Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö mistään saa jouluapua ilman että joutuu nöyryytetyksi?

Vierailija
15.11.2020 |

Jouluapuryhmästä apua hakevat päätyy tälle palstalle pilkattavaksi, Hurstin joulukasseja täytyy jonottaa ja Pelastusarmeija pyytää henkilötietojen lisäksi tulotietoja. Eikö mistään saa jouluapua ilman että joutuu nöyryytetyksi?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, todellakaan. Vähintäänkin sillä halutaan näyttää muille, että Minä olen hyvä ihminen vaikka olenkin varakas kermaperse. Suurin osa hyväntekeväisyyttä on myös hyvesignalointia. Pyyteettömyys ei kuulu ihmisyyteen.

Sitten on tämä kaikkein surullisin ankeuttaja- ja demonijoukko, joka oikeasti kadehtii ja määkii vähävaraisien avustuksista 😳

Vierailija
2/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään pitäisi auttaa sinun jouluasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Pelastusarmeija ei pyytäisi tulotietoja, apua ei riittäisi sitä todella tarvitseville.

Hurstin jonossa voi jonottaa maski kasvoilla. Voit ottaa mukaan kevyen jakkaran, jos seisominen n raskasta.

En ole nähnyt ketään nimeltä mainiten pilkattavan palstalla sen takia, että hakee jouluapua.

Olisiko oman seurakunnan diakonia sinulle sopiva avunhakemispaikka? Tai oman kunnan sosiaalitoimi?

Vierailija
4/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankista saa joustoluottoa. Voit myös ostaa osamaksulla. Pikavipitkin on keksitty. Tai höylää luottokorttiasi.

Vierailija
5/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin surullista kun se onkin, eiköhän esim. tuossa pelastusarmeijan henkilö- ja tulotietojen kysymisessä ole kyse siitä, että apu saataisiin ohjattua niille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat, eikä systeemin hyväksikäyttäjille. Eli tarkoitusperä on hyvä, halutaan ohjata se apu, mihin on mahdollisuus, oikeille henkilöille. Ymmärrän kyllä, että varmasti tuntuu kiusalliselta jos on itse hakijana eikä haluaisi levitellä omaa tilannettaan kuitenkaan ihan julkisesti.

Tuo Hurstin joulukassien jonottaminen taas kertoo lähinnä karua kieltään siitä, että huono-osaisia (tai sellaista esittäviä) on jonoksi saakka, vaikka korkeaveroasteinen "hyvinvointivaltio" paperilla ollaankin.

Vierailija
6/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluapusivun elämänhallintataidottomat kerjäläiset saavat ihan ansaittua kritiikkiä. Kaikkia sieltä apua hakevia ei moitita.

Vierailija
7/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä tarvitset jouluapua? Jouluruokien raaka-aineethan on kaikista edullisimpia, mitä on. Eli ihan saman verran maksaa joulun ruuat kuin muutkin ruuat. Kynttilätkään ei paljon maksa eikä tulitikut. Koristeita voi askarrella itsekin.

Vierailija
8/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajatteleppa sitä, että jotkut varakkaat voivat olla niin röyhkeitä, että hakevat ruokansa leipäjonosta, vaikka rahaa on. Eikä heitä hävetä yhtään. Pääasia on, että saa halvalla. Joten...miksi sinäkään häpeäsit, jos oikeasti tarvitset apua.

Vierailija
9/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun jouluapuni tulee siitä että katson mitä pienestä palkastani jää varaa joulunviettoon ja sillä mennään, lapsi etusijalla.

Ja ymmärrän hyvin että kysytään tulotietoja.

Vierailija
10/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sukulaiset muista sua jouluna?

Vierailija
11/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on poikkeus joulu tulossa ja ajattelin, että haen apua..olen selannut noita paikkoja ja totesin, että en pysty hakemaan..en kerta kaikkiaan kehtaa. Pelkään myös että jos apua tarjoaakin joku tuttu..vaikka oma tilanne on semmoinen mille ei voida mitään ja on lyhytaikainen, mutta sattui juuri jouluun. Jos joku miettii mikä niin lapsen akuutti sairastuminen pahasti..tulot meillä on sen verran ok ettei toimeentulotukea myönnetä, mutta silti talous kuormittuu tästä hetkeksi, että saadaan noi maksukatot täyteen. Siihen päälle autokin hajosi. Puskuria on yritetty pitää jonkun verran, mutta nyt ne suli näihin ja kestää hetki kerätä uudet. Täällä olen nähnyt kuinka noissa apuketjuissa pilkataan ja syytetään ihmisiä niin sekin tuntuu tylyltä..varmasti on ihmisiä ketkä huijaavat ja muuta, mutta ei kaikki ole..jonkun mielestä meidänkin tilanne on itseaiheutettu yms. Mutta en siis kehtaa hakea apuja vaan yritetään pitää pienen budjetin joulu..

Vierailija
12/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaa vaan.

Vierailija
13/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluapua? Ihme loisia täällä! Miksi ihmiset kuvittelevat, että heillä on joku oikeus saada kaikkea muilta. Vaaditaan asumistukea, lapsilisää, elatusmaksuja, sossuntukia ym. Kaikkea pitäisi saada muilta tekemättä mitään.

Vierailija
14/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ajatteleppa sitä, että jotkut varakkaat voivat olla niin röyhkeitä, että hakevat ruokansa leipäjonosta, vaikka rahaa on. Eikä heitä hävetä yhtään. Pääasia on, että saa halvalla. Joten...miksi sinäkään häpeäsit, jos oikeasti tarvitset apua.

Eiköhän ap ole juuri tuollainen röyhkimys eikä siksi halua jäädä kiinni.

Vierailija
15/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pienen budjetin joulu olla ihana.

Meillä on aina ollut.

Joskus saatu apuja pyytämättä, se on tuntunut tosi kivalta ja niistä on tullut joulufiilis.

En ole kuitenkaan itse pyytänyt. Hyvin vähällä pärjää. Toivottavasti lapsi voi jo paremmin ❤️

Vierailija
16/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

urbaani legenda. ei niissä jonoissa kukaan varakas viitsi aikaansa haaskata ja mainettaan pilata. kunnon narsisti näkee vain omat ongelmansa, eikä voi ymmärtää, että kaverilla menee yhtä huonosti. sitten narsisti ajattelee, että "rikas" kaverikin oli leipäjonossa, vaikka minä minä minä narsistin omat ongelmat ovat maailman keskipiste ja vain minä minä minä narsistilla on oikeus hakea apua leipäjonosta

Vierailija
17/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerjuun ei kuulukaan olla helppoa. Muutenhan sitä tekisivät kaikki, ja silloin sen idea mitätöityisi.

Vierailija
18/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

saakohan kahdeksansivuodella veroilmoituksella tukia, palkkatulot suht pienet. Jotain tukia. Ja sitten monta sivua omistuksia ja osinkoja.

Ei varmaan jos on käsittelijää vauraampi 9000e/v palkkatuloilla mutta 500.000e omaisuutta :D

Vierailija
19/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, eikö sun viiden donnan nettotuilot riitä sun tasoiseen joulun viettoon?

Vierailija
20/54 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi erityisesti jouluna tarvitset apua? Saat samasta paikasta apua jouluna, kuin mistä saat arkenakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme