Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hachiko - tarina uskollisuudesta

Vierailija
12.03.2014 |

Katsoiko joku kyseisen leffan? Olipa koskettava ja kaunis tositapahtumiin perustuva tarina. 9 vuoden odotus ja isäntäänsä kaipaava koira on sydäntäraastavaa seurattavaa. Eikä tosiaan ollut ainoa tapaus vaan näitähän on ollut uutisissa aiemminkin (esim. omistajan haudalla surevia koiria).

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin..? Yleensä täällä odotetaan jotain muutakin kysymystä tai pohdintaa kuin että katsoiko kyseisen leffan? Mistä haluat keskustella?

Vierailija
2/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt katsomaan. :(

Näin elokuvan mainoksen ja jo se sai minut surusta suunniltaan. Oli niin koskettava.

Erehdyin aikoinaan katsomaan Marley and me -leffan eikä itkusta meinannut tulla loppua, nyt en uskaltanut ottaa riskiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana elokuva, olen tainnut katsoa sen kahdesti. Harmittaa aivan suunnattomasti, kun olin tyttäreni kanssa katsonut elokuvan ja kerroin siitä tohkeissani miehelle. Mies kertoi, että mehän kävimme siellä Shibuyan asemalla ja siellä oli se koirapatsas. Voi itku etten silloin tiennyt tätä tarinaa. Nyt ei kauheasti lohduta jälkeenpäin, että olen käynyt siellä paikassa, missä se koira vartoili. 

Mutta aivan ihana tarina ja elokuva, vaikka noin muuten en koiraihmisiä ole. Sydämellinen tarina uskollisesta koirasta, joka pehmittää miehen <3

Vierailija
4/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se piti kolmosen vielä sanoa, että olen käynyt Tokiossa Hachicon patsaalla, siis sillä "oikealla". Surullisen liikuttava tarina. Itse Hachico ilmeisesti täytettiin kuolemansa jälkeen ja on museossa.

Vierailija
5/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaksi koiraa. Kun toinen kuoli jouduimme laittamaan sen puuvarastoon siksi aikaa, että saimme tuhkattavaksi.

Toinen koira ei liikahtanut puuvaraston edestä mihinkään niin kauan kuin se toinen oli siellä kuolleena. Jouduimme viemään ruuat ja vedet sille puuvarastoon.

Vierailija
6/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 00:21"]

Niin..? Yleensä täällä odotetaan jotain muutakin kysymystä tai pohdintaa kuin että katsoiko kyseisen leffan? Mistä haluat keskustella?

[/quote]

Ok, pahoittelut ettei aloituksessa ollut mitään sen selkeämpää kysymystä. Ihan vain elokuvan herättämistä ajatuksista ja tuntemuksista olin kiinnostunut, ei mitään sen ihmeempää.

Kiitokset vastanneille. Jos joskus tulee noilla suunnilla reissattua, niin täytyy ehdottomasti muistaa itsekin käydä katsomassa sitä patsasta.

Vierailija
7/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ihan hyvä tietopaketti http://en.wikipedia.org/wiki/Hachikō

Vierailija
8/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kanssa ja itkin melkein koko elokuvan ajan. Marley and me saa kanssa vesihanat aina auki :(

Vierailija
10/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teki mieli katsoa toi elokuva, mutta koska Marley and me:kin on mulle nessupaketti viereen-kamaa, niin en halunnut vollottaa tänään kun tiedän ton leffan extremesurulliseksi. :S

Vierailija
11/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi.

Vierailija
12/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin joskus televisiosta (näytettiin kahdessa osassa, muistaakseni 2002 tai 2003 YLE2:lta) elokuvan nimeltä Bim mustakorva (?). Saattoi olla mustavalkoinen ja venäläinen/neuvostoliittolainen. Traaginen tarina omistajaa vaihtavasta / kodittomasta koirasta, jonka hyvä omistaja kuolee ja myöhemmin joutuu kaltoinkohdelluksi. Itkin silmät päästäni. Lopussa oli jokin kaamea koiranpolttamo (??), jonne kulkukoirat vietiin. En muista miten päättyi...

Vierailija
14/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hauska kui 'sankarilliseksi' toi koko koira on kuvattu. Ei siinä mitää, kiva että jakso käyä odottamassa omistajaansa mutta real Hachiko kuoli liikalihavuuteen ku ihmiset syötti sille niin paljon nameja. Jotenki hassua mun mielestä :D Pilaa elokuvan liikuttavuuden.

Vierailija
15/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koirat todellisuudessa tälläisiä asioita tajua, ei niiden käsityskyky riitä. Ihmiset vaan projisoi omia tunteitaan. Tylsä leffa.

Vierailija
16/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15. Ainakin wikipedian mukaan koira kuoli syöpään (?). En tiedä sitten...

Vierailija
17/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotta on kova ikä koiralle. No 15

Vierailija
18/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin elokuvan siihen saakka kun omistaja lähti töihin ja koira yritti tätä estää noutamalla pallon ensimmäistä kertaa. Mitä sen jälkeen tapahtui, jäi vaivaamaan kamalasti!

Vierailija
19/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 07:37"]Näin elokuvan siihen saakka kun omistaja lähti töihin ja koira yritti tätä estää noutamalla pallon ensimmäistä kertaa. Mitä sen jälkeen tapahtui, jäi vaivaamaan kamalasti!

[/quote]

No tuo jälkeen alkoi se surullinen osuus. En viitsi tarkemmin kertoa, jos joku haluaa katsoa.

Vierailija
20/61 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden olisi kannattanut vaihtaa koira gerbiiliin niin olisi syvällisempi elokuva (amerikkalainen versio)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä