Käyttääks jotkut viellä pöytäkoneit?
Eiks läppärit oo nopeempii, hiljasempii ja viileempii + tietysti parempii sisustuksen kannalta?
Kommentit (34)
Ylikellottakaa niitä teidän romuja jos uskallatte
Ylikellottakaa niitä teidän romuja jos uskallatte.
Kuka ilmiantoi tämän, lol? Olen moderaattorin kaveri. Miksi suututte sivistyvistä keskusteluista?!? T: AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja teeveiss tietysti parempi kuva ja kaikki miks käyttää ylihintasii "monitoreita"?!?
Mulla on tv monitorina. Ja pöytäkoneeseen saa aina lisättyä tai vaihdettua osia, kun tarvii jotain tehokkaampaa.
Monen hertsin?
En mä muista, enkä nyt sun takia mene käynnistämään konetta.
Eli 60 hertsia.
Itseasiassa pöytäkone pysyy viileämpänä koska kotelossa on tilaa enemmän, sen voi koota vaikkapa vanhan radion sisään (tyylikäs) ja osien päivittäminen on helppoa joten pöytäkone säilyy pitempään käyttökelpoisena kuin läppäri jonka akku pitää uusia viimeistään kolmen vuoden kuluttua hankinnasta. Kun pöytäkone on työhuoneessa jossa ei oleilla vieraiden kanssa, koneen kotelon ulkonäöllä ei ole paljon väliä.
PS. Vielä kirjoitetaan yhdellä l-kirjaimella, ei kahdella. Jonnet ei näemmä tiedä tuotakaan.
Käytän työhuoneessani sekä pöytäkoneita että läppäreitä. Sinne ei kellään muulla ole asiaa joten sisutuksesta viis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pelititokone ainakin näyttäisi olevan nyt sisältä 26 asteinen, jos pelaan jotakin peliä pidempään, niin nousee johonkin 30 asteeseen, kesällä taisi käydä jossain 36 asteessa, kun oli helteitä. (koneessa on siis digitaalinen lämpömittari jonka lukeman näen koko ajan).
Taitaa olla aika vakio peli kun lämmöt noin alhaset? Mitkä kellotaajuudet prosessorissa ja näyttiksessä?
Joo ei varmasti mitään kovin raskaita pelejä ole, enkä itse kamalasti tiedä koneista, mutta on luottohenkilö joka hoitaa nämä minun koneasiat ja vaihtelee niitä osia yms. :) Suoritin on 3.20 GHz, jos sitä tarkoitat? (tai siis tuollaisen luvun löysin kun hain asetuksista, kuulostaako yhtään oikealta?).
Pesant kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja teeveiss tietysti parempi kuva ja kaikki miks käyttää ylihintasii "monitoreita"?!?
Mulla on tv monitorina. Ja pöytäkoneeseen saa aina lisättyä tai vaihdettua osia, kun tarvii jotain tehokkaampaa.
Monen hertsin?
En mä muista, enkä nyt sun takia mene käynnistämään konetta.
Eli 60 hertsia.
Mitä hertzillä tekee? Jos on siis akuininen (ei pelaa)?!?
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pelititokone ainakin näyttäisi olevan nyt sisältä 26 asteinen, jos pelaan jotakin peliä pidempään, niin nousee johonkin 30 asteeseen, kesällä taisi käydä jossain 36 asteessa, kun oli helteitä. (koneessa on siis digitaalinen lämpömittari jonka lukeman näen koko ajan).
Taitaa olla aika vakio peli kun lämmöt noin alhaset? Mitkä kellotaajuudet prosessorissa ja näyttiksessä?
Joo ei varmasti mitään kovin raskaita pelejä ole, enkä itse kamalasti tiedä koneista, mutta on luottohenkilö joka hoitaa nämä minun koneasiat ja vaihtelee niitä osia yms. :) Suoritin on 3.20 GHz, jos sitä tarkoitat? (tai siis tuollaisen luvun löysin kun hain asetuksista, kuulostaako yhtään oikealta?).
Kuulostaa oikealta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää iltaa, pöytäkonehullu.
Jep ja öitä sille kans.
Mee ap hoitoon ni on muutakin tekemistä ku postata samaa tuubaa uudestaan ja uudestaan ota noi sun peli ja nimi ja maski ja muut samoihin asioihin hullaantuneet seko.. eiku kamut messii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oikealta.
Jeps, muistelisin että luottohenkilöni sanoi, että ei tuo mikään huippuunsa ajettu tehokone ole, mutta ihan riittävä pelikoneeksi kuitenkin (varsinkin minun käyttöön).
Ei yhtään anteeksipyyntöä hirvittävästä käytöksestä, ei yhtään! Olkaa iloisia, saitta minut itkemään!
-AP ;(
Sähköä kuluttavat kyllä vähemmän, mutta eivät ole viileämpiä eivätkä välttämättä hiljaisempiakaan. Pöytäkoneeseen kun laittaa kunnollisen vesijäähdytyksen niin ei nouset lämmöt välttämättä kolmenkympin yläpuolelle edes raskaita pelejä pelatessa. Läppärillä yli kolmenkympin lämpöihin pääsee jo Pasianssia tai Miinaharavaa pelatessa, täynnä pölyä olevissa läppäreissä jo idlenäkin. Ja se "pölyallergia" on läppäreillä hyvinkin yleistä. On sitä kohtalaisesti toki pöytäkoneillakin.
Hiljaisuudesta taas, pöytäkoneen saa hyvinkin hiljaiseksi, kun valitsee oikeat komponentit ja ääntä vaimentavan kotelon.