Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Föönaatko hiukset aina suihkun jälkeen?

Vierailija
13.03.2014 |

Olen alakoulunopettaja ja minulta lapset kyselevät tosi usein miksi hiukseni ovat märät aamuisin. Minusta on aivan normaalia olla pyyhekuivat hiukset aamulla kun moni käy aamuisin suihkussa. Sen verran on asiaa multa kyselty, että on alkanut ihmetyttää, että föönaakö tai muotoileeko kaikki muut hiuksensa aina suihkun jälkeen?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tänään kasin aikaan suihkussa ja nyt mun pitkät hiukset on melkein kuivat. En lähtisi aamulla märillä hiuksilla ulos.

Vierailija
22/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:11"]

Todellakin föönaan hiukset hiustenpesun jälkeen.Föönillä saa hyvän pohjan, kampausta varten. Kunnon muotovaahto tekee ihmeitä.En ikinä mene ihmisten ilmoille laittautumatta. Ihme luonnonlapsia. Kuka nainen ei laita hiuksiaan?

[/quote]

Minä en laita. Ovat luonnonkiharat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ehtii kuivua pyörämatkalla. Oikeestaan mun hiukset kuivuu tosi nopeesti vaikka onki pitkät ja paksuhkot, joten ihan hyvin voin lähteä hiukset märkinä johonkin. Vaikka suihkussa käynkin harvoin aamulla, kun se on niin kiduttavaa.

Vierailija
24/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:04"]

Siis totta kai kuuma ilma vahingoittaa hiuksia, jos ei käytä lämpösuojaa. Ihan samalla tavalla kuin suoristusrautakin. Etkö tosiaan ole kuullut tällaisesta aiemmin, 11? Hiusten kanssa pätee se sääntö, että mitä luonnollisempi, sen parempi.

En itse lähde koskaan kosteilla hiuksilla ulos. Tykkään olla laittautunut.

[/quote] Olen tosiaan kuullut mutta osaan myos kuivata polttamatta, eihan sita tarvitse tulikuumalla kayttaa tai paanahassa kiinni pitaa :). Kayn myos kampaajalla , se vasta luonnotonta on. Kuivaamalla hiuksista tulee myos tuuheamman nakoiset, inhoan paanmukaista littanaa tukkaa. t.#11

Vierailija
25/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hiuksia pitää laittaa? Kyllä minulla hiukset ovat päässä pysyneet laittamattakin.

Vierailija
26/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En föönaa juuri koskaan. Mutta en kyllä myöskään lähtis töihin märillä hiuksilla. Pesen yleensä illalla.

Vierailija
27/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#11: Aijaa, ei käynyt mielessäkään että joku olisi noin kärsivällinen että jaksaisi föönata alemmilla lämpötiloilla, minä olen sellainen hätähousu että tukka vaan sauhuaa :) -16

Vierailija
28/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25: Itse en ainakaan kaupungille tahtoisi lähteä lokinpesä päässäni.

Vierailija
29/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai,miksi laittaa.Itse tykkään tuuheasta tukasta, joka on kuohkea föönin jäljiltä. Inhoan minäkin littanaa tukkaa,joka menee päätä myöten,hirveän ruma. 

Vierailija
30/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen illalla hiukset,, en jätä aamuun, nukun senkin ajan. Talvella en käy koko suihkussa aamulla, ainoastaan alapää suihkussa vessanpöntöllä istuessa, kainalot pesen jotenkuten ja tissit ja tissin aluset. 

Vierailija
31/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka aamu suihkussa ja pesen myös hiukset. Kuivaan ja muotoilen föönillä ja harjalla. Minusta on tosi omituista, jos joku lähtee märällä tukalla töihin. Sama kuin menisi naama rasvasta kiiltäen tai jossain kylpytakissa. Eipä tulisi mieleenkään. Siistiin ja huoliteltuun ulkonäköön kuuluu mielestäni myös se, että hiukset on kuivat ja laitettu kuntoon.

Vierailija
32/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko. Aika usein on, sillä mun luonnonkihara imee vettä itteensä kuin sieni - kestää kuivua ikuisuden tai ainaki monta tuntia. Ovaat lyhyet kun eivät pitkäksik.än kasva.

