Salon uimahallipsykatri on syy, miksi en mene mielenterveyspalveluihin
Miten nämä henkilöt voisivat auttaa muita, kun ovat selvästi itse avun tarpeessa?
Kommentit (26)
Monesti sellaiset ihmiset hakeutuvat alalle, jotka ovat itse vähän vinksahtaneita. Haluavat etsiä vastauksia omiin ongelmiinsa.
Mulla on ollu jalka poikki kohta 3 vuotta mutta en mene lääkärille koska niillä kaikilla on kuitenkin joskus ollut joku jäsen poikki. Miten ne osaisi mua auttaa kun on itse rikki!
narsisti joka haluaa päteä ja olla aina oikeassa. on se kamalaa jos uimahallissa kastuu
Mulla on paha aikuisiän akne. Valitsen aina ihotautilääkäriksi sileäihoisen nuoren lääkärin, koska jos lääkärillä on itsellään akne tiedän ettei hän pysty auttamaan minua.
Nyt lääkäri nro43 jo menossa ja taas koitetaan uutta apteekin perusvoidetta... jos tällä kertaa onnistuisi...
Siis silmälääkäreiksihän hakeutuu ne joilla on tosi huono näkö, haluavat vain parantaa omat silmänsä.
Oon kans kerran kuullu että yks ortopedi on tosi outo. Se todistaa että ne on kaikki outoja. Nyt en voi mennä yhdellekään ortopedille. Onneks kainalosauvoilla voi kävellä loppu elämänsä. EN tarvitse apua.
Psykologi ja psykiatri ovat eri asioita.
"Uimahallipsykiatri" :D
Mainio nimi. Onkohan tuo kovinkin yleinen erikoistumissuuntaus psykiariassa? Minä ainakin haluan varata ajan uimahallipsykiatrille!
Hän ei ole psykiatri vaan seuraavaa: psykoterapeutti, psykologi sekä kriminaalipsykologian dosentti.
Nämä tiedot iltapäivälehdistä.
Vierailija kirjoitti:
Siis silmälääkäreiksihän hakeutuu ne joilla on tosi huono näkö, haluavat vain parantaa omat silmänsä.
Ei ihan. Kuinka moni silmien laserleikkauksia mainostavista tai tekevistä lääkäreistä on itse käynyt leikkauksessa? Aivan.
Vierailija kirjoitti:
Monesti sellaiset ihmiset hakeutuvat alalle, jotka ovat itse vähän vinksahtaneita. Haluavat etsiä vastauksia omiin ongelmiinsa.
tätä nyt on lässytetty monta vuosikymmentä
En osta koskaan meikkejä kosmetiikkaosaston kauniisti meikatuilta myyjiltä, epäilyttää mitä ne peittelee sillä meikillä, on ehkä oikeasti rumia, ja miten ruma myyjä osaisi auttaa minua meikkaamaan itsestäni kauniimman?
Mua on alkanut epäilyttää että ammattikokit ei alunperin osanneet kyllä mitään ruokaa laittaa. Menivät sinne opiskelemaan ihan vaan jotta oppisivat itse tekemään itselleen parempaa ruokaa. Niih. EN mene ravintoloihin syömään tämä takia.
psykatrin puheille en minäkään uskaltaisi
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu T. Jaana
Ilmiannoin sinut. terv. Hannu Lauerma
Minä hain psykologiaa opiskelemaan enkä päässyt. Sanoin haastattelussa mm. ettei kaikkea voi täysin ymmärtää jos ei itse ole kokenut. Siis siinä mielessä että voisi päteä kovin tarkkaan toisen ongelmista. Ja edelleen olen samaa mieltä.
Samalla logiikalla en enää ikinä poistu kämpästäni koska lähibaarissa puukotettiin ihminen 10 vuotta sitten.
Tämä aloitus haiskahtaa tarkoitukselliselta luottamuksen murentamiselta virallisiin auttaviin tahoihin.
Olemme lukeneet yhdestä väkivaltarikoksen tehneestä psykiatrista samalla kun tuhannet psykiatrit tekevät joka helkutin päivä auttamistyötään ilman mitään julkisuutta.
T. itsekin useammalta psykiatrilta apua saanut.
Jos masentuisin oikein pahasti haluaisin sellaisen psykologin joka on mahdollisimman iloinen ja onnellinen. Olen vakuuttunut että hän osaisi auttaa minua synkkyyteni syövereissä kaikkein parhaiten. En nyt osaa perustella miksi näin on, mutta kyllä näin on.
Vierailija kirjoitti:
Minä hain psykologiaa opiskelemaan enkä päässyt. Sanoin haastattelussa mm. ettei kaikkea voi täysin ymmärtää jos ei itse ole kokenut. Siis siinä mielessä että voisi päteä kovin tarkkaan toisen ongelmista. Ja edelleen olen samaa mieltä.
En tiedä oliko tuo kommentti asiaa arvioiville ihmisille hyvä vai huono merkki. Esim. psykoterapeutin pitää kyetä mentalisaatioon sillä tasolla että hän voi tajuta miten traumaattinen tietty tilanne on asiakkaalle ollut vaikka itse ei ole juuri samaa kokenutkaan.
Varmaa on se että psykologiksi ja myös psykoterapeutiksi voi kouluttautua ilman että on omakohtaista kokemusta kaikista maailman traumatyypeistä.
Ilmiannettu T. Jaana