Haukutaanko muita läskejä päin naamaa?
Vai onko mulla vain outo tuttavapiiri? Olen teinistä asti ollut läski, en kuitenkaan oikeasti mikään valas vaan 175cm / 85kg.
Olen saanut jatkuvasti kuulla kiloistani. Takamukseni on todella iso, joten sitä läskipersehuutelua on tullut pubeissa, laivoilla, kaupungilla kävellessä jne. Tuttavatkin ovat suoraan kommentoineet, että onpa iso perse.
Samoin kuin ihan läheisetkin "ystävät" ovat maininneet painostani. Oletpa lihonut jne.
Kerran ex työkamu tuli kaupassa vastaan, katsoi mahaani ja kommentoi heti jotain lihomisesta.
Mikä ihmisiä vaivaa???? En itse ikinä kehtaisi aukoa päätäni jonkun ulkonäöstä! Ja ymmärtäisin jotenkin senkin, jos olisin oikeasti vaikka 120kg.
Lisäksi kerran, kunrullaluistelin 15km lenkin ja näin pari tuttuani niin toinen heti kommentoi miten kauheat selluliitit minulla on.
Siis oikeasti!?! Onko muilla tällaista vai olenko vaan niin outojenihmisten ympäröimä??
Kommentit (39)
No ei ole kukaan huomautellut! Olen 168cm/82kg.
Päinvastoin, miehet flirttailee ja ystävät kehuu kuinka iloinen ja mukava olen.
Missä sitten mättää?? Miksi minua jatkuvasti haukutaan? En voi ymmärtää :(
Ap
Olet outojen ihmisten ympäröimä. Missä asut?
No ei ole ketään mun kiloista märissyt. Mun isä joskus voi huumorilla heittää jotain, mut se ei tunnu loukkaukselta. Olen siis 39 ja isä 62 :)
Kuulostaa aika kamalalta toi sun kirjoitus. Miksi ihmiset luulee, että heillä on oikeus kommentoida toisen ulkonäköä ja vielä noin negatiiviseen sävyyn?
Sinuna sanoisin seuraavalle huomauttelijalle, että "mä voin sentään laihduttaa, mut mitäs sä voit tehdä naamalles"
Asun isossa kaupungissa. En käsitä ollenkaan tätä. En ole itsekään huomannut, että juuri ketään toista ylipainoista haukuttaisiin näin. Mutta minun kohdallani se on jatkuvaa. Jopa miehelleni kommentoidaan takamustani "sun naisellas on kyllä iso perse" :(
Tiedetään, että se on iso, mutta MIKSI siitä pitää koko ajan huomautella päin naamaa?
Ei todellakaan ole, tasan yksi känninen heitti baarissa vuosia sitten jotain ja olin silloin kuitenkin paljon vähemmän läski. (silloin BMI jotain 27-28) Mun vanhemmat huomauttelee ja mua ottaa se päähän ihan kuin en itse asiaa tajuaisi.
Mulla on pari pulleampaa kaveriakin, eikä niillekään kukaan sano koskaan mitään. Missä ihmeessä sä ap liikut?
Mulla samoja kokemuksia. Aina sama juttu. Vaikka puhuttais töissä tai missä vaan, ihan mistä vaan; suppilovahveroista, akvarellimaalauksesta, kesäkukista, niin AINA VAAN juttu kääntyy jotenkin ihmeellisesti laihduttamiseen.
Ensin sanotaan, että "voi, kun mun pitäs laihduttaa" (henkilö normaalipainoinen), ja heti perään jotain "viatonta" kyselyä omasta painostani tai "oletko kokeillut tätä uusinta laihdutusjuttua, tai en tiedä pitääks sun laihduttaa...."? "Kauheeta, kun on rapakunto, en jaksa juosta kuin 10km, miten sä liikut, vai liikutko mitenkään"? Tän tyyppistä. Voisko joku, joka käyttäytyy näin, kertoa, että mistä ne kiksit tulee?
Semmoset ihmiset saisivat pitää turpansa kiinni. Ei tunnu olevan mitään käytöstapoja, jos pitää arvostella noin törkeästi.
Käsittämätöntä. Paksu minäkin ole, eikä kukaan huutele.
Oletko muualta kapoinen, ja vain pylly iso? Jos se jotenkin saa ihmiset käyttäytymään typerästi.
Vielä lisään, että monesti nämä huomauttelijat on isomahaisia keski-ikäisiä ukkoja, siis lähinnä jossain pubissa.
Siellä kyllä eräskin mies alkoi tuttavalleen haukkumaan, että sun muijaskin painaa ainakin 100 kiloa! Ja terassin ohi kun pyöräili leväperäinen nainen niin heti yhden ukon piti ääneen kommentoida sitä.
Haukutaan siis muitakin. Mutta minua päin naamaa. Harkitsen oikeasti takamuksen rasvaimuun menoa. En tiedä auttaako sekään miten paljon? Mutta en jaksa olla loppuikääni "se läskiperse" !!
Ap
Keski-ikäiset ukot pubissa ei kuulosta fiksulta seuralta.
Kyllä tuo takamukseni on luonnottoman iso ja muualta en ole niinkään kovin läski :(
Mutta laihduttaessakin kapenen sitten yläkropasta ja perse on edelleen ylileveä läski.
Mitenköhän paljon rasvaimu veisi? Pakko tälle on jotain tehdä...
Ap
Ovat outoja ja ajattelemattomia ihmisiä.Laihat eivät myöskään tykkää kun heitä arvostellaan.
Jos vietät aikaasi jossain bubissa keski-ikäisten mesten seurassa niin sitten en kyllä ihmettele miksi haukutaan.
Itse en kyllä ikinä astuisi jalallanikaan mihinkään bubiin, jossa ihmiskunnan paskaväki istuu kaikki päivät. Hyi.
Sitä niittää mitä kylvää. Lopettakaa te läskit meidän normaalipainoisten haukkuminen laiheliineiksi, luuviuluiksi, pulkannaruiksi yms.
Siis normaalissa elämässä minun painoani ei kyllä koskaan ole kommentoitu sitten teinivuosien. Mutta, en käytä alkoholia, enkä oikein keksi mitä yhteistä mulla ois kännisten keski-ikäisten miesten kanssa jossain räkälässä.
Tunnistan kyllä tuon ulkonäköä kommentoivan kulttuurin, koska tein opiskeluaikana paljon hanttihommia ympäristö - ja kiinteistöhuollossa. Siinä työpaikassa se kulttuuri oli sellaista vittuilevaa, vedetään röökiä, haukutaan töitä, arvostellaan ohi kulkevia naisia ja haukutaan toisiakin minkä ehditään. Siellä on jotenkin hirveän tärkeää koko ajan kytätä, että luuleeko joku muka olevansa jotain, ja porukalla pidetään huoli että ei varmasti luule kauaa. Vaikka noi ihmiset olivat kuitenkin ihan jees-tyyppejä, enkä kokenut tulleeni koskaan kiusatuksi, kunhan sain oman osani vittuilusta, niin en tosiaan ottais jonkun tuommoisen tyypin kommentteja kovin vakavasti.
Lisäksi joillakin on pää niin täynnä paskaa että tommoset tyypit kuvittelee että muutkin ovat kuitenkin samanlaisia, teeskentelevät vain olevansa jotain parempaa. Eivät he ymmärrä, että suurin osa ihmisistä juuri ei halua loukata toista tai tulla loukatuksi. Sitä voi sitten ajatella, että haluaisko oikeasti elää tuollaisena ilkeänä ihmisenä. En minä ainakaan.
No nuo keski-ikäiset bubiukot voi kyllä jättää omaan arvoonsa... Eivätköhän ne ukot jossakin muualla olisi huutelemassa, jos olisivat ylipäätään jollekin kelvanneet. Harvoin nämä "alan ammattilaiset" ovat mitään herkullisia tapauksia joilla olisi syytä arvostella muita. :)
Noista muista tapauksista: minun mielestäni voisit vallan hyvin vastata näille moittijoille (etenkin, jos ovat läheisiä!), että mitä taivaan mielenkiintoa heillä voi olla sinun muotojasi kohtaan. Ja mitä luetteloa ikinä tuleekin, voit ykskantaan ilmoittaa että tämä henkilö ei ole sinun personal trainerisi, ravitsemusterapeuttisi, stailaajasi, omalääkärisi... ja tarkemmin ajateltuna edes sellainen ihminen, jonka seura sinua jotenkin sykähdyttäisi.
