Mitä teit tänään ruoaksi perheellesi?
Kommentit (56)
Ootte kyllä tosi surkeita äitejä, kehtaattekin! Minä olen kunnon vaimo ja lastemme hyvä äiti!
Tässä yksi esimerkki meidän ihanista päivistämme, joka toistuu 365 päivää vuodessa :)
Ruoaksi tein lammasta uunissa sekä kermaperunoita. Mutta yks lapsista ei lampaasta eikä kermaperunoista pidä, joten hänelle tein lohkoperunoita ja kävin kaupasta ostamassa häränsisäfilettä.
Toinen lapsista ei taasen pidä kermaperunoista eikä lohkoperunoista mutta lammas kelpaa. Hänelle tein lampaan kanssa perunamuussia, kunnolla voita ja täysmaitoa, tulee parhain muusi!
Kolmas muksu tykkää kaikista edellämainituista, mutta oli nyt hirveen nirsolla päällä. Ei kelvannut sitten mikään! Halusi pizzaa. No aloin etsimään Kotipizzan numeroa vaan tämä alko huutaan ettei tykkää Kotipizzan pizzoista kun ovat muka pahoja. No, aloin tekemään tälle kullannupulleni itse omatekoista pizzaa, mutta ensin kävin kaupassa, koska aineita ei ollut :) pyöräytin kaksi pellillistä saa sitten muutkin tenavat vaikka illalla syödä palaset.
Ukko tuli myöhempään töistä, avasi jääkaapin ja valitti kun en ollut ostanut olutta tänään kun kaupassa kävin. No kipasin ostamaan lähikaupasta olutta ja tulin takaisin.
Ja siinä hirveessä tohinassa unohdin, että mies ei tykkää yhtään lampaasta eikä häränsisäfileestä, inhoaa lampaanlihaa ja häränlihaa! Voi ei! Mutta onneksi olin tehnyt pizzaa, MUTTA... Mies alko marisemaan että vääriä täytteitä, ei tykkää, ei sitten yhtään!
No minä reippaana äitinä ja ihanana kultavaimona aloin sitten tekemään miehelle ruokaa. Ajattelin tehdä tonnikalalasagnea kun sitä se ukko niin hirveenä alkoi haluamaan. No mutta eihän mulla ollut aineita lasagneen. Piti taas lähteä kauppaan :)Tulin kaupasta ja aloin tekemään lasagnea. Kun sain tehtyä, niin tein sen rinnalle vielä herkullisen salaatin kun mies niin tykkää.
Sitten siivoskelin keittiön, imuroin ja moppasin lattiat, pesin pyykit.
No sitten ovesta asteli meidän teini ikäinen tytär !! Voi ei, olin aivan unohtanut että meidän teinityttäremme ei pidä lampaasta, häränsisäfileestä, kermaperunoista, lohkoperunoista, perunamuusista, lasagnesta eikä pizzoista!!
Voi ei, mitä ihmettä tarjoan meidän ihanalle teinitytöllemme?? Kysyin, mitä hän haluaisi ruoaksi. Vastaus oli että Hesen megahamppari ranskalaisilla ja kokis. Annoin rahaa tyttärellemme että voisi käydä ostamassa. No mutta, tytär sanoi ettei nyt jaksa käy sinä. No, minä lähdin Heseen ja ostin tyttärellemme sitä mitä halusi. Olin vahingossa ostanut vääränlaisen hampparin ja tytär suuttui. Kävin ostamassa uuden ja rauha palasi taloon, nyt tyttärenkin masu saatiin täyteen :)
Ei ollu kulunut kuin 30min kun lapset ja mies sanoivat että haluavat jotain herkkua. Sanoin että no minäpäs käyn kaupassa ostamassa jotain, mitä haluaisitte? Lapset huusivat että ei kun me halutaan lettuja ja kermavaahtoa! Mies sanoi että hänellä tekisi mieli omatekoista korvapuustia.
Minä hymyilin leveästi, voi noita äidin muruja!
