Kuinka pystytte aloittamaan uuden parisuhteen suoraan lennosta, vaikka edellinen on juuri ihan vasta lopetettu?
Tiedän aika paljon tällaisia tapauksia. Kuinka siinä oikeasti pystyy aloittamaan vakavissaan mitään uutta, kun ei ehdi käsitellä edellistäkään alta pois?
Kommentit (46)
Suhde oli jo kuollut ja olin tehnyt eroprosessia pari vuotta. Kun lusikat oli jaettu, läksin omalle reissulleni lasten ollessa isällään. Siellä tapasin sattumalta miehen menneisyydestä, siis kaveritason tyyppi yhdestä harrastuksesta menneisyydestä. No, päivä jatkui iltaan ja yöhön, kerroin kyllä ihan rehellisesti että eronnut olen just ja en ole haku päällä, mutta jos näillä raameilla haluut viettää aikaa, niin sopii kyllä. Ja sopikin, voi hyvänen aika miten sovittiinkin yhteen heti. Kotiin lähdettiin ajatuksella "pidetään yhteyttä" , ja niin se sit meni että pidetään edelleen 8 v jälkeen. Nyt jo saman katon alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä jotkut ottaa suhteiden päättymiset koomisen vakavasti. Usein sitä on jo tapeltu ja erkavoiduttu pitemmän aikaa, ei se mitenkään salamana kirkkaalta taivaalta tule kenellekään. Mitä käsittelemistä siinä on kuukausitolkulla enää varsinaisen eron jälkeen? Eikä niitä uusia suhteitakaan tarvitse heti olla niin vakavasti ottamassa, sen kun pitää hauskaa ja katselee ympärilleen. Kamalan raskaita ihmisiä tuollaiset vatvojat ja käsittelijät.
Totta, ex olisi halunnut analysoida ja keskustella eron jälkeen, öö miksi? Ilmeisesti joillain se on vaan tapa pitää vanhasta kiinni tai mitä se sitten onkaan. Olin paska äijä kun en suostunut.
Ei vaan olet lapsellinen ja typerä. Yhdeltä exältäni tämän oikeuden eväsin, mutta jälkeenpäin olen katunut. Koska sitä keskustelua ei käyty hän jäi ikuisiksi ajoiksi suhteestamme uhrifantasioihinsa ja seuraava avioliitto jonka heti solmi eromme tultua selväksi kariutui parissa vuodessa. Hän olisi voinut korjata käytöstään jos jollakin olisi ollut munaa kertoa miten itsekäs kusipäämulkvisti hän on ja mikä hänessä oli vikana koko suhteen ajan. Hän kun ei millään tavalla nähnyt mikä hänen käytöksessään on tuhoista ja ongelmallista. Erot kannattaa käsitellä loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä jotkut ottaa suhteiden päättymiset koomisen vakavasti. Usein sitä on jo tapeltu ja erkavoiduttu pitemmän aikaa, ei se mitenkään salamana kirkkaalta taivaalta tule kenellekään. Mitä käsittelemistä siinä on kuukausitolkulla enää varsinaisen eron jälkeen? Eikä niitä uusia suhteitakaan tarvitse heti olla niin vakavasti ottamassa, sen kun pitää hauskaa ja katselee ympärilleen. Kamalan raskaita ihmisiä tuollaiset vatvojat ja käsittelijät.
Totta, ex olisi halunnut analysoida ja keskustella eron jälkeen, öö miksi? Ilmeisesti joillain se on vaan tapa pitää vanhasta kiinni tai mitä se sitten onkaan. Olin paska äijä kun en suostunut.
Ei vaan olet lapsellinen ja typerä. Yhdeltä exältäni tämän oikeuden eväsin, mutta jälkeenpäin olen katunut. Koska sitä keskustelua ei käyty hän jäi ikuisiksi ajoiksi suhteestamme uhrifantasioihinsa ja seuraava avioliitto jonka heti solmi eromme tultua selväksi kariutui parissa vuodessa. Hän olisi voinut korjata käytöstään jos jollakin olisi ollut munaa kertoa miten itsekäs kusipäämulkvisti hän on ja mikä hänessä oli vikana koko suhteen ajan. Hän kun ei millään tavalla nähnyt mikä hänen käytöksessään on tuhoista ja ongelmallista. Erot kannattaa käsitellä loppuun.
Uskotko tosiaan että kusipäämulkvisti olisi ottanut mistään määrästä keskustelua vaarin ja parantanut tapansa? LOL
Exä löysi uuden suhteen elokuussa kun vielä oltiin yhdessä. Hän on läheisriippuvainen ekstrovertti joka ei osaa olla yksin. Alkoholiongelmaakin vielä.
Koen että mulla on itse asiassa asiat nyt aika hyvin ja loppupeleissä exä teki mulle palveluksen.
Läheisriippuvuutta. Ei ole oma identiteetti kehittynyt. On ripustauduttava toiseen ihmiseen. Ei kykene käsittelemään vaikeita eroon liittyviä tunteita. Ne on helppo painaa jonnekin syvälle sisälle, kun heti alkaa uusi suhde.
Tästähän oli jossain tutkimustakin, että yleensä eroa hakeva on harkinnut eroa 1-2 vuotta ennenkuin pistää toimeksi. Kyllähän tällöin asiaa on ennättänyt työstää.