Kipua vasemman rinnan ulkoreunalla ja kainalossa
Pitäiskö huolestua? Ei ole jatkuvaa kipua, enemmänkin sellaista pistelyä tai nipistelyä.
Kommentit (28)
Mun äidillä oli tollaista kainalokipua. Joku hermohäiriö. Johtui jonkin B-vitamiinin puutteesta, olikohan B12.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 21:46"][quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 20:19"] No kyllä sen verran kannattaa huolestua, että käy tutkituttamassa rintansa. [/quote] Miten niin tutkituttamassa? Itsehän ne rinnat pitää ensin tutkia, tai miehen. Moni mies on löytänyt jyhmyn naisensa rinnasta. [/quote] No kyllä ultra ja mammo ovat tarkempia..[/quote]
Eikö nykyajan naisia ole opetettu, että rintoja tutkitaan säännöllisesti kotona ennen kuin varataan lääkäriltä aika siihen hommaan. Ei voi olla niin avutonta touhua. Sori vaan, mutta moni vanhempi nainen on löytänyt rintasyövän omalla aktiivisuudella. Jos joka ikinen nainen varaa terveyskeskuksesta ajan sen takia, että joku muu painelee rintoja muutaman kerran vuodessa, niin eihän siellä sitten muuta ehditä tehdäkään, ja lopulta ne oikeasti sairaat ihmiset jää hoitamatta.
Rintasyävästä sen verran, että kannattaisi ensin tutustua aiheeseen, että mitkä ne oireet oikeasti on. Rintasyöpä ei aiheuta kipua kuin vasta myöhäisessä vaiheessa.
Tuolta voi katsoa, mitä muuta voi väijyä kuin kyhmyjä. Mutta täytyy muistaa, että hierojakin kunnon selkähieronnalla saa näitä kipuja lievitettyä, usein liittyvät poikittaisten rintalihasten jumituksiin/heikkouteen, mitä harvemmin treenataan.
Mun mielestä ei ole koskaan väärin mennä lääkäriin, jos jokin asia huolettaa. Jokaiselle kyllä varmasti aika löytyy ja varmasti kaikki potilaat ehditään hoitamaan ja kiireelliset sitten kiirellisinä. Kuin moni jättää juuri tämän takia menemättä lääkäriin, kun luulee, että on vain "peni" kipu
Vasemmassa rinnassa jännä tunne pistelyä. Ei pattteja eikä muuten poikkeavaa rinnassa.Olen 48v kuukautiset ns loppuneet. Hieman taputtele erittäin harvoin.Minulla on kierukka.vaikuttaako?
Hyvin mielenkiintoista keskustelua! Minulla on vasemman rinnan yläpuolella ja sivulla aina välillä sellaista kireyttä ja kipua. Olen miettinyt, että paljonko näissä voisi vaikuttaa se, että on oikeakätinen ja vasen käsi usein kannattelee jotain? Hiirtä käytän vasemmalla kädellä. Olen käynyt mammografiassa ja ultrassa eikä löytynyt mitään poikkeavaa.
Syöpä todennäköisesti. Itsellä alkoi samalla lailla. Onneksi sain kunnon hoidot. Meneppä lääkäriin.