Pari omaa kokemusta:
Olin baarissa, en tietääkseni ollut kenellekään häiriöksi edes painoni kautta, koska näihin aikoihin olin vain hyvin lievästi ylipainoinen. Joku sliipattu äijä silti päätti ryhtyä huutamaan minulle jotakin, ei mitään hajua mitä. No, kun olin lähdössä niin hän vielä ilmoitti että "tee itelles jotakin". Tilanne oli täysin hämmentävä, koska en ollut nähnyt koko ihmistä, en ollut työntänyt juomia hänen päälleen, en ollut edes hengittänyt hänen suuntaansa. Mutta kai mitä häntä sitten ärsytin... :) Jätin omaan arvoonsa, pilatkoon oman iltansa ihan itsekseen. Mahtoi häntä ärsyttää, kun en noteerannut mitenkään.
Tilanne kaksi: eräs tuttava ihmetteli, miksi hameeni nousee takaa ylemmäs. Vastasin, että kun on pyöreämmät muodot niin se nousee takaa hieman ylemmäs kuin muualta. "No mikset sä voi pitää oikeankokoisia vaatteita jne..." keskeytin puheen kysymällä terävästi, että mitä häntä haittaa minun hameeni. Kun ei ullut selkeää vastausta, tokaisin että "ole sitten hiljaa". Oli hiljaa sen jälkeen, ja sai ollakin.
No, anyway: pointtini oli että sinun ei tarvitse keneltäkään tuollaista kuunnella, eikä ainakaan mennä rasvaimuihin saadaksesi nämä moittijat hiljaisiksi. Kyse ei ole sinun kiloistasi, vaan siitä ettei heillä oikein ole taitoa suodattaa puheitaan. :)
Katsoin eilen Jutan ohjelman. Olin parikymppisenä samoissa mitoissa kuin Jarna ohjelman lopussa ja minua haukuttiin läskiksi koulussa (tytöt) Tampereella. Näin jälkikäteen ajateltuna tajuan etten ollut läski vaan leveäharteineinen. Kävin tarkastamassa Jarnan mitat sivulla www.livtv.fi/jutta. Silloin surin kamalasti 68 senttistä läskimakkaravyötäröäni :(... Olisinpa osannut jättää puheet omaan arvoonsa ja nauttinut elämästä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 10:57"]
Katsoin eilen Jutan ohjelman. Olin parikymppisenä samoissa mitoissa kuin Jarna ohjelman lopussa ja minua haukuttiin läskiksi koulussa (tytöt) Tampereella. Näin jälkikäteen ajateltuna tajuan etten ollut läski vaan leveäharteineinen. Kävin tarkastamassa Jarnan mitat sivulla www.livtv.fi/jutta. Silloin surin kamalasti 68 senttistä läskimakkaravyötäröäni :(... Olisinpa osannut jättää puheet omaan arvoonsa ja nauttinut elämästä.
[/quote]
Minulla hieman samankaltaisia kokemuksia. Minua haukuttiin läskiksi ala-asteella sekä yläasteella ja läskiksi aloin itseni kokea. Kun nyt aikuisena katsoo valokuvia tuolta ajalta ja miettii mittojaan on jotenkin erittäin outoa tajuta ettei ole oikeasti ollut ylipainoinen. On järkyttävää kuinka paljon tuollaiset kommentit ja puheet voivat vääristää omaa peilikuvaa.
Ei minulla ole tullut aikuisilta ihmisiltä kommentteja vaikka olen yli tuon 120 kg. Eräs romaniteini jaksaa huomauttaa aina, mutta sen jätän omaan arvoonsa.