Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys miehen ehdoilla

Vierailija
15.11.2020 |

Olen synnyttänyt viikko sitten ja en nyt tiedä ylireagoinko vai onko tämä ihan ok juttu. Siis menimme mieheni kanssa synnytyssairalaan perjantaina viikko sitten klo 23.00. Synnytys kesti koko yön ja lapsi syntyi seuraavana aamuna. Olin koko yön tosi kipeä ja sain kivunlievitystä, mutta en nukkunut pätkääkään koko yönä. Mies nukkui synnytyssalin sohvalla ja käski minun laittaa radio kiinni, että hän saa nukkua. Olisin siis halunnut itse kuunnella radiota kun olin niin kipeä. Nyt en pääse yli siitä, että mies ei ollut oikeastaan mitenkään tukena vaan jätti minut yksin eikä antanut edes kuunnella radiota:(

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Porvoossa synnäri? Vai mihin sieltä mennään synnyttämään?

Vierailija
2/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikamies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet, että tämä ei olisi totta? Mietin nyt vain sitä, että pahoitinko suotta mieleni.

-ap

Vierailija
4/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pahoittanut mieltäsi turhaan. Mies ei ajatellut muuta kuin omaa napaa. Mä olisin heittänyt miehen pihalle ja laittanut radion täysille. Sun synnytys sun säännöt.

Vierailija
5/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. En enää oikein tiedä milloin olen väärässä kun tämän tyyppistä miehen kanssa on ollut ennenkin.

-Ap

Vierailija
6/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies olisi ollut tuossa oikeassa?

Vierailija
7/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää mieheltä. Tarpeeksi kun näitä tapahtuu, olette kriisissä ja seuraavana lusikat jakoon. Nainen on herkillä synnytyksen jälkeen mutta ei tuollaista voi hyväksyä puolisolta. Onnea marraskuisesta! Nyt parantelet itsesi kuntoon. Käykää asia läpi vaikkapa parin viikon kuluttua.

Vierailija
8/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarkennappa vähän tilannetta

- onko mies yleensä empaattinen ja ainut huomioon ottava?

- oliko mies erityisen väsynyt tuolloin? Taustalla pitkä työvuoro? Jos oli niin erittäin suotavaa että nukkuu silloin kun pystyy että olisi sitten kunnossa kun voi auttaa

- sanoiko mies ystävällisesti että voitko laittaa radion kiinni vai tiuskiko? Kerroitko että haluat kuunnella radiota? Vai luulitko mies että radio jäänyt päälle ja siksi voi hyvin sammuttaa

- no tuliko mies sinua ponnistusvaiheessa ym ja hoitiko vastasyntynyttä?

- harmittaako sinua että mies ei joutunut kärsimään yhtä paljon kun sinä synnytyksessä?

Vierailija
9/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sulle ap kertoa, että et rakasta miestä. Miksi olet hänen kanssaan? Oletko alistuva ja pelokas?

Vierailija
10/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko = tukiko

Vierailija
11/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet, että tämä ei olisi totta? Mietin nyt vain sitä, että pahoitinko suotta mieleni.

-ap

Siksi, että yksikään mies ei ole noin tyhmä.

Ja jos on niin miksi nainen alistuu moiseen? Annatko Ap kaikessa muussakin periksi, että mies ei vaan suutu? Mitä pelkäät? Että mies jättää?

Vierailija
12/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäminen saa kaikenlaisia myllerryksiä aikaan kehossa ja mielessä.

Pohdit nyt sitä, että pystyykö mies huolehtimaan sinusta ja jostain syystä olet juuttunut tuohon yhteen tapahtumaan.

Synnytys ilmeisesti muuten oli onnistunut? Mies oli mukana salissa ihan vapaaehtoisesti? Henkilökunta varmaan antoi teidän olla kahden, koska ajattelivat että mies toimii tukihenkilönäsi.

Mikset ottanut kipulääkitystä? Tarjottiinko sitä?

Koko joukko olettamuksia, jotka johtavat väärinkäsityksiin. Yrittäkää viimeistään nyt treenata kommunikaatiota.

Onnea vanhemmuudesta!

Vierailija
13/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin edelleen v*tuttaa parin vuoden takaa yhden kätilön toimet. Synnytin yksin ja sektion jälkeen kovat kivut. Kätilö tulee voivottelemaan tilannettani kuin olisin joku yksinäinen miehen hylkäämä eukko, vaikka itkin ainoastaan kipujani ja kun en saa yöllä nukutuksi. Olen kyllä lapseni hankkinut täysin tietoisesti ja suunnitellusti. Monesti ihmiset kuvittelee, että lapsi on vahinko kun puolisoa ei ole. 

Vierailija
14/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kyllä ole enpaattinen:( Hän on töissä virka-aikana eikä ollut mitenkään erityisen väsynyt. Mies tiuskaisi, että laita radio kiinni. Tuli kyllä sitten ponnistusvaiheessa viereen. Ja en ajatellut niin, että miehenkin pitää kärsiä vaan olisin vain ajankuluksi kuunnellut musaa. Vauvaa ei päässyt hoitamaan kun vauva joutui aluksi tehohoitoon. Mies lähti juhlimaan vauvan syntymistä vaikka vauva oli huonossa kunnossa ja sekin harmittaa. Vauva selvisi kyllä tulehduksesta eli sikäli kaikki hyvin.

-ap

Vierailija
15/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla oikeassa:(

-ap

Vierailija
16/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kyllä ole enpaattinen:( Hän on töissä virka-aikana eikä ollut mitenkään erityisen väsynyt. Mies tiuskaisi, että laita radio kiinni. Tuli kyllä sitten ponnistusvaiheessa viereen. Ja en ajatellut niin, että miehenkin pitää kärsiä vaan olisin vain ajankuluksi kuunnellut musaa. Vauvaa ei päässyt hoitamaan kun vauva joutui aluksi tehohoitoon. Mies lähti juhlimaan vauvan syntymistä vaikka vauva oli huonossa kunnossa ja sekin harmittaa. Vauva selvisi kyllä tulehduksesta eli sikäli kaikki hyvin.

-ap

Mites Porvoon baarit näin korona-aikaan? Onko kuinka auki ja mimmosia rajoituksia? 😊

Vierailija
17/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en taida rakastaa miestäni. En saa mieheltäni mitään lämpöä enkä tukea. Aika surkea olo on:(

-ap

Vierailija
18/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teil on keskustelun paikka edessä, joiltakin miehiltä ei vaan puolison huomiointi tule luonnostaan. Jotenkin samaistuin kertomukseesi, itsekin jäin jollain tasolla henkisesti yksin synnyttäessä, vaikka mies fyysisesti olikin vierellä. En koe saavani riittävästi henkistä tukea tiukoissa paikoissa. Ehkä se myös kokee ettei mun tarvitsekaan, ulospäin olen hyvin itsenäinen ja pärjäävä.

Vierailija
19/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei mennyt baariin vaan saunomaan mökille kavereiden kanssa.

-ap

Vierailija
20/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en taida rakastaa miestäni. En saa mieheltäni mitään lämpöä enkä tukea. Aika surkea olo on:(

-ap

Hmm.. et siis saanut jo ennen vauvaakaan tukea ja lämpöä vai muuttuiko käytös vauvan myötä? Keskustelua suosittelen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi