Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä laitteella tulee se maailman paras kahvi?

Vierailija
14.11.2020 |

Millä laitteilla te palstalaiset valmistatte kahvinne? Pitääkö olla Moccamaster vai pressopannu?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskihintainen DeLonghin khvikone, joka jauhaa pavuista joka kupille oman annoksen. Mulle maailman paras kahvi mutta varmaan mikä tahansa kahvi on hyvää jos tehdään suoraan juuri jauhetusta kahvista ja puhtaasta vedestä ja juodaan samantien.

Moccamasteria monet kehuu mutta mä en voi käsittää miksei siinä saa vesisäiliötä irroitettua pesun varten .

Vierailija
22/32 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä keskihintainen DeLonghin khvikone, joka jauhaa pavuista joka kupille oman annoksen. Mulle maailman paras kahvi mutta varmaan mikä tahansa kahvi on hyvää jos tehdään suoraan juuri jauhetusta kahvista ja puhtaasta vedestä ja juodaan samantien.

Moccamasteria monet kehuu mutta mä en voi käsittää miksei siinä saa vesisäiliötä irroitettua pesun varten .

Mikä malli ja minkä hintainen sun kone on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista päätellen Suomessa ei hyvää kahvia tehdä eikä juoda.

Vierailija
24/32 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksista päätellen Suomessa ei hyvää kahvia tehdä eikä juoda.

No mikä on sun ehdotus maailman parhaan kahvin valmistamiseksi?

Vierailija
25/32 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivettikissalla.

Mielikuvitustyttöystäväni on mielestään aika savettikissa, kyllä sen kanssa silti vähän paljon sumppia pihauttelee. Harmi vain kun tytöt eivät kakkaa niin joutuu keittämään kaupan pavuista, mutta kaikkea ei voi saada samassa pannussa onneksi rakkautta ja lämpöä löytyy minusta sen verran että sekin kakkaamaton kapakala lämpenee kunhan laittaa pipon ja villasukat.

Vierailija
26/32 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pressopannulla keittelen, Reko-nimistä kahvia yleensä. 

Vierailija
27/32 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuremman määrän keitän perkolaattorilla.

Yleensä juon itse vain yhden kupin kerrallaan ja valmistan sen Aeropress laitteella.

Ainoat laitteet joilla pystyy valmistamaan tarpeeksi kuumaa kahvia.

Tavallisilla kahvinkeittimillä keitettynä aivan liian haaleaa omaan makuuni.

Vierailija
28/32 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta paras suodatinkahvi tulee joko käsisuodattimella tai Aeropressillä. 

Ostan toki laadukkaita papuja (usein single-estate) ja jauhan ne itse jokaista kahvinkeittoa varten. Tilaan pavut erikoiskaupoista. Suomalaiset pavut ovat minusta usein liian tummiksi paahdettuja.

Espresso on sitten asia erikseen, jos haluan oikein nauttia mustasta espressosta, juon sen mieluiten ammattibaristan valmistamana. 

(Tosin aamu-cappuccino syntyy meillä ihan mutteripannulla ja vanhanaikaisella maidonvaahdottimella.)

Nonni, saanko hifistelypalkinnon? N50

Vierailija
29/32 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan kuppiin suodattamalla.

Vierailija
30/32 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäuutettu kahvi onnistuu vaikka mehukannussa. Yleensä tykkään kuitenkin juoda mielummin lämmintä, parasta saan tehtyä pressopannulla, tosin periaatteessa mikä tähänsa kannu toimii tässäkin, pressopannu on vaan helpoin ja siistein käyttää 

Vierailija
31/32 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pressopannu <3

Vierailija
32/32 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Moccamaster on hinnaltaan liian kallis niin hyvän makuista kahvia saa halvemmallakin kahvinkeittimellä. Esim. Electrolux EKF3300 tai Siemens TC86503.

https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000005127788.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi