Supistuksista
Miltä ne tuntuu?
Voiko olla sellaisia kuukautismaisia kipuja?
Tai semmoista kovaa vatsakipua?
Olen lepäillyt ja nyt 3 kertaa masuun sattunut.. Tuntuu ihan samantapaiselle kuin olisi vatsa sekaisin ja sen takia sattuisi. Mutta vatsa toimii ihan normaalisti. Tulee vaan semmonen kova kouraisu :/ rv 30 menossa
Kommentit (10)
Ei kuulosta supistuksilta. Meneekö maha ihan kovaksi, kun kipu tulee?
En osaa sanoa kun tuntuu että se on aina kova :)
Mulla tuntui aika tuollaiselta, maha tosin meni aivan sekaisin synnytyksen käynnistyttyä. Tuntui oikeastaan vain selän puolella.
On kyllä ärsyttävää kun odottaa esikoista niin ei tiedä miltä kaiken pitäisi tuntua :/
Ap
Mulla toinen raskaus menossa rv32 ja ihan muutama yö sitten olin varma, että synnytys alkaa. Oli nimenomaan sellaista "vatsa sekaisin" tuntemusta, alaselkä ihan kuin olisi ollut tulessa, vauva painoi päällään todella paljon alaspäin (on raivotarjonnassa ollut jo kolmisen viikkoa) ja ravasin vessassa vähän väliä... sekä pissalla että ripuloimassa. Vatsa myös kiristyi aikaajoin, joka on supistuksen merkki. Aamuun mennessä tuo oli kuitenkin ohi eikä nyt pariin päivään ole ollut muuta kuin ihan perus harkka supistuksia "braxton hicks".
Mutta...viime raskaus kun mulla käynnistettiin oli samanlainen tunne ennen kuin oikeasti supistelu lähti käyntiin. Ne synnytyssupistukset oikeasti tekee niin kipeetä ettei siinä enää jää mitään arvailujen varaan. Polttavaa kipua alavatsassa ja -selässä. Kamala paineen tunne. Ja kun kävin vessassa pari tuntia supistusten alkamisen jälkeen tuli paperiin iso limaklöntti, joka ilmeisesti oli ainakin osa limatulppaa.. kun nousin pöntöltä meni lapsivesi. Eli kun synnytys alkaa sen kyllä huomaa!
Mulla oli ensin semmoista "vihlontaa" kyljissä/vatsassa, kun avauduin hissuksiin siihen johonkin kolmeen senttiin, mutta ne todelliset avaavat synnytyssupistukset on ihan oikeesti kivuliaita.
Voi tuossa olla supistuksistakin kyse. Minulla liian varhaiset supistukset loppuivat muutamassa päivässä, kun aloin ottamaan magnesiumia. Se auttaa kramppeihin, ja siitähän supistuksessa on kyse. Suosittelen. Ja toivottavasti et ole sairastumassa vatsatautiin. Jos jatkuu vielä huomiseen, käy lääkärissä, voi olla myös jokin tulehdus, joka aiheuttaa kipuja.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:24"]
Mulla toinen raskaus menossa rv32 ja ihan muutama yö sitten olin varma, että synnytys alkaa. Oli nimenomaan sellaista "vatsa sekaisin" tuntemusta, alaselkä ihan kuin olisi ollut tulessa, vauva painoi päällään todella paljon alaspäin (on raivotarjonnassa ollut jo kolmisen viikkoa) ja ravasin vessassa vähän väliä... sekä pissalla että ripuloimassa. Vatsa myös kiristyi aikaajoin, joka on supistuksen merkki. Aamuun mennessä tuo oli kuitenkin ohi eikä nyt pariin päivään ole ollut muuta kuin ihan perus harkka supistuksia "braxton hicks".
Mutta...viime raskaus kun mulla käynnistettiin oli samanlainen tunne ennen kuin oikeasti supistelu lähti käyntiin. Ne synnytyssupistukset oikeasti tekee niin kipeetä ettei siinä enää jää mitään arvailujen varaan. Polttavaa kipua alavatsassa ja -selässä. Kamala paineen tunne. Ja kun kävin vessassa pari tuntia supistusten alkamisen jälkeen tuli paperiin iso limaklöntti, joka ilmeisesti oli ainakin osa limatulppaa.. kun nousin pöntöltä meni lapsivesi. Eli kun synnytys alkaa sen kyllä huomaa!
[/quote]
Ehkä surkein neuvo koskaan on, että kyllä sen huomaa kun synnytys alkaa. Minä en olis lähteny sairaalaan varmaan ollenkaan jos ei mies ois ollu sitä mieltä että pitäs ehkä lähtee käymään. Tai olisin lähteny, siinä vaiheessa kun alko ponnistuttamaan. Kun ei ole aavistustakaan millasia ne synnytys supistukset voi olla niin ajattelin vaan että ehkä sen kuuluu koskee vielä kovempaa.
Ja mulla ei satrunut synnytyssupistukset ollenkaan selkään, alamaha vaan poltteli jumalattomasti.
Mulla on nyt alaselkää-ja mahaa poltellut (rv30) ja oon miettinyt että ei kai nyt vielä, mutta mä epäilen että mulla taitaa tässä raskaudessa (taas) olla hiivatulehdus, se myös mulla on laittanu mahaa sekaisin.
Kukaan ei tiedä?