Mikä teillä on tällä hetkellä luottokortin velkatilanne?
Maksoin juuri kerralla viime kuussa ostamani kuukausivelotteisen palvelun lahjakortin (Storytel 90 €) eli suunnitelmissa on vasta ensi syksynä seuraava meno, tuo samainen lahjakorttiostos ellei nyt jotain pientä tule ostettua verkkokaupoista vielä jouluksi tai sen jälkeen. Muuten siis koko luotto nostettavissa eli +2500 €.
Kommentit (70)
Koko talous pyörii suurelta osin velkarahan varassa. Jos kaikki ihmiset yhtäkkiä muuttaisi käytöstään sellaiseksi kuin monissa sijoitusoppaissa tai sijoitusblogeissa sanotaan, niin koko talous (ainakin kotimarkkinoiden osalta) romahtaisi todennäköisesti. Ekologisessa mielessä se toki olisi ihan hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä 0 !
Aivan mahtavaa. Vielä vuoden alussa luottorajan oli huikea 2500 euroa ja tapissa. Etenin niin, että alensin sitä ensin 2000 euroon, sitten 1500, ja viimeisin 800 euroon. Luottoraja on nyt alin mahdollinen ja maksoin sen juuri pois. Eli tällä hetkellä ei yhtään luottokortti velkaa !
Yksi vajaa 1000 e kulutusluotto kyllä on, minkä jouduin ottamaan eläinlääkärikuluja varten tänä vuonna koska luottokortti oli tapissa onnettomuuden sattuessa. Sen hoitelen seuraavaksi pois mutta menee ehkä 4kk siihen.
Etkö osaa olla käyttämättä luottorajaa täyteen, vai miksi moinen? Itse juuri nostin luottorajaa, on hyvä että on suurehko hätävara yllättäviä tilanteita varten, eikä kortti maksa yhtään sen enempää oli luottoraja mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä 0 !
Aivan mahtavaa. Vielä vuoden alussa luottorajan oli huikea 2500 euroa ja tapissa. Etenin niin, että alensin sitä ensin 2000 euroon, sitten 1500, ja viimeisin 800 euroon. Luottoraja on nyt alin mahdollinen ja maksoin sen juuri pois. Eli tällä hetkellä ei yhtään luottokortti velkaa !
Yksi vajaa 1000 e kulutusluotto kyllä on, minkä jouduin ottamaan eläinlääkärikuluja varten tänä vuonna koska luottokortti oli tapissa onnettomuuden sattuessa. Sen hoitelen seuraavaksi pois mutta menee ehkä 4kk siihen.
Etkö osaa olla käyttämättä luottorajaa täyteen, vai miksi moinen? Itse juuri nostin luottorajaa, on hyvä että on suurehko hätävara yllättäviä tilanteita varten, eikä kortti maksa yhtään sen enempää oli luottoraja mikä tahansa.
Riippuu kortista. Joissakin korteissa vuosimaksu on korkeampi jos on korkeampi limiitti.
Kaksi korttia, toisessa luottoraja 3000 ja saldo 2800. Toisessa luottoraja 1000 ja saldo 650.
Tyhmästi käytetty ja viime vuosina talous meni liian tiukille jotta olisi saanut lyhennettyä. Nyt olen alkanut lyhentää isommalla summalla enkä käytä enää. Tavoitteena olisi vuoden päästä olla paremmassa tilanteessa. :(
N. 10ke luottokorteilla velkaa. Otin lisäksi duunista just lopputilin, eikä uudesta paikasta tietoa. Jonkin verran on sijoituksia, että voisin nuo maksaa niillä pois, mutta oletan sijoitusten tuottavan seuraavan vuoden aikana enemmän kuin luottokorko.
Noin 6000e. Repikää siitä. Jollain oli laskut maksettava tulojen loputtua kuin seinään varoittamatta.
Kaiken maksan luottokortilla tai käteisellä. Viime kuussa oli reilun 6000 luottokortilla kun maksettiin pois. Nyt en tiedä tilannetta. Olettaisin että menee lähemmäs 20 000 - 30 000 ennen kuun loppua, koska ostetaan joululahjat.
Ihan absurdi lause tuo "Muuten siis koko luotto nostettavissa eli +2500 €.". Jokaisellahan tuo raja n määritelty omien tulojen ja sen mukaan mitä hsluaa luottorajan max olevan.
En ole koskaan ajatellut visastani, että minulla on 4000e nostettavissa. Se siis on luottorajani. Nyt visalle kertynyt muutama satanen. Maksan kerran kuussa kaiken pois.
S-pankin visa 500€, ostan ruuat lähes aina luotolla ja nordean mastercard 500€, piti ostaa uudet talvirenkaat.
Tällä hetkellä -5030 euroa. Tammikuussa alkaa onneksi taas vanhempainpäiväraha juosta, josta tarkoitus maksaa tuo pois sitten tammi-maaliskuun aikana. Koronatilanne aiheutti hetkellisen talouden laskun, mutta onneksi valoa näkyy tunnelin päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3100 e on Mastercardilla velkaa ja olen käyttänyt sitä liian hövelisti aikoinaan enkä pystynyt maksamaan saldoja tyhjiksi. Toki olen tällä palstalla ainoa, jolla näin on käynyt. Täällähän on muilla satojentuhansien sijoitukset eikä velkaa missään. Maksan korttia nyt pois pikkuhiljaa palkastani ja yritän päästä ensi vuoden loppuun mennessä kuiville. On lapsikin elätettävänä, asuntovelkaa jne.joten en voi käyttää yhtä kuukausipalkkaani kokonaan tuon velan nollaamiseen, vaikka nettopalkkani melkein siihen riittäisi.
Et ole varmastikaan ainoa! Mulla itselläkin oli vielä viime vuoden kesällä velkaa luottokortilla 750 € josta silloin viimein pääsin eroon ja lupasin itselleni etten enää koskaan joudu samaan tilanteeseen. Toistaiseksi se on pitänyt mutta ei sitä koskaan tiedä miten elämä vie. Mutta koitahan saada lyhennettyä mahdollisimman pian niin ei kasva turhaa korkoa ja tilinhoitopalkkioitakaan menisi. ap
Niin on tarkoitus. Sen jälkeen varon loppuelämäni korttivankeuteen joutumista. T.lainaamasi
Maksan kaiken luottokortilla, jotta pankkitilin saldo ja kuukausimenot näkyvät siististi yhtenä könttänä. Velkaa ei ole, vaan lasku maksetaan kuukausittain pois kokonaan.
Kaksi luottokorttia, toisella velkaa 1100€ ja toisella 3000€. Olin juuri saanut vuoden alussa maksettua luottokortit pois, mutta korona tuli ja talous meni aivan kuralle.
Ahdistaa tosi paljon tuo luottokorttivelka ja muutkin velat, joita on aivan liikaa.
Noin 800 euroa tällä hetkellä. Näkyy olevan iso summa tässä ketjussa, mutta lähtötilanne noin viisi vuotta sitten oli katastrofaalinen. Tuolloin velkaa oli kahdella kortilla noin 9000 euroa. Olin ollut melkein vuoden työttömänä ja elin muutenkin yli varojeni.
Kun lopulta sain töitä ja lisäksi yhden sivuprojektin, päätin laittaa raha-asiani kuntoon. Nyt velat on melkein maksettu, ja säästöönkin on jäänyt rahaa. Hävitin toisen luottokortin enkä toistakaan ole juuri enää käyttänyt. Luottoraja kortillani on 6000 euroa, mutta en ikinä enää tee sellaista velkaa. Niin ikävää, työlästä ja hidasta sen pois maksaminen oli.
Luottokortti on ihan satunnaisten ulkomaan matkojen ja netflixin takia. Ja varmuuden vuoksi. Netflixit ym. varten siirrän rahaa ennen eräpäivää netissä niin ei mene toimitusmaksua ja korkoa.
Limiittiä on 2000 euroa, jos joskus tulisi tiukka paikka.
Visalla joku kymppi ja norwegianilla pari sataa. Käytän molempia maksuaikakortteina enkä luottoon. Norski kaiken lisäksi ilmainen, kerrytetään sillä pisteitä ( jos nyt norskia kohta enää onkaan ), ostetaan talouteen ruuat sillä ja maksetaan aina pois eräpäivänä. Luottorajat taitaa olla 3000+4000 eur
En edes omista luottokorttia.
Jos tarvitsen jotain, säästän. Säästötilillä on siihen varoja.
60 e kortilla, sillä pitäs pärjätä loppukuu. Eli 940 velkaa.
En saanut luottokorttia vaikka yrittivät sitä tyrkyttää. No en kyllä oikeasti edes halunnut. Pankin joustoluottoa saisin kai 5000€ nostettua tarvittaessa samantien.