Kysymyksiä miehesi ympärileikkauksesta ja seksistä
Koetko miehesi ympärileikkauksen vaikuttaneen seksielämäänne?
Millä tavoin koet seksuaalisen mielekkyyden miehesi ympärileikkauksesta johtuen?
Oletteko keskustelleet miehesi ympärileikkauksesta keskenänne?
Millaiseksi ympärileikattu miehesi kokee kehonkuvansa mielestäsi?
Kiinnostaa tämmöiset kysymykset!
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 21:45"]Hupaisinta tassa aiheessa on se etta ollaan niin kamalan uteliaita kun ei siita mitaan tiedeta mutta samalla vastustetaan koko hommaa kiihkeasti. Kukaan ei ole pakottamassa suomalaisia ymparileikkauttamaan lapsiaan eika ev.lut. tai ateisteilla ole mitaan pelkoa etta heille sita kukaan tuputtaisi (suomalaiset kylla yrittavat vaikka lain voimalla saada siihen uskovat luopumaan tavastaan).
Kaikkein kiihkeimmin ymparileikkausta vastustavat naiset joilla ei ole esinahkaa tai edes penista. Eivat ole koskaan ymparileikattua nahneet mutta silti osaavat kuvailla ulkonakoa yksityiskohtaisen tarkasti ja peniksen tuntemuksia sitakin tarkemmin.
Vahan vaikuttaa noitavainolta.
[/quote]
Väärin, kiihkeimmin vastustavat leikkaamattomat miehet. Nämä jotka puhuvat liukkarin vaatimuksesta ja ties mitä outoja. Itsekin olen leikattu mies, lapsuudessa ja syytä en edes tiedä, uskonto ei kuitenkaan. Itselle asia on aina ollut niin normaali ja itsestäänselvä, etten edes korvaa lotkauttanut kun yläasteella jotkut yritti asiasta vinoilla. Lähinnä nauratti että kovasti muita muiden pippelit kiinnostavat. Ei ole koskaan ollut seksin eikä masturboinnin kanssa mitään ongelmia, eikä itsetunnon. :)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 21:45"]Hupaisinta tassa aiheessa on se etta ollaan niin kamalan uteliaita kun ei siita mitaan tiedeta mutta samalla vastustetaan koko hommaa kiihkeasti. Kukaan ei ole pakottamassa suomalaisia ymparileikkauttamaan lapsiaan eika ev.lut. tai ateisteilla ole mitaan pelkoa etta heille sita kukaan tuputtaisi (suomalaiset kylla yrittavat vaikka lain voimalla saada siihen uskovat luopumaan tavastaan).
Kaikkein kiihkeimmin ymparileikkausta vastustavat naiset joilla ei ole esinahkaa tai edes penista. Eivat ole koskaan ymparileikattua nahneet mutta silti osaavat kuvailla ulkonakoa yksityiskohtaisen tarkasti ja peniksen tuntemuksia sitakin tarkemmin.
Vahan vaikuttaa noitavainolta.
[/quote]
Väärin, kiihkeimmin vastustavat leikkaamattomat miehet. Nämä jotka puhuvat liukkarin vaatimuksesta ja ties mitä outoja. Itsekin olen leikattu mies, lapsuudessa ja syytä en edes tiedä, uskonto ei kuitenkaan. Itselle asia on aina ollut niin normaali ja itsestäänselvä, etten edes korvaa lotkauttanut kun yläasteella jotkut yritti asiasta vinoilla. Lähinnä nauratti että kovasti muita muiden pippelit kiinnostavat. Ei ole koskaan ollut seksin eikä masturboinnin kanssa mitään ongelmia, eikä itsetunnon. :)
[/quote] Leikattujen miesten on pakko olla tyytyväisiä koska heillä ei ole muuta vaihtoehtoa. Leikkaamaton mies voi simuloida leikattuna olemista mutta ei päinvastoin kuten rikas voi leikkiä köyhää mutta ei oikein päinvastoin. Eihän tämä tietysti niiden leikattujen miesten (lapsena leikattu) vika ole vaan niiden, jotka ovat aiheuttaneet sen trauman, jonka mies joutuu rationalisoimaan itselleen.
-Mies 28v-
Esinahan mukana lähtee suuri osa peniksen tuntohermoista. Tietenkään se ei vaivaa ympärileikattuja, koska useimmat eivät tiedä paremmasta. Monet koittavat kasvattaa esinahkaa takaisin:
http://blogit.yle.fi/puoliseitseman/poikien-peruuttamaton-ymparileikkaus
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 20:34"]
Tavalliselle miehelle terska ei ole mikään suuri nautinnon lähde, paitsi terskan pieni alaosan kiinnike eli frenulum. Terska aistii lähinnä painetta eivätkä miehet suuremmin hyväile sitä masturboidessa...
-Mies 28v-
[/quote]
Tämä asia, niin kuin niin moni muukin, on varmaan yksilöllistä. Itse en myöskään ennen masturboidessani välittänyt esinahasta. Mutta nyt muutaman viimeisen vuoden aikana olen huomannut miten hyvältä se tuntuu! Esinahan avulla masturbointi on nykyään lähes ainoa tapa jolla masturboin. Orgasmi on erilainen kuin terskaa hipelöimällä saavutettu. Jotkut naiset sanovat että heillä on erikseen klitoris- ja emätinorgasmi. Minulla taas on erikseen terska- ja esinahkaorgasmi. En voisi kuvitellakaan leikkauttavani pois esinahkaa.
Monet sanovat että esinahan poisleikkaaminen ei vaikuta seksiin. Minun on sitä hyvin vaikea ymmärtää. Monelle miehelle jotka kärsivät ennenaikaisesta laukeamisesta tehdään hoitona ympärileikkaus. Se laskee tuntoherkkyyttä ja saa heidät kestämään pidempään. EIkö tämä kerro jotakin? Esinahan poistamisen nähdään siis laskevan tuntoherkkyyttä, ja koska esinahassa on konservatiivisten arvioiden mukaan 10 000 hermopäätä, ei tämä ole mikään ihme.
Tietenkin tiedän että toimenpide tehdään usein lääketieteellisistä syistä (esim. jos nahka on tiukka), ja se on ymmärrettävää. En myöskään usko että useimmat miehet leikkauksesta suoranaisesti kärsivät. Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että se vähentää tuntoherkkyyttä koska kun terskaa suojaava esinahka on poissa, terskan pinta paksuuntuu ja kuivuu. Pitää myös muistaa että osaa miehistä leikkauksen tulos kuitenkin häiritsee. Joko se johtuu tuntoherkkyyden vähenemisestä, leikkausarvesta tai kosmeettisista syistä. Ja ne jotka on leikattu lapsena, heillä ei ole mitään sanomista tässä keskustelussa, koska he eivät tiedä miltä tuntuu elää esinahan kanssa. Minä taas voin vetää esinahkani taakse ja elää näin muutaman kuukauden "esinahattomana". Olen näin myös tehnyt, ja voin sanoa että alkuun se oli epämiellyttävää koska terska oli erittäin herkkä, joten alushousujen hankaus tai suihkussa käynti tuntui pahalta. Mutta vähitellen tuntoherkkyys laski ja siihen tottui. Tämähän kuitenkin tarkoittaa sitä että ilman esinahkaa elämiseen tottui juuri siksi että tuntoherkkyys väheni terskasta.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 22:42"]Vuosi 2014 ja yhä moni luulee, että kaikki ympärileikatut ovat automaattisesti muslimeja tai muuten vaan huvikseen leikattuja. Mitä ihmettä? Suomessa suurin osa ympärileikatuista on leikattu ihan TERVEYDELLISISTÄ syistä. Pitäisikö koko elämänsä kärsiä todella tiukasta esinahasta?
Naurettavaa on myös tämä luulo, että jokainen ympärileikattu on poikkeuksetta lähes tunnoton jyystäjä ja liukkaria tarvitsee kaikkeen. Tajutkaa jo nyt herranen aika, että tuo ei pidä paikkaansa kuin jossain pienessä määrässä tapauksia. Ihan yhtäläillä esinahallisista löytyy jyystäjiä, ei sillä ole välttämättä mitään tekemistä sen esinahan kanssa.
Minä ja mieheni harrastamme aina täysin spontaania seksiä, liukkaria ei tarvita mihinkään. Runkkaaminenkin sujuu ilman mitään liukkaria, kaipa se vain täytyy osata. Itse en kyllä näe siinä runkkaamisessakaan mitään hankalaa tai kovin erilaista. Mies meinaa tulla välillä liiankin nopeasti ja joutuu joka kerta ottamaan ainakin kerran ulos estääkseen tulemisen. Seksi on kaikkea muuta kuin jyystämistä!
[/quote]
Mua jäi kiinnostaan toi runkkaus.
Mulla on ollut kaksi ympärileikattua ja molemmat on käyttäneet itsekin liukkaria ja niin siis myös mäkin.
Oiskohan sitten kiinni siitä, minkä verran mies erittää itse "touhutippoja"? Koska pienen hetken aina onnistuu, mutta kun kuivuu, niin kyllä se aika mahdottomaksi menee. Vähän pystyy jotain tekemään, mutta ei noista ainakaan kummallakaan irtoamaan saanut.
-se, joka ketjun alussa sanoi, että ainoa ero on runkatessa-
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 22:42"]Vuosi 2014 ja yhä moni luulee, että kaikki ympärileikatut ovat automaattisesti muslimeja tai muuten vaan huvikseen leikattuja. Mitä ihmettä? Suomessa suurin osa ympärileikatuista on leikattu ihan TERVEYDELLISISTÄ syistä. Pitäisikö koko elämänsä kärsiä todella tiukasta esinahasta?
Naurettavaa on myös tämä luulo, että jokainen ympärileikattu on poikkeuksetta lähes tunnoton jyystäjä ja liukkaria tarvitsee kaikkeen. Tajutkaa jo nyt herranen aika, että tuo ei pidä paikkaansa kuin jossain pienessä määrässä tapauksia. Ihan yhtäläillä esinahallisista löytyy jyystäjiä, ei sillä ole välttämättä mitään tekemistä sen esinahan kanssa.
Minä ja mieheni harrastamme aina täysin spontaania seksiä, liukkaria ei tarvita mihinkään. Runkkaaminenkin sujuu ilman mitään liukkaria, kaipa se vain täytyy osata. Itse en kyllä näe siinä runkkaamisessakaan mitään hankalaa tai kovin erilaista. Mies meinaa tulla välillä liiankin nopeasti ja joutuu joka kerta ottamaan ainakin kerran ulos estääkseen tulemisen. Seksi on kaikkea muuta kuin jyystämistä!
[/quote]
Mulla on ollut kaksi ympärileikattua ja molemmat on käyttäneet itsekin liukkaria ja niin siis myös mäkin.
Oiskohan sitten kiinni siitä, minkä verran mies erittää itse "touhutippoja"? Koska pienen hetken aina onnistuu, mutta kun kuivuu, niin kyllä se aika mahdottomaksi menee. Vähän pystyy jotain tekemään, mutta ei noista ainakaan kummallakaan irtoamaan saanut.
[/quote] Taitaa olla ihan henkilokohtainen juttu, mina olen ollut leikatun kanssa naimisissa monta kymmenta vuotta ja kertaakaan ei ole mitaan voiteita tarvittu.
Kyllapa taas toisten penikset kiinnostaa suomimammoja.
Olen lukenut naita ketjuja miehelleni ja han saa aina paivan naurut, nyt kyselee aina aamulla etta mita uutta Suomimammoilta.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 17:45"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:17"]
[/quote]
[/quote] Taitaa olla ihan henkilokohtainen juttu, mina olen ollut leikatun kanssa naimisissa monta kymmenta vuotta ja kertaakaan ei ole mitaan voiteita tarvittu.
Kyllapa taas toisten penikset kiinnostaa suomimammoja.
Olen lukenut naita ketjuja miehelleni ja han saa aina paivan naurut, nyt kyselee aina aamulla etta mita uutta Suomimammoilta.
[/quote]
Totta puhuen olen vähän utelias :-D
Kavereiden kanssa ei aiheesta ole tullut puhuttua, koska mielestäni ympärileikkaus on niin henkilökohtainen asia etten moisesta ole kenellekään kertonut eikä kukaan ole puhunut mulle, niin kyllä mua vähän kiinnostaa siis muiden miesten munat xD
Ja munkin mies muuten aina välillä kyselee, että mitä tänne mammoille kuuluu, kun näitä juttuja ääneen olen lukenut.
Mukavaa lukea mielipiteitä ja kokemuksia :)
Mun mies on ympärileikattu vauvana, kulttuurisista syistä. Sekä mieheni että minä molemmat vastustamme sekä miesten että naisten ympärileikkausta (paitsi lääketieteellisistä syistä).
Mieheni ympärileikattiin noin puoli vuotta sitten terveydellisistä syistä (ikää reilut kolmekymmentä). Toipuminen oli erittäin kivuliasta ja kesti melkein pari kuukautta. Alkuun ei juuri pystynyt vaatteita käyttämään (kylpytakki päällä paineli heilui aamusta iltaa) ja kävelykin oli erittäin hankalaa. Olen päässyt helpommalla synnytyksissä itse, heh. Lopputulokseen olemme molemmat tyytyväisiä! Homma toimii niin kuin ennenkin: ei kestä sen kauempaa eikä tarvita mitään liukkareita. Aivan loistava peli siitä tuli ja erittäin siistinnäköinen :)
Miksi toisten alapäät kiinnostaa niin kovasti? Ja mikä saa ihmisen kyselemään ja utelemaan toisten yksityisiä asioita, kuten mitä tapahtuu makuuhuoneessa?
Ympärileikkauksessa on monia hyötyjäkin, esimerkiksi hygienian kannalta - mutta ehkä ihminen, joka on itse niin koukussa esinahallaan masturbointiin voi kokea ajatuksen sen puuttumisesta kamalalta.
Höh, ei mitään vaikutusta puoleen eikä toiseen. Ennakkoluuloja, jos joku niin kuvittelee. En ole ollut ulkomaalaisten leikattujen kanssa, ainoastaan suomalaisten, tuskin kuitenkaan mitään eroa kansallisuudella tässä asiassa.
Väitteet siitä, ettei miesvartalon erogeenisimmän osan poistamisella olisi seksuaalisuuden kannalta merkitystä, perustuvat tietämättömyyteen. Operaatio lääketieteellisin perustein on hyväksyttävää, muutoin kyseessä on ihmisoikeusrikos. Tietoa on tarjolla runsaasti:
https://sagaciousmama.wordpress.com/2010/04/20/20-reasons-i-did-not-cir…
Omalla miehellä tehty ympärileikkaus uskonnon takia. Ei ole vaikuttanut seksielämään mitenkään merkittävästi (oikeestaan seksi on parempaa kuin kenenkään ympärileikkaamattoman miehen kanssa, mutta se johtuu luultavasti ihan eri syistä). Ei oo mitään omatunto ongelmia, ja kun asiasta kerran puhuttiin niin sano että eikös penis näytä vähän oudolta jos siinä on esinahka ympärillä :D Lasten hankkiminenkin on onnistunut ilman mitään ongelmia. Itse koen mieheni ulkonäön erittäin miellyttäväksi kaikin puolin :)
Jos teillä on kiinteä IP, kannattaa ihan oikeasti miettiä, vastaako tällaisiin intiimeihin kyselyihin. Tietoturvastani huolehtiva kaveri jäljitti tälle palstalle tietomurron, jossa oli selvitelty oikeaa henkilöllisyyttäni, ilmeisesti tänne kirjoittamieni viestien avulla. Sitä emme (vielä) tiedä, oliko selvittelijä ulkopuolinen vai töissä ylläpidossa täällä. Onneksi tällä osoitteella kirjoittelee muitakin ja meillä on osaavat henkilöt apuna, mutta kaikilla ei välttämättä ole yhtä ideaali tilanne vaan voi olla esim. kotikone, jolla ei muita käyttäjiä. Olkaahan varovaisia!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 20:45"]
"Peniksen iho kun on yhteydessä kivespussin ihoon"
Ihan samalla tavalla se on yhteydessa paanahkaasi :).
[/quote] Tämä vertaus ei toimi. Kivespussin ihon venyttely voi aiheuttaa orgasmin, koska se vaikuttaa samalla stimuloivasti peniksen ihoon.
-Mies 28v-