Ostin Kelan koronalisällä (75 e) Biothermin kosmetiikkajoulukalenterin
Lisä maksetaan maanantaina. Kalenteri maksoi Sokoksella 74 e, sain siitä vielä asiakasomistaja-alennuksen 20 %. Haukkukaa pystyyn vaan. Köyhemmilläkin on joskus oikeus itsensä hemmotteluun.
Kommentit (177)
Nauti kalenterista, olet sen ansainnut 🙂
Vierailija kirjoitti:
Kiitos :)
Ap
Me oltiin kanssa kivasti yllättyneitä mieheni kanssa kun minulle oli kela 150 euroa laittanut, olin itse työkokeilussa ja mieheni reissutöissä mutta silti kun teen ilmaistyötä niin totta kai laitoin sen ruokaan heti perheelle. kiitos siitä vaikka pieni olikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos :)
Ap
Olethan muistanut ilmoittaa itsesi Joulupuukeräykseen. Olet kyllä sieltäkin lahjoja ansainnut.
Pelkkä arvoton roskahan tuollainen rihkamakalenteri on. Tosin sitä ap:kin on, joten ominaisuudet löysivät toisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva. Minä käyn kokopäivätöissä ja maksan itse omat laskuni. 75e kosmetiikkakalenterista on aika paljon ja en kyllä omalla rahallani sitä ostaisi mutta yhteiskunnan rahalla voisin harkitakin.
Minäkin käyn töissä, mutta olen ulosotossa. Tämähän nostaa ihmisten niskakarvat pystyyn. Kesään mennessä olen kuivilla veloistani, mikäli mitään odottamatonta ei tapahdu.
Ap
Saahan sitä joskus itseään hemmotella, mutta en paljon ihmettele, että olet ulosotossa tuollaisella rahankäytöllä.
Kiva, että tuli näin loppuvuodesta. Säästän kaikki koronalisät ja kerrankin lapset saavat hyvät joululahjat mihin ei olisi muuten ollut varaa.
Tiukalla budjetilla normisti mennään. Käyn töissä, mutta pieni palkka niin saadaan myös asumistukea ja toimeentulotukea. Olen 4 koululaisen yh-äiti.
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin kanssa kivasti yllättyneitä mieheni kanssa kun minulle oli kela 150 euroa laittanut, olin itse työkokeilussa ja mieheni reissutöissä mutta silti kun teen ilmaistyötä niin totta kai laitoin sen ruokaan heti perheelle. kiitos siitä vaikka pieni olikin.
Miehelläsi täytyy olla todella surkea liksa ja perheenne hervottoman iso, jos saatte toimeentulotukea vaikka toinen on töissä ja saa palkkaa. Toimeentulotukihan myönnetään aina RUOKAKUNNITTAIN jolloin sen saavat kaikki ruokakunnan jäsenet, myös lapset. Joko puhut siis palturia tai sitten Kela on tehnyt pahan virheen, koska senhän olisi tässä tapauksessa kuulunut maksaa koronatuki jokaiselle ruokakuntanne jäsenelle eli myös miehelle ja lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako ulosoton asiakkatkin kelalisän?
Saa.
Itse aion käyttää lisän passin uusimiseen (tarvin jotkut henkkarit) ja loput vähät ruokaan.
Miksi kun saat passin muutenkin ilmaiseksi tt-tuen maksusitoumuksella?
Vierailija kirjoitti:
Mainitsen vielä, että työssä käyvä saa enemmän toimeentulotukea kuin ei-työssäkäyvä. Laskelmassa tehdään ansiotulovähennys, max 150 e.
Esimerkki:
Jos tienaat verojen ja ulosoton jälkeen 1000 e, niin siitä vähennetään 150 e, jolloin nettotulojesi katsotaan olevan 850 e.
Ap
kyllähän iilimato tietää kuinka saa imettyä maksimimäärän....
Nauti ihanista hemmotteluista. Olet ansainnut kaiken.
Olisi pitänyt itsekin ryssiä luottotiedot ja ainakin jättää menemättä töihin niin olisi varaa johonkin tuollaiseen.
