Miten paljon sinua haittaisi jos kaupasta ei saisi 18.00
Kommentit (90)
Ei haittaa, ostan tarvittavat kaljat ja siiderit kuitenkin Tallinnasta tai jo viikolla.
- mutta muuten alkoholilainsäädäntö menee täällä koko ajan taaksepäin ja lujaa. Säädökset eivät toimi, mutta se ei säätäjiä estä... todellisuuteen olisi hyvä herätä Arkadianmäelläkin...
Me tuodaan jo nyt paljolti juomat rajan takaa.
Yhdessä vaiheessa ei tuotu, kun Suomen hinnat tippuivat inhimilliselle tasolle, mutta nyt tuodaan taas eli eipä tuo vaikuttaisi.
Sen sijaan, jos laskisivat hintoja,, vaikuttaisi, koska ostettaisiin taas juomamme Suomesta.
No eipä juurikaan, mutta pitäisi vaan opetella uudet ajat . tässä laissa ei ole mitään järkeä.
on se jännä juttu , että muualla alkoholi ei lainkaan ole iso juttu ja ostaminen on vapaampaa mutta se ei ole ongelma kenellekään millään lailla. ei edes niile jotka eivät juo
Haittaisi kyllä, koska käyn kaupassa illalla. En saisi siideriä jos joskus haluan. Sitten joisin ehkä kaapista miehen ostamia väkevämpiä ja turmio olisi oven takana : )
Eipä tuosta taitaisi oikeastaan muut kärsiä, kuin ne, jotka ostavat vain kerraksi juomat, ja se sitten loppuu aina kesken.
Henk.koht. ei minua haittaisi, koska en juo, mutta kun luin tuon linkin jutun, niin olen kyllä Pelkosen kanssa täsmälleen samaa mieltä, varsinkin tuosta kieltojen määrästä ja niiden vaikutuksista.
Aivan sama. Ostamme laatuoluita edullisesti Virosta.
Eihän se haittaa, juon vähän muutenkin. Pointtina onkin tuo idioottimainen holhoaminen ja kurittaminen. Mikäli tämä uhkaus toteutuu, tipan tippaa en osta kotimaasta enään. Tallinna kutsuu ja haen kerralla vuoden juomat.
Juuri tällä hetkellä haittaisi, jos siis laki olisi jo voimassa. Rupesi nimittäin juuri tekemään mieli wingsejä. Pakkasessa on kyllä vajaa laatikollinen siipiä ja jääkaapissa vajaa pullollinen kastiketta. Myös öljyä löytyy kolme litraa rasvakeittimeen, sekä porkkanoita ja niille dippi. Myös sipulirenkaita ja juustotikkuja on pakkasessa. Ainoastaan olut puuttuu, siipiä kun ei todellakaan voi syödä ilman olutta.
Lähdenpä siis hakemaan kaupasta kolme tölkkiä olutta ja mietin samalla matkalla, kuinka hukassa meidän kukkahattupoliitikot on, kun edes pähkäilevät näin käsittämättömän typeriä lakeja, jotka eivät millään muotoa paranna alkoholin ongemakäyttäjien tilannetta, ainoastaan hankaloittavat meidän kohtuukäyttäjien elämää, sekä vähentävät verotuloja.
Ei haittaa tai kiinnosta. Laittaisivat vaan kaiken alkoholin alkoon. Sieltä voisi hakea jos haluaa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 20:00"]
Ei haittaa tai kiinnosta. Laittaisivat vaan kaiken alkoholin alkoon. Sieltä voisi hakea jos haluaa.
[/quote]
Miksi ne sinne pitäisi laittaa? Mitä kyseisellä toimenpiteellä haluaisit saavuttaa?
Haittaisi. Käyn aina kaupassa iltakuuden jälkeen. Kaikki eivät elä mitään kahdeksasta neljään -elämää.
Jonkun verran haittaisi koska yleensä ostosreissuni menee iltaan enkä ole mikään raivoraitis.
Mutta sen voin sanoa että sen jälkeen on kuuden jälkeen kaupasta enää turha odottaa palvelua, ruuhkat sijoittuvat ennen kuutta ja sen jälkeen hiljenee--> ylimääräinen henkilökunta kotiin ja yksi jää sinne tänne kieppumaan, puhumattakaan siitä että pikkukaupat lyövät ovensa kiinni klo 18 koska ei käy enää sitäkään vähää asiakkaita. Ja sitten ollaankin poru kurkussa valittamassa.. eli joskus kannattaa miettiä pitkällä tähtäimellä asioita vaikkei itse sitä kaljaa ostaisikaan.
Terv. Kaupan alan yrittäjä
Haittaisi todella paljon.
En halua asua missään helvetin holhousyhteiskunnassa jossa muut päättävät mitä saan tehdä ja mitä en.
Ei haittaisi mitenkään. Luultavasti vaan muuttaisin tapaani ostaa alkoholia. Nykyisin ostan, kun on tarvetta, mutta jos tulisi joku ääliömäinen aikakielto, niin sitten alkaisin ostamaan alkoholia varastoon, jotta aina olisi kuin tarvisi. Varmaan ostaisin myös laivalta enemmän alkoholia.
Ei haittaisi minua.Ostaisin 5 koppaa kaljaa liiteriin ja hakisin sieltä,mutta vasta
18.00 jälkeen:)
Hyysärit on tyhmiä!
Tämä on markettien lobbausta. S- ja K-kaupat eivät pidä oviaan auki kuuden jälkeen viikonloppuisin, kuten Siwat, joten haluavat kilpailevalta ketjulta tuloja pois. Toivottvasti poliitikot eivät ole niin hölmöjä, että lankeavat tuohon lobbaukseen. NIin kuin K- ja S-ryhmät nyt enää tarvitsisivat yhtään lisää valtaa tässä maassa!
Olen alkoholisti, muttei haittaisi ollenkaan. Ostan alkoholit ulkomailta. Ylipäänsä alkoholistina mä ENNAKOIN, sillä en todellakaan halua päätyä olemaan vahingossa ilman alkoholia. Ei alkoholistia tuollainen rajoite yllätä, satunnaiskäyttäjän ehkä.
Haittaisi hemmetisti.
Ei voi tietää mitä seuraavaksi kiellettäisiin jos tämäkin menisi läpi.
Muistakaa, että se on demari joka tätä ajaa.
Juon vaan siideriä, niin ei haittais vaikka ei saiskaa olutta