Lasi viiniä ja rv 6
Huomenna menossa illanistujaisiin, johon kokoonnutaan työporukalla. Kukaan ei tiedä vielä raskautumisestani... Olen ollut yleensä porukan kovin viinin juoja, joten ihmetystä varmaan herättää, jos en juo edes 1 viinilasillista ruuan yhteydessä. Ruokailun jälkeen en ole jäämässä jatkoille sillä mulla on aamuvuoro. Tosin asun kyllä kävelymatkan päässä ravintolasta...
Onko liian tyhmää jouda sitä lasillista vaan siksi, ettei halua herättää epäilyksiä? Kokemuksia?
Vielä haluaisin odottaa sinne ekaan ultraan jotta voisin kertoa missä mennään...
Kommentit (23)
Sano että kärsit närästyksestä, ja että joudut illalla jättämään kahvin, alkoholin ja vahvat mausteet pois koska et muistanut hakea apteekista lisää närästyslääkettä.
Jätä menemättä. Ei tarvitse valehdella.
Senkun juot, ei se lasillinen-kaksi mitään mihkään vaikuta. Älkää olko hysteerisiä.
Sano, että olet antibiootti- tmv kuurilla, jos joku ihmettelee ääneen.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:52"]
Senkun juot, ei se lasillinen-kaksi mitään mihkään vaikuta. Älkää olko hysteerisiä.
[/quote]
Työkavereiden takia vastentahtoisesti juominen se vasta typerää olisi.
http://yle.fi/uutiset/tutkimus_taysraittius_ainoa_turvallinen_vaihtoehto_raskauden_aikana/7130000
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:52"]
[/quote] Älä jauha paskaa.
Kiitos kommenteista. Tapaamisen peruminen ei käy... No katsotaan tilannetta sitten pöydässä... Mulla on kyllä nyt jo valmiiksi morkkis tosta. Tai sitten otan vaan pari kulausta ja sanon jossain vaiheessa, että nyt alkaa ruoka pukata ylös. Mahtaa olla pilaantunutta lihaa ;)
Älä kuitenkaan juo edes lasillista. Kun ei tosiaan kukaan voi tietää turvallista määrää.
Pystyisitkö vinkkamaan tarjoilijalle tilanteestasi jotenkin etukäteen, että otat alkoholitonta viiniä? Olettaen, että tapahtuma on ravintolassa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:57"]
Kiitos kommenteista. Tapaamisen peruminen ei käy... No katsotaan tilannetta sitten pöydässä... Mulla on kyllä nyt jo valmiiksi morkkis tosta. Tai sitten otan vaan pari kulausta ja sanon jossain vaiheessa, että nyt alkaa ruoka pukata ylös. Mahtaa olla pilaantunutta lihaa ;)
[/quote]Niin, tai sitten siellä ravintolassa, kun katsotte ruokalistaa ja mietitte juomia sanot että pirulittan sentään, kun unohdit lääkettäs ostaa koska luulit että sitä vielä on, niin pakko pysyä vissy/vesilinjalla koska muuten tulee niin tappava närästys että et pystyisi varmaan töihinkään menemään aamulla.
Etkö todella voi olla juomatta viiniä illanvietossa, jos kerrot seuraavan päivän aamuvuorosta? Miksi se herättäisi ihmetystä? Ystäväpiirisi alkoholin käyttö vaikuttaa olevan aika vinksallaan, jos tilanne on tuollainen. Älä hyvä nainen juo, jos olet raskaana.
Voit sanoa että on huono olo. Sillä sinullahan on oikeastikin huono olo, huono fiilis juomisesta. Saatat olla tulossa kipeäksi. Eihän sitä koskaan tiedä, saatat olla oikeastikin tulossa kipeäksi kun pöpöjä on joka paikassa.
Miksi ihmiset tekee aina tästä asiasta niin vaikeaa? Mä oon monta kertaa raskaana ollessani vaan joko ottanut sen lasin viiniä ja joko jättänyt sen juomatta tai vaihtanut sen josaain vaiheessa vaivihkaa joko miehen tai asiasta tietävän kaverin kanssa. Tai hakenut baaritiskiltä alkoholittoman siiderin, viinin tms ja juonut sitä. Kukaan ei ole koskaan kiinnittänyt mitään huomiota asiaan. Ei ihmiset kyttää, mitä sä juot, jos et tee siitä showta.
Ei kukaan toisten juomisista kehtaa kysellä. Tilaa jotakin, joka näyttää alkoholijuomalle, jos tiedät jonkun alkavan udella. Alkoholiton olut on ihan hyvää ja näyttää täysin samalle, kuin tavallinen olut.
Olut -> alkoholiton olut
Siideri -> omenamehua ja vissyä
Kuohari -> alkoholiton kuohari
Punaviini -> oikeanväristä mehua
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:57"]
[/quote]
Sun taitaa ihan tosissaan tehdä mieli sitä viiniä? Tuosta kannattaa mainita neuvolassa.
Älkää hysterisöikö, ei pienestä lasista viiniä mitään oikeasti tapahdu. Itse jättäisin väliin, mutta en mitenkään paheksu niitä jotka raskaana sen lasillisen joskus siemailee.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:54"]Sano, että olet antibiootti- tmv kuurilla, jos joku ihmettelee ääneen.
[/quote]
Muuten ihan kiva, mutta ainoat antibiootit joiden takia alkoholi on pakko jättää juomatta määrätään joihinkin sukupuolitauteihin. Että itse en ehkä tähän vetoaisi...
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 22:19"]Miksi ihmiset tekee aina tästä asiasta niin vaikeaa? Mä oon monta kertaa raskaana ollessani vaan joko ottanut sen lasin viiniä ja joko jättänyt sen juomatta tai vaihtanut sen josaain vaiheessa vaivihkaa joko miehen tai asiasta tietävän kaverin kanssa. Tai hakenut baaritiskiltä alkoholittoman siiderin, viinin tms ja juonut sitä. Kukaan ei ole koskaan kiinnittänyt mitään huomiota asiaan. Ei ihmiset kyttää, mitä sä juot, jos et tee siitä showta.
[/quote]
Miksi tätä on alapeukutettu? Siis haluutteko te alapeukuttajat huomiota juomavalintashowlla vai?
Turvallista juomista ei raskaana ollessa ole. Saatat jälkeenpäin herättää paheksuntaa jos nyt juot. Pyydä vaivihkaa jotain alkoholitonta tai sanot vaan selitykseksi, että huomenna aamuvuoro.