Haukutaanko muita läskejä päin naamaa?
Vai onko mulla vain outo tuttavapiiri? Olen teinistä asti ollut läski, en kuitenkaan oikeasti mikään valas vaan 175cm / 85kg.
Olen saanut jatkuvasti kuulla kiloistani. Takamukseni on todella iso, joten sitä läskipersehuutelua on tullut pubeissa, laivoilla, kaupungilla kävellessä jne. Tuttavatkin ovat suoraan kommentoineet, että onpa iso perse.
Samoin kuin ihan läheisetkin "ystävät" ovat maininneet painostani. Oletpa lihonut jne.
Kerran ex työkamu tuli kaupassa vastaan, katsoi mahaani ja kommentoi heti jotain lihomisesta.
Mikä ihmisiä vaivaa???? En itse ikinä kehtaisi aukoa päätäni jonkun ulkonäöstä! Ja ymmärtäisin jotenkin senkin, jos olisin oikeasti vaikka 120kg.
Lisäksi kerran, kunrullaluistelin 15km lenkin ja näin pari tuttuani niin toinen heti kommentoi miten kauheat selluliitit minulla on.
Siis oikeasti!?! Onko muilla tällaista vai olenko vaan niin outojenihmisten ympäröimä??
Kommentit (39)
Mulla on lähes samat mitat kuin ap:lla ja lähes samat kokemuksetkin. En ole mielestäni mikään valas, mutta koko ikäni kuitenkin ollut aina liian iso joka paikkaan. Olen kuullut mm. kauniin mammuttivertauksen itsestäni. :) Ystävän poikaystäväkin koki tarpeelliseksi huomauttaa, että kiloja on...
Haluaisin vain olla rauhassa, en saada kommentointia ulkonäöstäni ollenkaan. Minusta on outoa, että en ole edes mikään 130 kg painava, vaan lievästi ylipainoinen, ja se on kuitenkin jo ihan riittävästi ilkeään kommentointiin. Sattumaako vain, vai onko tämä koko jotenkin silmiinpistävä, kun on kuitenkin pitkäkin eli 170+?
Höpö höpö nyt, ettehän te edes mitään läskejä ole vaan normaalipainoisia.
Ja iso persehän on seksikäs.
T. M49
Mä sain jossain vaiheessa kanssa kuulla kommenttia painostani eräältä "ystävältä". Jotain että onpas sulle tullu lisää kiloja, tai eihän noi housut noin leveeseen perseeseen sovi millään jne. Sit se loppu kun paras ystäväni joka itse on hoikka ja hyvännäköinen oli paikalla. Tää toinen naureskeli jotain mun painosta ja katto mun parhaaseen kaveriin ihan silleen eiks jee.. Bestis nauro kanssa mukana ja sit kysy siltä toiselta että onko se käyny kampaajalla. Kun tää toinen oli että oon joo, niin mun bestis vaan tokas että hyi vittu ku ruma tukka. Hiljeni tää ärsyttävä muija hetkessä. Samoin hää on nyt jääny tuijottaan sitä välillä ja yhtäkkiä tökkässy johkin leukaan ja todennu että kasvaakohan sulla parta kun sulla on kaula täynnä kamalia karvoja, tai että järkyttävää miten paljon ryppyjä sulle onkaan tullut ihan hetkessä. Tai kun tää valitti jotain lapsistaan niin mun paras ystäväni tokas vaan että kyllä susta huomaa joo, oot niin kamalan näkönen, niin eloton ja veltto ja silmäpussitkin laahaa melki maata. Tiiän että ei sais haukkua ketään mutta mulle tuli hyvä olo kun toinen puolusti mua ihan avoimesti. :D
Ei ystäviltä, mutta useamman kerran ihan vieraat ihmiset (miehet) on huomauttaneet. En ole edes kovin läski, itse asiassa normaalipainon ylärajalla (BMI 24,7), ja olen tasapaksua, isotissistä mallia, ei jättipersettä tms. silmiinpistävää. On tullut just tälläistä kommenttia, että "onpas läski perse", "sun ihraperse näkyy" (ei edes näkynyt, en koskaan pukeudu paljastavasti), on sanottu lehmäksi, huudeltu "ammuu" jne.