Hyvä että käytit, itse satuin saamaan Lumenen joulukalenterin viime vuonna eikä itsellä olisi siihen ollut varaa. Iloa riitti pitkäksi aikaa, tuotteet olivat tosi hyvät ja ilahduttivat tiukkoina aikoina. Kun muuten on tiukkaa tällaiset ilahduttavat elämää suuresti :)
Vierailija kirjoitti:
Oma palkkani on n. 7500e / kk, joten ole hyvä vain, minä luultavasti ostin sinulle kosmetiikkakalenterisi, mutta se on pieni juttu, siihen verrattuna, mitä ostan etelä-eurooppalaisille kuukausittain. Pakolaisveneetkin voisi hinata takaisin Afrikan rannikolle.
Minä olen ansiosidommaisella ja maksan myös veroja. Olen maksanut veroja 35 vuotta, joten turha sun on kuvitella, että sinä maksat muiden tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te muut ostatte sillä rahalla?
Me on säästetty etelänmatkaan ja nyt on koossa jo kiva summa kun saadaan koronatukea maksimiaika ja sitä maksetaan lapsillekin. No eihän tuo vauva sitä mihinkään tarvii eikä 2 muutakaan lasta eli ihan säästöön se menee kokonaan.
Heh heh. Ei tt-tukiasiakkaat voi säästää isoja summia.
Miksei voi, mulla on käteisenä jemmassa 5400e.
No joo, toki käteisenä teoreettisesti voi. Mut toi lomamatkaan säästämisjuttu nyt oli selvä provo joltain, joka ei tiedä, miten tt-tuki toimii.
Psst: kun säästää käteisenä, Kela ei siitä saa mitenkään tietää. Olen ite saanut toimeentulotukea noin kahden vuoden ajan ja tajusin aika nopeasti että tilillä ei rahaa kannata säilöä jos sitä sattuu vaikka vain sata euroa jäämään kuukaudessa. Ei Kelassa tiliotteilta jokaista kuluerää kytätä, ei siellä ole kenelläkään aikaa.
Mistä sä sen käteisen saat? Tulorekisteri.
Kuulostaa kivalta :)
Kyllä köyhä saa käyttää saamansa varat miten haluaa. Niin moni ryyppää ja rällää rahansa, jos joku muuten elää säästeliäästi ja käyttää summan tuollaiseen paljon iloa tuovaan luksukseen niin mitä se meille kuuluu? Itse olen maksanut vuosia veroja hyvästä palkasta, ja mielestäni jokainen ansaitsee saamansa tukirahat ja saa myös käyttää ne miten haluaa. Köyhän ei tarvitse näyttää köyhältä ja kärsiä kituen.
Nyt olen sitten itsekin työtön ja tänä vuonna olen elänyt pitkästä aikaa todella säästeliäästi. Mutta myös minä tilasin KAKSI (2) kosmetiikkakalenteria ulkomaisista nettikaupoista. Ne tuovat minulle iloa. En kadu asiaa lainkaan. Samaan aikaan olen laihtunut eli rahaa on säästynyt ruuasta ja syön paljon järkevämmin nykyisin. Ajattelen, että olen ansainnut tämän. Ja vaikka en olisikaan, asia ei vaan teille muille kuulu 😄
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä arvoton roskahan tuollainen rihkamakalenteri on. Tosin sitä ap:kin on, joten ominaisuudet löysivät toisensa.
Se on Biothermin kosmetiikkakalenteri. Siinä on käytettäviä tuotteita, ei "rihkamaa". Rihkamaksi sanoisin vaikka Glitterin myymää halpaa kalenteria, joka on täynnä hiluja ja pikkutyttöjen koruja.
No ei tarvitse ihmetellä miksi olet köyhä. Positiivista kuitenkin, että valinta ei kohdistunut sipsikalenteriin ja jäätelökalenteriin.
Kylläpä täällä ollaan happamia yhdestä joulukalenterista. Kyllä jokainen voi sellaisen halutessaan hankkia, säästää vaikka vähän ennen tai yrittää alesta myöhemmin napata tai pyytää lahjaksi ensi jouluna.
Mainitsen vielä, että työssä käyvä saa enemmän toimeentulotukea kuin ei-työssäkäyvä. Laskelmassa tehdään ansiotulovähennys, max 150 e.
Esimerkki:
Jos tienaat verojen ja ulosoton jälkeen 1000 e, niin siitä vähennetään 150 e, jolloin nettotulojesi katsotaan olevan 850 e.
Ap