Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys miehen ehdoilla

Vierailija
15.11.2020 |

Olen synnyttänyt viikko sitten ja en nyt tiedä ylireagoinko vai onko tämä ihan ok juttu. Siis menimme mieheni kanssa synnytyssairalaan perjantaina viikko sitten klo 23.00. Synnytys kesti koko yön ja lapsi syntyi seuraavana aamuna. Olin koko yön tosi kipeä ja sain kivunlievitystä, mutta en nukkunut pätkääkään koko yönä. Mies nukkui synnytyssalin sohvalla ja käski minun laittaa radio kiinni, että hän saa nukkua. Olisin siis halunnut itse kuunnella radiota kun olin niin kipeä. Nyt en pääse yli siitä, että mies ei ollut oikeastaan mitenkään tukena vaan jätti minut yksin eikä antanut edes kuunnella radiota:(

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Synnytyssalin sohva"?

Vierailija
22/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut ennen vauvaakaan tukea. Syytän nyt itseäni, että olen tässä tilanteessa. Olen tyhmä.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kyllä ole enpaattinen:( Hän on töissä virka-aikana eikä ollut mitenkään erityisen väsynyt. Mies tiuskaisi, että laita radio kiinni. Tuli kyllä sitten ponnistusvaiheessa viereen. Ja en ajatellut niin, että miehenkin pitää kärsiä vaan olisin vain ajankuluksi kuunnellut musaa. Vauvaa ei päässyt hoitamaan kun vauva joutui aluksi tehohoitoon. Mies lähti juhlimaan vauvan syntymistä vaikka vauva oli huonossa kunnossa ja sekin harmittaa. Vauva selvisi kyllä tulehduksesta eli sikäli kaikki hyvin.

-ap

Onko vauva ihan suunniteltu?

Kuulostaa siltä että tuo mies ei ole kovin hyvää isäainesta. Mutta havahduitko siihen vasta nyt kun vauva syntyi?

No suosittelisin käyttämään tuplaehkäisyä jatkossa. Meinaan monta lasta pienellä ikäerolla ja itsekäs isä on sellainen tilanne mihin ei kannata itseään ehdoin tahdoin järjestää. Yhden kanssa pärjäät vielä helposti asuit sitten vauvan kanssa kaksin tai perheenä kolmestaan.

Vierailija
24/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyttäminen saa kaikenlaisia myllerryksiä aikaan kehossa ja mielessä.

Pohdit nyt sitä, että pystyykö mies huolehtimaan sinusta ja jostain syystä olet juuttunut tuohon yhteen tapahtumaan.

Synnytys ilmeisesti muuten oli onnistunut? Mies oli mukana salissa ihan vapaaehtoisesti? Henkilökunta varmaan antoi teidän olla kahden, koska ajattelivat että mies toimii tukihenkilönäsi.

Mikset ottanut kipulääkitystä? Tarjottiinko sitä?

Koko joukko olettamuksia, jotka johtavat väärinkäsityksiin. Yrittäkää viimeistään nyt treenata kommunikaatiota.

Onnea vanhemmuudesta!

Lue aloitus, ennen kuin tulet höpöttämään. Kipulääkettä sai.

Vierailija
25/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua. Tuo tiuskaisi synnytyssalissa lienee siis ihan vaan jäävuoren huippu ongelmakasassa jonka pitäisi olla parisuhteenne.

Toista ei voi muuttaa, mutta ota asia puheeksi neuvolassa. Jotain ulkopuolista apua tarvitsette. Tuon ajan pitäisi olla jännittävää ja onnellista, tunteellista mutta ei jatkuvaa epätoivoa.

Vierailija
26/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi! Miksi ihmeessä sinä et saanut sanotuksi, että sinulle olisi annettu edes kuulokkeet radion kuunteluun?

Mies on ollut samanlainen jo pitkään, mutta kuitenkin tulit tehneeksi hänen kanssaan lapsen. No, sitä on nyt myöhäistä katua, kun on jo syntynyt. Olet huomannut olevasi yksinhuoltaja, joten sekä sinun että lapsesi tulevaisuus muuttuu paljon paremmaksi, kun eroatte.

Vierailija
27/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö mies. Lähtee ryyppäämään kun vauva on huonossa kunnossa teholla. Siihen verrattuna tuo radiojuttu on pikkujuttu.

Vierailija
28/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tarina on tosi, niin miksi ihmeessä lapsi??? Tuollasen miehen kanssa?

Vierailija
29/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli suunniteltu. Olin niin sekaisin kipulääkkeistä ja muutenkin, että en hoksannut pyytää kuulokkeitakaan.

-ap

Vierailija
30/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sokeutunut miehen käytökselle. Olen ollut hänen kanssa 13 -vuotiaasta.

-ap

Vierailija
31/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies". Ja sinä et voi sanoa heti vaan siitä muodostuu viikon päästä ongelma.

Oletteko teinejä/lapsia?

Vierailija
32/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtoon heti.

Vierailija
33/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi. Monella on ikävä kyllä sama havahtuminen miehen lapselliseen käytökseen vauvan syntyessä. Sinun täytyy toivuttuasi miettiä, että voitteko jatkaa yhdessä. Onko hän sellainen, jolle edes uskallat jättää vauvan yksin hoitoon ja voit luottaa siihen, että mies priorisoi vauvaa eikä omia juttujaan? Nythän hänelle jäävät kaikki kotityöt, koska sinä olet toipilas ja hoidat vauvaa.

Onnea kuitenkin vauvasta! Toivottavasti kaikki menee hyvin. Jos alkaa masentaa kovastikin, niin se on neuvolassa hyvin ymmärretty asia ja siihen saa kyllä asiallista apua.

Vierailija
34/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tarkemmin valita, kenen kanssa niitä lapsia väsää.

Vierailija
35/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kyllä ole enpaattinen:( Hän on töissä virka-aikana eikä ollut mitenkään erityisen väsynyt. Mies tiuskaisi, että laita radio kiinni. Tuli kyllä sitten ponnistusvaiheessa viereen. Ja en ajatellut niin, että miehenkin pitää kärsiä vaan olisin vain ajankuluksi kuunnellut musaa. Vauvaa ei päässyt hoitamaan kun vauva joutui aluksi tehohoitoon. Mies lähti juhlimaan vauvan syntymistä vaikka vauva oli huonossa kunnossa ja sekin harmittaa. Vauva selvisi kyllä tulehduksesta eli sikäli kaikki hyvin.

-ap

Mites Porvoon baarit näin korona-aikaan? Onko kuinka auki ja mimmosia rajoituksia? 😊

En tiedä missä tautipesässä sinä asut mutta onhan ne baarit auki puoleenyöhön ja jossakin jossa koronaa enemmän klo 23 saakka vai miten se oli.

Vierailija
36/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mies antanu naisensa sairastaa jytää kuunnellen.

Eroa pois!

Vierailija
37/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat pahoittaa mielesi. Oma mies valittti koko ajan että liian kova sohva ja kahviossa huono valikoima, telkkaria ei näe hyvin sohvalta ja kauanko kestää vielä. Tämä valitus johtui lähinnä hänen omasta ahdistuksesta kun ei voinut auttaa minua omissa tuskissani.

Vierailija
38/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit heittänyt ukon helvettiin sieltä salista ,yksin olisit saanut keskityttyä synnytykseen ja itseesi paremmin

Vierailija
39/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi halunnut miestä synnytykseen mutta KÄTILÖT ja muu sakki sairaalassa ja neuvolassa painosti.

Olin yli 30 v. Jos sanon että en halua miestä synnytykseen, vastaus on "miehellä on oikeus olla siellä"

WTF??

Ilmoitin sitten että haluan sektion, mies voi tulla sinne kyykkimääm jos tuollainen oikeus kerran on.

Olin todella tyytyväinen päätökseen.

Vierailija
40/48 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja juttu. Itselläni mies pitkässä synnytyksessä hetkeksi ummisti silmänsä niin sanoin heti että jos minä valvon niin silloin mieskin valvoo ja niin mies valvoi. Kun sain lääkettä ja torkahdin niin silloin mieskin sai torkahtaa.

On tärkeää että nostat heti kissan pöydälle ja kerrot kaikki mieltäsi painavat asiat ja että haluat muutoksen.

Mies joko korjaa käytöksensä tai saa rangaistuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi