Föönaatko hiukset aina suihkun jälkeen?
Olen alakoulunopettaja ja minulta lapset kyselevät tosi usein miksi hiukseni ovat märät aamuisin. Minusta on aivan normaalia olla pyyhekuivat hiukset aamulla kun moni käy aamuisin suihkussa. Sen verran on asiaa multa kyselty, että on alkanut ihmetyttää, että föönaakö tai muotoileeko kaikki muut hiuksensa aina suihkun jälkeen?
Kommentit (42)
Ap kommentoi.
Minulle hiusten laittamiseen normipäivänä riittää harjaaminen ja ehkä sipaus muotovaahtoa.
En edes omista fööniä, enkä muotoilurautaa, joten paljon enempää en niitä muutenkaan laita.
Hiuksia pidän useimmiten ponnarilla, joten kuivuminen kestää. Työmatkani on myös niin lyhyt ettei siinä ehdi kuivua.
En ymmärrä miksi hoidetun hiuksen pitäisi olla myös kuiva? Minun hiukseni ovat aina puhtaat ja takuttomat. Käyn usein kampaajalla ja minulla ei ole kaksihaaraisia. Siksi en siis koe, että kosteat hiukset olisi sama asia kuin likainen naama niin kuin joku kirjoitti.
En käy suihkussa aamuisin, vaan iltaisin, jolloin pesen myös hiukset ja annan niiden kuivua illan mittaan itsekseen ennen nukkumaan menoa (en siis nuku märällä päällä). Föönään ainoastaan otsatukan, koska vapaasti kuivuessaan se menee järkyttäville laineille.
Jos rupeaisin aamuisin pesemään hiuksia ja föönäilemään niitä kuivaksi, siihen menisi aivan tuhottomasti aikaa. En myöskään halua käristää hiuksiania millään ylimääräisellä.