Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodillamme lapset kiroilevat runsaasti, mitä thdä?

Vierailija
13.03.2014 |

Pienet nappulat huutavat aidan takana minullekin turpa kii, vaikka en edes puhu mitään ja kuljen tyttäreni kanssa päiväkodille.

Haistattavat Vi**ua ym. minkä kerkiävät.

Yhden kerran (tutustumispäivinä) sanoin hoitajille asiasta, että sellaista kielenkäyttöä ettei varmaan ole sallittua.

Eivät oikein kommentoineet mitenkään, kohauttelivat olkiaan.

Mietin josko kyseisillä lapsilla on jokin kehityksellinen tmv. ongelma ja se olisi osasyy moiseen eivätkä voi asiasta minulle kertoa.

Lopetin keskustelun siihen.

Oma tyttäreni on 3v. eikä ole koskaan, ikinä kuulteni kiroillut. Eikä kukaan ole edelliseltäkään päiväkodilta sellaisesta maininnut vaan aina kehuneet niin kivaksi tytöksi. Eikä edellisellä päivkodilla muutkaan lapset kiroilleet ainakaan kuulteni saatika minulle.

Minua kauhistuttaa asia. Nyt ei ole kysymys parista pienestä rajan kokeilemisesta vaan porukalla törkeyksien huutelusta aikuisille ja lapsille, joka on päivittäistä ollut siitä lähtien kun tyttöni reilu viikko sitten aloitti tuossa päiväkodissa.

Surullisinta on, että äsken ruokapöydässä tyttöni sanoi hiljaa, minua kokeilevasti katsoen ja varovaisesti V-sanan.

Sanoin suoraan, että, vaikka päiväkodilla muut lapset kiroilevat niin hän ei siihen sitten ryhdy ja asia selvä.

Näin ei saa tapahtua! Kyllä siellä päiväkodilla pitäisi asialle jotain tehdä. Kyllä tyttöni on oikeutettu ikäiseensä kohteluun ja sanalliseen kanssakäymiseen. Kyllä päiväkodilla tulisi saada olla tuollaisesta käytöksestä vapaa ja jos joku sellaista tekee niin on oikein, että siihen puututtaan niin, että kaikki muutkin lapset voivat todeta ettei asia ole ok eikä sellaista suvaita keneltäkää.

Mitä teen kun asia ei näytä kiinnostavan ketään? Soitan johtajalle ja sanon mitä? Vaadin vaihtoa muualle?

Olen itse ollut monessa päiväkodissa töissä enkä ole koskaan törmännyt tuollaiseen, en edes käytöshäiriöisten/kehityshäiriöisten enkä kenenkään muunkaan kohdalla, vaikka joissain sairauksissa agressiivinen käytös ja puhe voi olla tavallista.

Nyt kuitenkin riitti!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, että päiväkodilla on myös agressivista kohtelua fyysisesti. Tyttäreni on jo kahdesti joutunut kohteeksi (viimeksi lyötiin naamaan syyttä, hoitaja oli vieressä).

ap

Vierailija
2/3 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäise huomisaamuna, kun viet lastasi hoitoon, että onko päiväkodissa yhteisiä käyttäytymissääntöjä esimerkiksi kielenkäytön suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä neuvo ja voisin niin hoitajilta kysyä, mutta kyllä tämä on jo isompi murhe. :(

Ne lapset, jotka siellä sadattelee niin tarvitsevat apua. Jokin heillä ei nyt vaan ole hyvin. He kiroilevat siten, että tulevat melkein silmille, vaikka lyhyitä ovatkin. Ei mitään kunnioitusta aikuista kohtaan. Vaikea selittää. Se vaan ei näytä normaalilta (kuten joillakin lapsilla on vaan tietty vaihe kun kiroilevat jne.).

ap