18-22-vuotias on lapsi.
Niin henkisesti kuin fyysisesti.
En ymmärrä, miksi jotkut pitävät selkeästi vanhempien miesten halua tuon ikäisiä tyttöjä kohtaan normaalina. Pedofiliaa se on.
Kommentit (28)
No hmm, olen itse nyt 26 ja tosiaan kun mietin itseäni tuon ikäisenä, vaikka minulla olikin jo lapsi silloin niin kyllä tosiaan voin allekirjoittaa tämän..
Fyysisesti? Kun on murrosikä päättynyt jo vuosia sitten? Ainakin minulla oli.
Henkisesti? Entä jos asuu omillaan tai puolisonsa kanssa? Entä jos käy töissä? Entä jos on jo omia lapsia?
Olisimmekin. Ikäkriisiä pukkaa. t. 22v
Osa on henkisesti lapsia sen ikäisenä, kukaan ei fyysisesti.
Eiköhän tuo riipu ihmisestä. Kolmonen sanoi mielestäni hyvin, komppi sille. Jos elät "aikuisen" elämää ja huolehdit kaikista "aikuisten" vastuista ja sinulla on "aikuisen" velvollisuudet, niin etkö silloin ole aikuinen? Minäkin olen 19, mulla on oma koti (tosin vuokralla) ja lapsi ja huolehdin itse omasta taloudesta sekä käyn koulua vastuullisesti. Mutta ihan kakarahan mä vaan oon.. :D
Karkeasti siis ikäjaottelu kaikille tietämättömille: 0-1v=vauva, 1-3v=taapero, 3-12v=lapsi (3-n.7v=leikki-ikäinen), 12-14v=varhaisteini, 14-18v=teini ja 18-22v=lapsi :D hienosti assosioitu
Minä olin 22-vuotiaana jo mennyt naimisiin sen vanhemman herrasmiehen kanssa.
3, mikä koulutus sulla oli 21- vuotiaana?
mä kutsun vielä meidän 20-vuotiaita teineiksi.
aivan sama, miten mamma ne jaottelee.
Tunnen ihmisiä (joista suurin osa miehiä) jotka ovat vielä 35 vuotiainakin lapsia :D ja ääkäreiden mukaan terveitä (ei siis kehitysvammaa tms). Lääketieteellinen mullistus? vai merkki siitä että kukin kehitytään omaan tahtiin?
18-20 vuotiaista tuon voin allekirjoittaakkin (valtaosasta, tietty löytyy näitä vastuullisiakin tapauksia, jotka eivät ole maha pystyssä ehkäisymunauksesta jollekkin säädölle 3 kk seurustelun jälkeen), mutta 21-vuotiaana on kerennyt iloisesti ulos toisen asteen koulutuksesta työelämään muutamaksikin vuodeksi. Jos on halua riittänyt siis. Olenpa nimittäin löytänyt 42 v aikuisvauvankin, joka mielestään oli seuraava tuleva rokkitähti, eikä täten voinut alentua minnekkään töihin, kun jossain vaiheessa tulee kuulemma jäähallikeikkojakin :D
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 17:57"]Niin henkisesti kuin fyysisesti.
En ymmärrä, miksi jotkut pitävät selkeästi vanhempien miesten halua tuon ikäisiä tyttöjä kohtaan normaalina. Pedofiliaa se on.
[/quote]
18-22 vuotias on muuten jo aikuinen,eikä lapsi, jopa ihan lain mukaan.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 18:27"]
18-20 vuotiaista tuon voin allekirjoittaakkin (valtaosasta, tietty löytyy näitä vastuullisiakin tapauksia, jotka eivät ole maha pystyssä ehkäisymunauksesta jollekkin säädölle 3 kk seurustelun jälkeen), mutta 21-vuotiaana on kerennyt iloisesti ulos toisen asteen koulutuksesta työelämään muutamaksikin vuodeksi. Jos on halua riittänyt siis. Olenpa nimittäin löytänyt 42 v aikuisvauvankin, joka mielestään oli seuraava tuleva rokkitähti, eikä täten voinut alentua minnekkään töihin, kun jossain vaiheessa tulee kuulemma jäähallikeikkojakin :D
[/quote]Eli siis 19-vuotias on lapsi, mutta 21-vuotias aikuinen. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Sitä paitsi toisen asteen koulutuksesta (lukio/amis) valmistutaan yleensä 18-19-vuotiaana.
Olen 20 enkä todellakaan pidä itseäni enää kakarana.
Olen 20 enkä todellakaan pidä itseäni enää kakarana.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 18:27"]
[/quote]Eli siis 19-vuotias on lapsi, mutta 21-vuotias aikuinen. Eihän tuossa ole mitään järkeä. Sitä paitsi toisen asteen koulutuksesta (lukio/amis) valmistutaan yleensä 18-19-vuotiaana.
[/quote]
Eikä siinäkään ole järkeä, että 17-vuotias on lapsi ja 18-vuotias on aikuinen... Mutta tosissaan: ehkä tuossa haettiin, että monet juuri täysi-ikäistyneet käyttäytyvät edelleen kakaramaisesti ja heiltä ei voi odottaa samanlaista vastuunkantoa kuin joltain yli 20-vuotiaalta.
noniin.. :) mistäs noin oot suivaantunu kun tota mieltä olet? ;)
Terveisin 22v lapsi, jolla itsellään sairaanhoito-opinnot pian suoritettu, lapsi sekä avomies. Omat laskut ja asiat hoidettu 16-vuotiaasta asti, ja suunnitteilla koulun ja työllistymisen jälkeen ikioma koti. Jännittävää, kuinka lapsi pystyy tähän.
Mulla oli 21-vuotiaana koulutus, vakityö, aviomies, lapsi ja asuntolaina. Aika hyvin lapselta.