Nuorena, kun olin hoikka, haukuttiin muista ulkonäköpiirteistä, esim. sanottiin "banaanipääksi" (kasvojeni luusto on aika pitkänmallinen) jne. Olenkin päätellyt, että ehkä olen sitä ihmistyyppiä, joka jostain syystä houkuttaa kommentoimaan negatiiviseen sävyyn, vaikka olen itse kaikille ystävällinen. Monet paljon läskimmät ja rumemmat saavat kulkea rauhassa ilman kommentteja.
Mitä ihmeen sääliä ap nyt kaipaa ? 175/85 ON jo läski. Itse olen 170/74, mikä on ylipainoa.. Mahaa on, reisiä ja alleja. Tavoitteena 7 kiloa ottaa pois
Olen 50kg ylipainoinen eikä kukaan arvostele. Vähän omanarvontuntoa nyt peliin: älä anna toisten kävellä ylitsesi!
29, sua ei arvostella koska olet muiden silmissä hädin tuskin ihminen. Nainen et ainakaan.
Huomasin itse, että naiseuteni katosi muiden mielestä suunnilleen 80kg rajan mennessä rikki. Niillä rajoilla miehet suhtautuivat vihamielisesti, mutta kun paino alkoi olemaan lähemmäs 90kg, olin heille näkymätön ja sukupuoleton.
Kyllä mua on haukuttu päin naamaa, useastikin. Olen myös pitkä ja lievästi ylipainoinen.
Onkohan joissakin ihmisissä sitten joku ominaisuus miksi heille sanotaan päin naamaa? Että kyllä se sen kestää kuulla tmv.? En tajua minäkään.
Isot peput on ihania, ne on vaan kateellsia sulle! Älä anna niiden masentaa, muru <3
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 08:52"]
Kyllä tuo takamukseni on luonnottoman iso ja muualta en ole niinkään kovin läski :(
Mutta laihduttaessakin kapenen sitten yläkropasta ja perse on edelleen ylileveä läski.
Mitenköhän paljon rasvaimu veisi? Pakko tälle on jotain tehdä...
Ap
[/quote]
Lapsuuden koulukiusaajien lisäksi ei kukaan huudellut kielteisiä kommentteja ( kehuja kyllä) kaupungilla/töissä/ harrastuksissa. Työpaikalla tuo on laitonta kiusaamista, joten yhteyttä työsuojelupiiriin jos ei muu auta.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:21"]29, sua ei arvostella koska olet muiden silmissä hädin tuskin ihminen. Nainen et ainakaan.
Huomasin itse, että naiseuteni katosi muiden mielestä suunnilleen 80kg rajan mennessä rikki. Niillä rajoilla miehet suhtautuivat vihamielisesti, mutta kun paino alkoi olemaan lähemmäs 90kg, olin heille näkymätön ja sukupuoleton.
[/quote]
Miksi luulet että läski nainen olisi viehättävä? Olet välinpitämätön itseäsi ja kanssaeläjiäsi kohtaan, saisit hävetä kun liikunta ei kiinnista
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:12"]
Mitä ihmeen sääliä ap nyt kaipaa ? 175/85 ON jo läski. Itse olen 170/74, mikä on ylipainoa.. Mahaa on, reisiä ja alleja. Tavoitteena 7 kiloa ottaa pois
[/quote]
Sääliä?
Ehkäpä kyse on siitä, että haluaisi kulkea rauhassa ilman, että on sanallisesti vapaata riistaa yhtään kenellekään. Onnea vain omalle painonpudotuksellesi mutta kenelläkään ei pitäisi olla laihduttamisen pakkoa siksi, että urpot lakkaisivat laulamasta.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 12:21"]29, sua ei arvostella koska olet muiden silmissä hädin tuskin ihminen. Nainen et ainakaan.
