Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos miehesi sanoisi sinulle...

Vierailija
13.03.2014 |

Että on kanssasi vai lapsen vuoksi, kuinka toimisit?

Mieheni sanoi näin riidan päätteeksi. Riita syntyi siitä, kun tivasin, miksei mies vietä kanssani enää lainkaan aikaa. Tuo miehen kommentti menee kyllä niin yksiin hänen käytöksensä kanssa. Jälkeenpäin sanoi, ettei tarkoittanut, mutta minua jäi kaivelemaan :/.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri riidellessä sanotaan ja tehdään mitä tahansa. Se nyt tarttis ymmärtää. Ja mitä läheisempi ja tärkeämpi ihminen on sitä karmeampia asioita saattaa joutua kuulemaan ja kokemaan. Mutta voithan lähteä sille linjalle, että mies juuri tuossa tilanteessa hätiköiden kertoi koko totuuden eikä asiasta ole mitään keskusteltavaa ja edes Marttaliiton vaimokursseista ei olisi mitään hyötyä. Ihmiset eivät ole kykeneviä riitelemään ja vielä kykenemättömämpiä sopimaan riitansa vaikka tiedetään, että kriisit ja riidat kait syventävät suhteita. Väkivalta olisi sitten toinen juttu kuin riita... Onhan se eräänlaista henkistä väkivaltaa elää toisen kanssa avioliitossa, jossa vielä lapsi, ja kiduttaa partneria yhdessäololla, joka on muuttunut arkiseksi... Miten sitä ylipäätänsä voi koko ajan olla toisen kanssa yhdessä parisuhteessa... meillä ainakin kumpikin puuhailee ihan omiaan ja vaikka ei koko ajan roikuta toisissa niin yhdessä ollaan henkisesti ja sitä sidettä ei ihan helpolla rikotakaan... Ei toisessa voi koko ajan roikkua kuten nuorena ja kun suhde oli upouusi. Ehkäpä tukehdutat miestäsi sillä, että hänen tarttis koko ajan viettää aikaa sinun ja lapsen kanssa... ei se välttämättä niin mene...

Vierailija
22/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on ihastunut johonkin toiseen ja on kanssasi velvollisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:27"]

No eiköhän lapset, asuntolaina, "maine" ja mukava arki ole ne syyt joiden takia useimmat erot jäävät tapahtumatta..

[/quote]

Toi maine on niin typerä juttu, varsinkin kun yleensä kaikki tietävät mitä tietyissä liitoissa on meneillään :D

Vierailija
24/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Miksi kaikki täällä puhuvat niin kuin mies olisi sanonut tuon tosissaan? Voi herranjumala, en tiedä mitä jumalia te olette mutta minä olen ainakin päästänyt suustani vaikka mitä älyttömyyksiä riitojen aikana, kuten että miehellä olisi pieni muna ja että se on vitun ääliö ja ylimielinen kusipää. Ja totta kai olen anteeksi pyytänyt jälkikäteen ja sanonut etten tarkoittanut, eikä noista ole sen koommin puhuttu. Missä teidän inhimillisyys oikeasti on?

Vierailija
25/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelisin kunnolla. Haluaisin selvittää, onko ihan tosissaan tuota mieltä vai sanoiko vain suuttumuksissaan. Sen jälkeen yhdessä miettimistä, mitä asialle voi tehdä. Tsemppiä kovasti, kurja juttu, mutta toivottavasti kaikki menee hyvin! <3

Vierailija
26/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:27"]

No eiköhän lapset, asuntolaina, "maine" ja mukava arki ole ne syyt joiden takia useimmat erot jäävät tapahtumatta..

[/quote]

Toi maine on niin typerä juttu, varsinkin kun yleensä kaikki tietävät mitä tietyissä liitoissa on meneillään :D

[/quote]

Oletko koskaan ottanut avioeroa?

Ainakin itselläni ja entisellä työkaverilla tuo "maineen" ajattelu oli osa sitä prosessia. Onhan se todella tyhmää ja järjetöntä miettiä "mitähän nekin sukulaiset joka näin viimeks meidän häissä 10v sitten nyt ajattelevat", mutta sellaisia ajatuksia tuli silloin pyöritettyä mielessä.

Ei varmaan ola kaukaa haetta ajatus että siinä erotilanteessa on aika epävarma olo itsestään ja haluaa ulkopuolista hyväksyntää, siksi kai tuota tulee ajateltua.

Vierailija
27/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet aina itse jankuttavat että pitää uskoa kun mies sanoo. No nyt sanoi. Kaikki vain eivät kestä totuutta.