Vierailija
33/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun päässäni ole littanaa lokinpesää, vaikka en föönaa.

Vierailija
34/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti siinä, miten nopeasti hiukset kuivuvat, on aika suuria eroja?

Jos minä lähtisin hiusten pesun jälkeen esimerkiksi pyöräilemään hiukset auki niitä kuivaamatta, seurauksena olisi  ainakin tuulisempana päivänä sellainen vielä märkä takkupallo, jota selvittelisin tuntitolkulla. Jos taas laittaisin ne kiinni, hiukset eivät kuivuisi. Joudun kesällä käytännön pakosta sähköttömissä oloissa jättämään hiukseni kuivaamatta föönilla. Jos en ehdi kuivattelemaan niitä ennen nukkumaanmenoa tai liikkeellelähtöä kahta ja puolta tuntia, sutaisen ne sykerölle. Kun teen näin illalla,  hiukset ovat poikkeuksetta kosteat vielä aamulla.

Hiuslaatuni on tiivis ja liukas, mutta kuitenkin kihartuva. Ilmeisesti aika erikoinen kombinaatio, yleensähän kihara hius on karheampaa, ja liukas hius suoraa. 

Vierailija
35/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 22:11"]

Todellakin föönaan hiukset hiustenpesun jälkeen.Föönillä saa hyvän pohjan, kampausta varten. Kunnon muotovaahto tekee ihmeitä.En ikinä mene ihmisten ilmoille laittautumatta. Ihme luonnonlapsia. Kuka nainen ei laita hiuksiaan?

[/quote]

Minä. T: luonnonlapsi

Vierailija
36/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Föönaan joka pesun jälkeen, koska hiukseni ovat rumat ilman fööniä. Lasimainen hiuslaatu ja ohut tukka ovat ihanan päätänuoleva yhdistelmä. Ehkä kuitenkin tärkeimpänä syynä föönaukselle on se, että jos en föönaa, hiukset rasvoittuvat jo seuraavana päivänä. Kuivashampoot eivät siinä auta mitään. Föönin kanssa pesuväli on päivän pidempi, koska hiukset nousevat juuresta ja muotoilutuote jaksaa myös pitää juuren ilmavana.

Vierailija
37/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:09"]

Föönaan joka pesun jälkeen, koska hiukseni ovat rumat ilman fööniä. Lasimainen hiuslaatu ja ohut tukka ovat ihanan päätänuoleva yhdistelmä. Ehkä kuitenkin tärkeimpänä syynä föönaukselle on se, että jos en föönaa, hiukset rasvoittuvat jo seuraavana päivänä. Kuivashampoot eivät siinä auta mitään. Föönin kanssa pesuväli on päivän pidempi, koska hiukset nousevat juuresta ja muotoilutuote jaksaa myös pitää juuren ilmavana.

[/quote]

Miksi pesuväli täytyy olla päivän pitempi? Yritätkö muutenkin välttää peseytymistä mahdollisimman kauan? Mitä vikaa päivittäisessä peseytymisessä on?

Vierailija
38/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en föönaile juuri koskaan, kun pesen tukan iltaisin ja se kuivuu yöllä itsekseen. Jos pesen joskus aamulla, niin kyllä föönaan, ettei tule kylmä ulkona. Kesäkuumalla en välttämättä kuivaa.

Vierailija
39/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 23:09"]

[/quote]

Miksi pesuväli täytyy olla päivän pitempi? Yritätkö muutenkin välttää peseytymistä mahdollisimman kauan? Mitä vikaa päivittäisessä peseytymisessä on?

[/quote]

Kyllä, välttelen peseytymistä viimeiseen asti ja olen hyvin likainen ihminen. Joskus olen viikkoja peseytymättä ja likasia taipeitani haistellessani ajattelen, kuinka hieron kainaloitani sinun puhdasta olemustasi vasten. Ootko idiootti?

Vierailija
40/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiko teilla yollakuivattajilla kastu tyyny? Mina en kylla saisi unta maralla tyynylla. Brrr. Muutenkin olisin ihan toyhtohyypan nakoinen kun tukka olisi kuivunut miten tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme