Mitä mieltä olette noista fb:n avustuspalstoista
Facebookissa on nykyään kaikenlaisia avustuspalstoja. Perheet ja yksinhuoltajat ovat siellä puilla paljailla ja pyydetään ruokaa ja vaatteita sun muuta. Tällä vauva-palstalla kaikki yksinhuoltajatkin leveilevät rikkauksillaan ja tuloillaan, mistä näille avustuspalstoille riittää näitä köyhiä???
Onko nämä köyhät todellisia?
Minäkin olen avustuksia antanut ja mietityttää joskus, onko nämä tosi tapauksia???? Yhdelle vein kotiin avustusta ja se koti oli hurjan paljon hienompi kuin omani. Nainen sanoi oelvansa yh, mutta olen 95% varma, että talossa asui myös mies. Nainen oli kihloissakin. Oli älypuhelimet sun muut.
Mun lapsi ei tajunnut ollenkaan erästä toista avustaessani, että aikuisella ihmisellä ei ole varaa ostaa vaikka talvitakkia, jos entinen menee rikki. Lapsi mietti tarkkaan ja sanoi, että tuntuu se vähän hassulta!
Onko teidän mielestä oikein, että me parempituloiset autamme köyhempiä? Vai tuleeko siitä kierre, et jos ilman työntekoakin saa ilmaiseksi ruokaa, vaatteita, tavaroita ym. niin mitäs sitä työtä tekemään?
Itse en ole koskaan ollut "köyhä" joten on vaikea ajatella, että suomessa olisi ihmisillä asiat huonosti, jos kaikkensa yrittää.
Meillä on miehen kanssa firma ja ollaan yritetty palkata muutamia syrjäytyneitä nuoria, mutta ei niitä kiinnosta tulla töihin.
Kertokaa omia kokemuksia tästä asiasta.
Itse siis mielellänikin autan, jos vaan tiedän, että ne menee oikeesti tarvitseville :)
Aika monella köyhällä on elämänhallinnassa vikaa... Mutta on niitä oikeitakin köyhiä... Itsekin olen köyhä, mutta se on oma valintani, sillä tahdon opiskella ammatin. Omaa alaani ei pysty lukemaan kuin pk-seudulla ja vuokrat on ihan hullut. :/ Onneksi on sentään katto pään päällä!