[/quote]
Höpö höpö! Ihan nainen olen, naisellinen ja sensuelli. Kaikki eivät tykkää, tietenkään, mutta suurin osa kohtelee oikein hyvin. Onpa hassu ajattelumaailma sulla :)
On se kyllä hienoa, että teen kanssaihmisteni elämästä merkityksellisen, kun jaksavat mitä erikoisimmillakin variaatioilla puuttua olemiseeni ja ennen kaikkea ulkoiseen olemukseeni. :) Yhtäkkiä joka ikinen on tekemässä jos jonkinsortin kansanterveydellistä mittausta ilman, että on edes ilmoittautunut seurattavaksi.
Keskustelen kehoni ongelmakohdista mieluummin itse asiantuntijoille hakeutuen. Kaija Kärrykyttääjä ja Lauri Läskihaukka hakeutukoot omille asiantuntijoilleen tuonne mielenterveyspuolelle... :)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 08:52"]
Kyllä tuo takamukseni on luonnottoman iso ja muualta en ole niinkään kovin läski :(
Mutta laihduttaessakin kapenen sitten yläkropasta ja perse on edelleen ylileveä läski.
Mitenköhän paljon rasvaimu veisi? Pakko tälle on jotain tehdä...
Ap
[/quote]
Laihdutat vaan kunnolla, ensin saattaa tuntua siltä, että läskiä lähtee vain yläkropasta, mutta kyllä se koko keho pikkuhiljaa pienenee, vaikka päärynämuotoon jääkin.
Itse olen laihduttanut 65 kilosta 58 kiloon, olen 170 cm pitkä ja vieläkin reidet ja takapuoli ovat muuhun kehoon nähden todella isot, mutta olen kuitenkin sopusuhteisempi. Anna mennä! Et menetä mitään, saat vain terveemmät elämäntavat.
Niin, te jotka huomauttelette päin naamaa tai huutelette kadulla tai milloin misäkin:miksi teette niin?
Ei ole kukaan tullut läskiksi haukkumaan tai käskenyt laihduttamaan, oikeastaan päin naamaa olen vaan saanut positiivisia kommentteja luonteesta tai pukeutumisesta. Painoa kommentoitiin vain kun laihdutin, tietenkin silloinkin positiivisesti. Mutta juurikin lievästi ylipainoisena, kun mulla suurin osa ylimääräisistä kertyy ensimmäisenä mahaan, tultiin useampaan kertaan oikein syyttämään että olen raskaana.
Ei auttanut vaikka kielsin, jätin huomiotta tai jopa otin huikkaa siinä siideritölkistä, jostain syystä oli aina pakko järjestää väittely aiheesta. Paino (ja vatsanseutu) on ollut mulle aina tosi arka aihe ja olen kiitollinen että joka kerta kun tuollainen tilanne sattui (nyt äkkiseltään muistan ainakin neljä) oli mies mukana tukena.
Usein jankuttaja oli päihtynyt ja ei mitenkään nätisti tullut kyselemään laskettua aikaa tai muuta vaan kovaan ääneen järjesti suunnilleen kohtauksen. Eräs näistä oli miehen tuttu joka loppuillasta yritti sitten iskeä mua, ei antanut kauhean vakuuttavaa kuvaa kyllä hänkään itsestään.
Kaikista hämmentävintä tässä on se, että nyt kun oikeasti olen ollut raskaana niin vauvamahani on jäänyt aina todella pieneksi rakenteideni vuoksi. Ekaa raskautta ei naapuritkaan huomanneet ollenkaan (vaikka olin muuten hoikassa kunnossa), ihmettelivät vasta kun vauva oli sylissä. Toisella kierroksella kyselyitä on tullut vasta rv30 jälkeen.
Minä olin vuosia mitoissa 160cm/60kg ja läskiksi haukuttiin niin koulussa, kadulla kuin baareissakin. Pukeuduin mielestäni kivasti jne. ja olin ihan sievä naisenalku. Lopulta masennuin ja vetäydyin kuoreeni kun eräs miesporukka uhkaili minua kadulla väkivallalla koska "olet tuollainen vitun oksettava läskiperse".
Masennuksen myötä aloin syömään liikaa ja lihoin muodottomaksi läskiksi. Nyt on sitten kroppa, itsetunto jne. mennyttä ja pelkkiä raskausarpia värittämässä kehoa. Yritän päästä tästä ylös, mutta vaikeaa se on. Pelkään ihmisiä, etenkin nuoria miehiä.