Auttaako se jaksamaan oikeasti, jos saa lastenhoitoapua?
Onko se niin yksinkertaista? mll:stä teinityttö kerta viikkoon pariksi tunniksi ja elämä kirkastuu ja lasten aiheuttama väsymys väistyy?
Kommentit (15)
No kyllä, jos sinä aikana teet jotain mikä lataa sinun akkujasi. On yksilöllistä, mistä kukakin saa voimia arkeen. Joku käy lenkillä, uimassa, toinen shoppailemassa, kolmas maalaa, neljäs vaikka nukkuu tai itkee itkemättömät itkunsa. Tai käy psykologilla tai terapeutilla. Kannattaa ainakin kokeilla. Voi tuntua hyvältä olla hyvällä omallatunnolla pois kotoa kun tietää että lapsista pidetään huolta.
Voihan olla ettei se riitä. Mutta pienikin asia voi muuttaa elämää hyvään suuntaan. Jo avun vastaanottaminen on hyvä askel.
Siis minun kohdallani tuollainen olisi ollut huippua, jos joku muu olisi huolehtinut lapsesta säännöllisesti ja niin, että tiedän ajankohdan ja tuntimäärän vielä ennakkoon. Olisi ollut ihanaa!
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 18:44"]
Siis minun kohdallani tuollainen olisi ollut huippua, jos joku muu olisi huolehtinut lapsesta säännöllisesti ja niin, että tiedän ajankohdan ja tuntimäärän vielä ennakkoon. Olisi ollut ihanaa!
[/quote] lisään vielä, että myös 2h/vko olisi ollut hyvä.
Mä en myöskään usko, että mun mukuloiden kanssa kukaan pärjää, neljä lasta joita yksi erityinen..
ap
Meillä kävi perhetyöntekijä, kun jäin pian lapsen syntymän jälkeen yh:ksi. Oli ihana ihminen, kävi kerran viikossa 2-4h kerrallaan - kävi ulkona tytön kanssa, sain käydä kaupassa yksin tai missä vaan halusin, nukkua, kokata, siivota - ihan mitä vaan, ja lapsi oli hyvissä käsissä. Kyllä se auttoi pahimman yli.
Mä muistan vieläkin yhden lähes taianomaisen kaksituntisen, kun pääsin naapuriravintolaan syömään pizzaa, juomaan olutta ja lukemaan naistenlehtiä. Sellaista ei todellakaan ollut joka viikko tai joka kuukausi, mutta jo se yksi kerta latasi mun akkujani ihan selvästi.
Jokaviikkoinen kaksituntinen olisi ollut todella ylellinen, siinähän olisi tehnyt vaikka mitä. Ainakin keskustassa asuva minä, kun ei matkoihin olisi mennyt juurikaan aikaa.
En tarvinnut ulkopuolista apua koska halusin itse hoitaa lapseni. Eriasia kun laitoin päiväkotiin n 4 v ja oli lyhyitä päiviä. En antanut edes äidilleni, hän on tosin aika kaukanankin ja oli siinä iässä että en olisi edes luottanut.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 19:08"]
En tarvinnut ulkopuolista apua koska halusin itse hoitaa lapseni. Eriasia kun laitoin päiväkotiin n 4 v ja oli lyhyitä päiviä. En antanut edes äidilleni, hän on tosin aika kaukanankin ja oli siinä iässä että en olisi edes luottanut.
[/quote]Mulla on vaan yksi lapsi joka kohta täysi-ikäinen ja isänsä eron jälkeen oli joka toinen viikonloppu isä joten sain tarpeeksi hengähtää.
Itseäni ei niinkään rassaa lastenhoito, mutta kodinhoidon voisin ulkoistaa kokonaan. Siivoaja kyllä otetaankin sitten, kun palaan työelämään.
No kyllä se auttaa. Meillä kuopus sairasti paljon. Auttoi ihan sairaasti, kun joku tuli ulkoiluttamaan esikoista.