki. Piti olla totinen kuin toteemi. Tuoreemmissa kuvissa, alkaen toisen maailmansodan jälkeen, oli jo avoimempi meininki. Ja tosiaan, kuvia käsiteltiin eli retusoitiin.
Vanhoissa kuvissa on tyyliä, joista instapimujen on turha haaveilla. Esim. mummoni on kihlakuvassaan kuin filmitähti!
Vanhat kuvat vääristää jotenkin. Jos matkattaisiin aikakoneella takaisin, mutta kuvien laatu olisi sama, kuin nyt niin nuo eivät näyttäisi yhtään vanhemmille ehkä jopa nuoremmille.