Kaivoin kaappien pohjasta jauhoja, munia ja muita aineita mitä tarvitaan. No mutta, kaikkea ei ollut riittävästi, joten lähdin taas käymään kaupassa :)
Kun tulin, oli myöhäinen ilta. No minä kun olen hyvä vaimo miehelleni ja hyvä äiti lapsilleni, niin aloin leipomaan kun kullanmuruseni niin halusivat :)
Tein lettuja, korvapuusteja, pyöräytin pannukakunkin, voisilmäpullia, innostuin jopa tekemään mansikkakermatäytekakun! Tein myös toscapiirakan, mokkapaloja, tiikerikakun, piimäkakun, suklaakeksejä, omenapiirakan, mustikkapiirakan ja persikka-rahkapiirakan!
Voi sitä lasten ja miehen tohinaa kun kävivät herkkujen kimppuun! Oli ihanaa nähdä, kuinka lapseni ja rakas aviomieheni nauttivat minun herkuistani! :)
Lopulta siivosin keittiön.
Pienen hetken vielä leikkiin lasteni kanssa kunnes oli jo lasten nukkumaanmenoaika.
Rakas mieheni makoili sohvalla ja katsoi telkkaria. Tulin mieheni viereen ja hän sanoi, kuinka kovasti toivoisi minun ottavan häneltä suihin. Huokaisin hieman, olin jo aika väsynyt.
Hymyilin kuitenkin leveästi ja otin suihin. Mies laukesi mällinsä suuhuni ja minä nielin kaiken, koska mieheni tykkää siitä :) Ajattelin että "Olenhan sentään hyvä äiti lapsillemme ja hyvä vaimo miehelleni" :)
Lopulta nukahdin.
Nyhtöpossua. En voi uskoa että käytän sitä sanaa;) Kaveriksi Lidlin juurespussi, eli porkkanaa, palsternakkaa, punajuurta ja perunaa.
Mies söi eilistä perunasoselaatikkoa, itse söin jugurttia (viisaudenhammasleikkaus tehty) vauva söi itse tehtyä kasvissosetta
Nyhtöpossua halloumi-tomaatti-munakoisosalaatin kanssa. Siis lämpimiä nuo kasviksetkin. Jälkiruoaksi itsetehtyjä suklaamuffinsseja. Mies jossain kokouksessa ja syö ravintolassa. Huomenna pizzaa, jes!
En mitään. Meillä mies tekee ruuat eli minua ei näy keittiössä kuin kahvinkeiton merkeissä. No joo, mies oli laiskalla tuulella joten mentiin kalapuikoilla ja ranskiksilla.
Paistoin pihvit ja tein kastikkeen. ranskikset pakkasesta. Mies teki salaatin.
Salaattia, palapaistia, perunamuusia ja perunarieskaa. Itsetehtyä kaikki tietty.
Tein aikuisille tomaatti-mozzarellaleivät, lapset saivat toiveensa mukaisesti Pirkan pinaattilettuja ja puolukkahilloa. No cooking today ;-)
Ihan perus perunaa ja jauhelihakastiketta, vihersalaatin kanssa. Jälkkäriks tein pannukakun :)
Tortillat, täytteenä kanaa ja kurkku-tomaatti-paprika-vihersalaatti.
Meidän perhe -lehden reseptillä Thaikanakeittoa. Lisäsin tosin kesäkurpitsaa ja paprikaa, kun ohjeessa oli mielestäni vähänlaisesti kasviksia. Tuli muuten tosi hyvää.
paistoin panulla toissa päiväsen lihaperuna soselaatikon lopun jonka isäni oli tehnyt =)
iltikseksi jumbon cittarin täytettyä patonkia
Erittäin epätyypillisesti torstaiksi laitoin 4 tuntia uunissa muhinutta possua mausteisessa tomaatti-kasviskastikkeessa, lisäkkeenä riisiä. Haudutin pari ekaa tuntia etukäteen ja loput alkaen heti kun tulin töistä tänään. Tällainen olisi normaalisti ollut ehdottomasti viikonloppujuttu, ja se vaati nyt ylimääräistä järjestelyä, mutta ikävä kyllä liha piti valmistaa nyt tai ei koskaan.
Sano nyt kevätlaatikon keksijä ettet ollut tosissasi koska eihän tuota ole ihmisen mahdollista syödä. (jos ei siis nälkäkuolema uhkaa...)