Vierailija
28/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta eihän mies ollut muuten vain suuttunut, koki olonsa painostetuksi aiheesta jota ei ollut saanut sanottua ja hyökkäys on paras puolustus. Ei vietä aikaa kanssasi koska ei halua olla kanssasi sinun takiasi, ja nyt sai sen tiuskaistua sinulle kun kerran nimenomaan siitä asiasta kysyit. Eihän tämä ollut mikään mies oli vihainen jostain aiheellisesta ja siksi suuttuneena tiuskaisi jotain mitä ei tarkoita. "Miksi et vietä aikaa kanssani?" ei ole mikään kysymys josta normaali ihminen suuttuu ja alkaa etsiä jotain satuttavaa sanottavaa. Totuuden hän sulle tiuskaisi. Itse en halua sellaista suhdetta joten eron laittaisin vireille.

Vierailija
29/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, minkä ikäiset lapset teillä on?

Vierailija
30/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun miehes A.S? 

Vierailija
31/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tyypillistä puhumattomille miehille, että asioiden "annetaan olla" ja sitten jossain kohtaa tiuskaistaan ne todelliset tunteet.

Vierailija
32/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät AV-mammat, AVIOERO ei ole vastaus kaikkeen!! Te otatte avioeron yhdestä ainoasta lauseesta, joka lausutaan? Mitä ihmettä.....

Vierailija
33/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:21"]

Hyvät AV-mammat, AVIOERO ei ole vastaus kaikkeen!! Te otatte avioeron yhdestä ainoasta lauseesta, joka lausutaan? Mitä ihmettä.....

[/quote]

Mitä se sua liikuttaa miten herkästi ihmiset eroavat? Ehkä sinä et tuollaisesta loukkaantuisi, mutta itse kyllä vaadin suhteelta enemmän eikä mulle puhuttaisi tuohon sävyyn, ei kukaan ei koskaan.

Vierailija
34/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan olis heti eroa ottamassa, mutta vakavan keskustelun paikka tuo olisi. Mä olen sitä koulukuntaa, jonka mielestä suuttumuksen varjolla ei todellakaan sanota ihan mitä vaan. 

Vierailija
35/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä aloittaja itse haluat?

Vierailija
36/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään suuttumuksen varjolla saa sanoa mitä vain. On kuitenkin ihan oletettavaa, että 50 avioliittovuoden aikana ihmisen suusta pääsee sammakko jos toinenkin. Ettekö ole vielä huomanneet, että hyvän avioliiton reseptit on valikoiva kuulo ja huono muisti? 

Toista tulee aina pyrkiä kunnioittamaan ja kohtelemaan hyvin. Mieheni sanoo hyvin harvoin mitään pahaa, mutta suhteemme on niin vakaalla pohjalla, että kestäisin kyllä suuttumuksen tuoksinnassa kuulla, että olemme yhdessä vain lapsen takia enkä kyllä pitäisi sitä eron arvoisena asiana. Ja mitäs sitten vaikka se olisikin totta? Itsestäni on välillä tuntunut tuolta samalta. Joskus ei vain jaksa rakastaa. Yhdessä on hyvä pysähtyä miettimään, mihin rakkaus on hävinnyt vai onko se vain jäänyt jonnekin väsymyksen alle.

Jos olisin eronnut miehestäni aina kun tuntuu, etten rakasta häntä, olisin jo eronnut aika monta kertaa. Onneksi nykyisin tiedän jo, että rakastaminen on muutakin kuin vain sen hetkinen tunne. Se on sitoutuminen kumppanuuteen ja lasten kasvattamiseen ja yhteiseen elämään. Tunteet tulee ja menee, mutta kumppanuus pysyy. Jossain vaiheessa taas noustaan sieltä suosta. Jokaisen huonon vaiheen jälkeen, jolloin ollaan vain tottumuksesta tai sitkeydestä pysytty yhdessä, taas rakastetaan toista vähän enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Se on tunne, joka voi syntyä vain pitkässä parisuhteessa. 

Vierailija
37/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruuskin syntyy pitkässä parisuhteessa. Ei kaikkea tarvitse aina kestää ja sietää. 

Vierailija
38/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:25"]

[/quote]

Mitä se sua liikuttaa miten herkästi ihmiset eroavat? Ehkä sinä et tuollaisesta loukkaantuisi, mutta itse kyllä vaadin suhteelta enemmän eikä mulle puhuttaisi tuohon sävyyn, ei kukaan ei koskaan.

[/quote]

Niin koska olet itsenäinen nainen, oikein feministin feministi. :) hihhih kun naiset luulevat nykyisin olevansa niin tuollaisia.. Aijai..

Vierailija
39/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:25"]

[/quote]

[/quote]

Niin koska olet itsenäinen nainen, oikein feministin feministi. :) hihhih kun naiset luulevat nykyisin olevansa niin tuollaisia.. Aijai..

[/quote]

Oletko aloittajan mies? Nyt harmittaa kun tuli sanottua totuus ja kohta jää piikasiivooja pois kyydistä omasta halustaan...

Vierailija
40/42 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kanssasi kun teillä on lapsi ( ja koska sinä hoidat " naisten työt" , hoivaat ja passaat). Eli sait puolitotuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi