Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäisitkö kotiin tässä tapauksessa? (lapsi sairaana)

Vierailija
11.03.2014 |

10v lapsi on 38,5 asteen kuumeessa vaikka kuumelääkitys on päällä. Kurkku on niin kipeä, ettei halua sylkeään niellä vaan käy sylkemässä lavuaariin. Kurkku täynnä paukamia ja peitteitä. On väsynyt ja on tänään nukahdellut pitkin sohvia. Ihan järjissään on, vaikkakin tosi kipeä ja muissa maailmoissa.

Minulla huomenna koulupäivä. Opiskelen oppisopimuksella työn ohessa jayksityisenä pph:na ja jokainen koulupäivä on minulle palkaton.

Huominen koulupäivä on kuitenkin tosi tärkeä päivä, tiedän saavani satinkutia ja ylimääräisiä tehtäviä jos olen poissa. Toisaalta maksan koulupäiväni jo palkastani, eli on rahallisesti ihan sama olenko sairaan lapsen kanssa kotona vai itse koulussa. 

Toisaalta taas odotetaan että 10-vuotiaan pitää pärjätä kotona sairaanakin.. pitääkö minun mennä kouluun mielestäsi?

Eli rahallisesti ja työtä ajatellen kaikki ok, vain TOSI tärkeä koulupäivä jää pois 10-vuotiaan lapsen sairastelun takia. Mutta tuo reppana..=(

Mitä tekisit

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta miltään perusflunssalta. Lääkäriin! Crp ja nieluviljely. Jos saa heti aamusta lääkärin ja hän sanoo että pitäisi pärjätä yksin kotona, niin menisin sitten loppupäiväksi töihin/kouluun, muuten en.

Vierailija
22/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse olin pieni (nyt 25) äiti lähti töihin ja sisko kouluun niin naapuri tuli aina tunnin välein tarkistamaan olon ja vaihtamaan leffan (itse en uskaltanut vaihtaa kun pelkäsin että masiina syö sormet :D ) kun sisko tuli koulusta oltiin kahdestaan. joten pyydä naapureilta apua. ja pikaista parantumista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 23:40"]

Ja ap, olethan antanut sekä parasetamolia, että ibuprofeenia? 

[/quote]

Molempia annettu, ja tosiaan lääkitys päällä ja silti kuume just nyt mitattuna 38,2.

Tein päätöksen ja jään aamulla kotiin varaamaan aikaa lääkäriin. Todennäköisesti se saadaan, jos edes päivystyksessä vastataan, vasta myöhemmäksi, enkä ehdi kouluun aamuksikaan,  mutta en minä tuota yksin jätä kotiin.

Angiinan oireilla olen ennenkin vienyt lapsiani lääkäriin, ja aina se on ollut viruksen aiheuttama, jolle ei mitään voida.

Niin kaiketi nytkin, mutta ihan sama, eipähän tarvitse miettiä omaa poissaoloaan koulusta kun syynä on tarve saada lapsi lääkäriin, ei olla sen kanssa kotona.

Vierailija
24/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 23:17"]

Naurettava ajatus, että kymmenvuotiaan sairauden vuoksi jäätäisiin kotiin. Teinistä nyt puhumattakaan!

Ei tosiaan ihme, ettei äitejä haluta palkata.

[/quote]

alapeukkua vaan kaikilta, mutta totta tämä on.

Vierailija
25/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin lapsen lääkärissä. Ja hommaisin vähän äkkiä tukiverkon vastaisen varalle! Se olisi pitänyt tehdä ennen opintoja jo!

Vierailija
26/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin lääkäriin ja jäisin kotiin täksi päiväksi. Tuon ikäinen voi minusta jo sairastaa yksinkin mutta nuo oireet kuulostaa tosi voimakkailta.

Vierailija
27/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvänä ei olis vaihtoehtoja. Töihin on mentävä. Toki jos hortoilee kuumehoureissaan, niin ois pakko jäädä kotiin palkattomalle. Muuten eväät ja juotavat kaappiin ja menoksi. Illaksi varaat lääkäriajan.

Meillä arka 10v ja tälläkin hetkellä yksin kotona flunssassa.

Vierailija
28/28 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mentaliteetti: työt on nro 1, sitten vasta tulee muut. Vittu mitä paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi