Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kanankakkaa kaupunkiin, kiitos!

Vierailija
26.05.2024 |

Taloyhtiön istutuksille on tilattu ja levitetty kanankakkaa ja nyt piha haisee jaskalle.

Mikä siinä on, ettei voi tilata jotain NPK-keinolannoitetta?

Kanankakka pelloille haja-asutusalueelle, kiitos.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haise, kun sen haraa maahan ennen kastelua. 

Vierailija
2/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin ap. Toki jos sen kakankakan peittää ohuella multakerroksella, se ei haise. Teillä taloyhtiö ei ole sitä varmaan tehnyt. Itse laitoin oman pihan kukkalaatikoihin hevonkakkaa multaan istutusten alle. Kesällä kastelen sitten vaaleanpunaisella kesäkukkalannoitteella, ei tule hajuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sen ihanampaa kuin joku viherpeukalo naapurina ja sen parvekkeen sontalöyhkät ilahduttamaan näin tuulettomina helleaamuina muitakin naapureita. 

Vierailija
4/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene taloyhtiön hallitukseen, niin voit vaikuttaa asiohin.

Vierailija
5/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta säkki mustaa multaa ja peitä kakka sillä tai haravoi maaperän sekaan. Ei se kauaa tuoksahda.

Kanankakka on hyvä lannoite joka vapauttaa ravinteita tasaisesti ja pitkään verrattuna keinolannoitteeseen. Myös valuma vesien mukana on paljon pienempää, maan mikrobisto voi paremmin ja on ekologinen sivutuote ympäristöä rasittavan keinotuotannon sijaan.

Vierailija
6/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloläävissä on omanlaisensa ongelmat. Onko siellä mikään hyvin? 

Vierailija
7/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy sisällä ja pidä ikkunat kiinni tai muuta jonnekin Arabian aavikolle, jos et kestä parin päivän lannoitetuoksua vuodessa :D

Vierailija
8/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yks kakkaa, kaks kakkaa, muuta sitten ei tarvitakkaan!"

Vierailija
9/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sianliete on parempaa, siinä on haju joka pureutuu takaraivoon,  kanankakka on nynnyille.

Vierailija
10/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe ap:n elämä on vaikeaa. Itse tykkään lannan tuoksusta silloin tällöin, se kuuluu kesään

Vierailija
11/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä levitettiin lietelantaa pari viikkoa sitten ja saatiin tyypilliseen tapaan 6 valitusta ja ympäristösihteeri otti yhteyttä, että olemme sotkeneet tien, se pitää heti siivota. Pyydettiin virkamies paikalle osoittamaan se sotkettu kohta ja muistutettiin, että se on ihan omalla maalla oleva peltotie, siinä ei pitäisi olla liikennettä, mutta jos joku mökkiläinen siitä on oikaissut ja autonsa renkaat sotkenut, niin ikioma ongelma.

Vierailija
12/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa typpeä, työntää vartta ja lehteä.

Nuput ja kukat kasvattaa kalium.

Vanhukset ei tiedä näistä eikä osaa leikata puskia tai puita.

Vierailija
13/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niin. Helsingissähän on riittävästi valkoposkihanhien p*skaa. 

Vierailija
14/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraankakan levittäjät ja karvatuppojen metsiin piilottajat ilmoittautukaa ja nuuhkikaa kanankakkaa, astukaa kanankakkaan ja työntäkää kahhahiutaleita sieraimiinne.

Vierailija
15/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on ongelmat kaupungissa. Täällä maalla haisee lehmien ja sikojen paska ja kusi. Siinä on kanankakka pientä. :D Saati joku minkkitarhan haju... hyi helvata. 

Vierailija
16/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanta kuuluukin levittää pelloille. Ei sitää maaseudullakaan laiteta talon kivijalan viereen.

Maaseudulla on ymmärrettävää, että jaska haisee keväisin muutaman päivä, koska lannanlevitykselle ei ole vaihtoehtoa.

Kaupungissa jaskanhajun vapaaehtoinen hankkiminen on hölmöyttä.

AP

Vierailija
17/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää asun rivarissa ja siitä lähtien kun naapurit kielsivät mua tupakoimasta parvekkeellani niin olen lannoittanut kanankakalla ja aion jatkaa sitä. Haistelkoot sitä sitte jos se on parempi kuin 5 min. tupakointi.;)

Vierailija
18/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkien kaduille vain ihmispaskaa kuten Intiassa aamun työmatkalla on tapana kyykistellä.

Vierailija
19/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju taas todistaa että landepaukut pyörii palstalla ja nyt puolustavat henkeen ja vereen rakasta kananpaskaansa.

Vierailija
20/24 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää asun rivarissa ja siitä lähtien kun naapurit kielsivät mua tupakoimasta parvekkeellani niin olen lannoittanut kanankakalla ja aion jatkaa sitä. Haistelkoot sitä sitte jos se on parempi kuin 5 min. tupakointi.;)

Jännä rivari kun parveke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme