Salon uimahallipsykatri on syy, miksi en mene mielenterveyspalveluihin
Miten nämä henkilöt voisivat auttaa muita, kun ovat selvästi itse avun tarpeessa?
Kommentit (26)
Yhden hullun takia leimaat koko alan ihmiset? Okei...
Vierailija kirjoitti:
"Uimahallipsykiatri" :D
Mainio nimi. Onkohan tuo kovinkin yleinen erikoistumissuuntaus psykiariassa? Minä ainakin haluan varata ajan uimahallipsykiatrille!
Se on kyökkipsykologin kolleega. Todennäköisesti pääset kuitenkin puhumaan vain insuliinimurhaajalle. Sitä voi tehdä sairaanhoitajan pätevyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hain psykologiaa opiskelemaan enkä päässyt. Sanoin haastattelussa mm. ettei kaikkea voi täysin ymmärtää jos ei itse ole kokenut. Siis siinä mielessä että voisi päteä kovin tarkkaan toisen ongelmista. Ja edelleen olen samaa mieltä.
En tiedä oliko tuo kommentti asiaa arvioiville ihmisille hyvä vai huono merkki. Esim. psykoterapeutin pitää kyetä mentalisaatioon sillä tasolla että hän voi tajuta miten traumaattinen tietty tilanne on asiakkaalle ollut vaikka itse ei ole juuri samaa kokenutkaan.
Varmaa on se että psykologiksi ja myös psykoterapeutiksi voi kouluttautua ilman että on omakohtaista kokemusta kaikista maailman traumatyypeistä.
Niin, toki. Mutta tarkoitan vain että ajattelu voi muuttua jos itse todella joutuu samaan tilanteeseen. Esim. kuinkahan usein, jos vaikka itse on hyväosainen, sisäistää täysin eri muuttujia, jotka ovat ihmisestä riippumattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hain psykologiaa opiskelemaan enkä päässyt. Sanoin haastattelussa mm. ettei kaikkea voi täysin ymmärtää jos ei itse ole kokenut. Siis siinä mielessä että voisi päteä kovin tarkkaan toisen ongelmista. Ja edelleen olen samaa mieltä.
En tiedä oliko tuo kommentti asiaa arvioiville ihmisille hyvä vai huono merkki. Esim. psykoterapeutin pitää kyetä mentalisaatioon sillä tasolla että hän voi tajuta miten traumaattinen tietty tilanne on asiakkaalle ollut vaikka itse ei ole juuri samaa kokenutkaan.
Varmaa on se että psykologiksi ja myös psykoterapeutiksi voi kouluttautua ilman että on omakohtaista kokemusta kaikista maailman traumatyypeistä.
Niin, toki. Mutta tarkoitan vain että ajattelu voi muuttua jos itse todella joutuu samaan tilanteeseen. Esim. kuinkahan usein, jos vaikka itse on hyväosainen, sisäistää täysin eri muuttujia, jotka ovat ihmisestä riippumattomia.
Ja eihän se työtä estä tekemästä vaikkei itse olisi kokenut, mutta edelleenkin sellainen tietty nöyryys toisten ihmisten asioiden kanssa, kuuluisi minusta ammattilaiselle. Jos se on väärä ajatus alalla, sääli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu T. Jaana
Ilmiannoin sinut. terv. Hannu Lauerma
Minä ilmiannoin sinut. T. Ben Suurman
Niin. Nyt tuli ainutkertainen tilaisuus vetäytyä päänsä hoitamisesta😁
Otetaas sille🥂🥂🥂
Itse en mene uimaan halleihin koska ihmisillä virtsarakko.
👍