Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäisitkö kotiin tässä tapauksessa? (lapsi sairaana)

Vierailija
11.03.2014 |

10v lapsi on 38,5 asteen kuumeessa vaikka kuumelääkitys on päällä. Kurkku on niin kipeä, ettei halua sylkeään niellä vaan käy sylkemässä lavuaariin. Kurkku täynnä paukamia ja peitteitä. On väsynyt ja on tänään nukahdellut pitkin sohvia. Ihan järjissään on, vaikkakin tosi kipeä ja muissa maailmoissa.

Minulla huomenna koulupäivä. Opiskelen oppisopimuksella työn ohessa jayksityisenä pph:na ja jokainen koulupäivä on minulle palkaton.

Huominen koulupäivä on kuitenkin tosi tärkeä päivä, tiedän saavani satinkutia ja ylimääräisiä tehtäviä jos olen poissa. Toisaalta maksan koulupäiväni jo palkastani, eli on rahallisesti ihan sama olenko sairaan lapsen kanssa kotona vai itse koulussa. 

Toisaalta taas odotetaan että 10-vuotiaan pitää pärjätä kotona sairaanakin.. pitääkö minun mennä kouluun mielestäsi?

Eli rahallisesti ja työtä ajatellen kaikki ok, vain TOSI tärkeä koulupäivä jää pois 10-vuotiaan lapsen sairastelun takia. Mutta tuo reppana..=(

Mitä tekisit

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella ei ole isää, sinulla ei ole sukulaisia eikä ystäviä. Harmi.

Vierailija
2/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuon ikäinen jo voi olla yksin kotona? Leffaa koneeseen ja tarkastussoittoja. Tee voikkarit tai mitä nyt syökään valmiiksi kaappiin. Jos on vaaraa että hortoilee kuumeissaan niin älä sit jätä yksin. Kai hän osaa soittaa jos olo huononee? Pyydä tekstaamaan tunnin välein olotila?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät lastasi reppanana. Pois tuollainen asenne. 10 v pärjää jo. Soittele useasti päivä aikana. Kerro että vettä täytyy juoda

Vierailija
4/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin kotiin.

Vierailija
5/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisit lääkäriin ja saisit antbiootin angiinaan?

Vierailija
6/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on muuten selvät angiinan oireet, Mars nieluiljelyyn! Ja omat opiskelut voi yhdeksi päiväksi unohtaa vaivasta ja rahanmenosta huolimatta.

Vierailija
7/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko angiina? Veisin lapsen huomenna lääkäriin.

Vierailija
8/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu joutui klu aika sitten sairaalahoitoon pahan nielutulehduksen takia. Ei ollut angiina, vaan joku virus.

Vierailija
9/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin lapsen lääkäriin ja jäisin kotiin!

Vierailija
10/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin lääkäriin ja olisin osan päivää koulussa. Mehuja ja voileipätarvikkeita kotiin. Syö sen mitä tekee mieli.

Vierailija
11/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jätetä lasta edes teiniä noin kovassa kuumeessa kotiin yksin.

Tosin mulla on vaihtoehtoja, että mies pitäisi etäpäuvän ja 16vuotiaskin voisi pitää luvallisen vapaan kymppiveen seuraksi.

Vierailija
12/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On isä, mutta muualla töissä. Sukulaiset 200 km päässä, ei siis auta.

Pidän lasta reppanana koska on reppana sairaana, säälin pientä.

10v on iso pärjäämään, mutta aika pieni pärjäämään kuumeessa ja kipuilevana yksin kotona.

Itse en menetä rahallisesti mitään, lisätyötä koulun lisätehtävien muodossa kyllä. Äitinä saisin valtavasti saadessani "luvan kanssa" pistää asiat tärkeysjärjestykseen. Työntekijänä tuo ei siis onnistuisi, mutta yksityisenä kun kuitenkin huominen päivä on palkaton, olisi oiva tilaisuus jäädä kotiin sairaan lapsen kanssa.

Lähinnä kai kysymys siis: Koulu vai sairas lapsi?

-ap

Vierailija
13/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava ajatus, että kymmenvuotiaan sairauden vuoksi jäätäisiin kotiin. Teinistä nyt puhumattakaan!

Ei tosiaan ihme, ettei äitejä haluta palkata.

Vierailija
14/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää kotiin ja vie se lapsi oikeasti lääkäriin.

Vierailija
15/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla mononukleoosi, johon voi (suht nopeasti) tukehtua. Äly hoi, lääkäriin ja murehdi sitten vasta itsestäsi!

Vierailija
16/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi.

Vierailija
17/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

veisin lapsen heti aamusta lääkäriin ja lääkärivisiitin jälkeen veisin lapsen kotiin ja lähtisin kouluun ellei lapsen tila sitten ole huonontunut pahasti (riippuen siis siiitä mikä diagnoosi on).

Kyllä kuumeisenkin lapsen voi jättää kotiin jos lapsella ei ole kuumehoureita ja jos itse pystyy päivystämään puhelinta koko ajan (ts. pystyy vastaamaan heti kun se soi).

Jätät lapselle juotavaa ja syötävää - lapsi voi lepäillä, katsella leffoja ja sinä soitat aina välillä "miten voit" puhelun. Meillä 11v oikeasti nauttii kun saa sairastaa yksin kotona.

Jää kotiin jos lapsi on oikeasti niin sairas, ettei häntä voi jättää yksin kotiin. Älä jää kotiin siksi, että lapsi on reppana mielestäsi.

Vierailija
18/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tajuat itsekin että kuvaamasi oireet ovat selvät angiinan oireet. Tärkeintä on saada lääkitys eli antibiootti hoito siihen mahd. pian jotta tulehdus alkaa hellittämään. Ei se kotiinjääminen paranna ketään jos angiina on kyseessä. Eli lääkäriin heti ja jos todetaan angiina niin lääkekuuri heti päälle. Sinun kotiinjäämisesi riippuu siitä kuinka lapsesi pärjää kipeänä vai pelkääkö eikä halua jäädä yksin. Myös kuumeella on merkitystä eli kuume lääkkeillä alas ainakin jos on jäämässä yksin ja muutenkaan ei kannata liian korkeaksi päästää. Antibiotti alkaa tehota 24h kuluessa.

Vierailija
19/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 23:17"]

Naurettava ajatus, että kymmenvuotiaan sairauden vuoksi jäätäisiin kotiin. Teinistä nyt puhumattakaan!

Ei tosiaan ihme, ettei äitejä haluta palkata.

[/quote]

Naurettavaa? Onneksi et ole minun äitini! Oikeasti suututtaa tuollainen kommentti.     On tilanteita, jossa edes aikuista ei jätetä yksin, saati sitten 10-vuotiasta! Luitko edes aloitusta? Ap:n lapsella ei ole pientä nuhaa, vaan selkeästi esim. Angiinaan viittaavat oireet. Kuume ei laske lääkkeillä, ei niele jne. Lapsi pitäisi viedä lääkäriin ja sinä olet sitä mieltä, että olisi naurettava ajatus jäädä kotiin... Minusta olisi naurettava ajatus edes harkita kouluun menoa.

Vierailija
20/28 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap, olethan antanut sekä parasetamolia, että ibuprofeenia? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi