Mies ei käytä sormusta..
Kerron ensin vähän taustaa. Olen raskaana (vauva syntyy keväällä) ja miehellä vienyt aikaa sopeutua tilanteeseen. Molemmilla oli tiedossa ennen raskautumista raskauden mahdollisuus, mutta kumpikin meistä piti sitä epätodennäköisenä. No sitten kun totuus selvisi, että olen raskaana, niin se oli miehelle järkytys. Käytös muuttui mua kohtaan totaalisesti, mies muuttui tunnekylmäksi ja ei ole arvostanut mua. Aikaisemmassa raskaudessa oli myös aika etäinen, mutta nyt on ollut myös ilkeä ja empaattisuus puuttunut kokonaan.
Vasta nyt parin kuukauden aikana on muutaman kerran kysynyt jotain vauvaan tai vointiini liittyvää. Ja jos esim. mulla on ollut selkäkipua tai supisteluja, niin on pyynnöstä suostunut hieromaan. Ei halaile tms, mutta antaa mun tulla lähelle (toisin kuin syksyllä). Yleinen ilmapiiri kotona ollut nyt parempi ja jutellaan normaalisti ajankohtaisista ym perusasioista.
Mieheni sormus on ollut noin pari kuukautta hyllyn päällä. Kysyin että miksi ei käytä, niin sanoi että jotenkin mukavampi olla nyt ilman. Puolustautui myös että kun minäkään en käytä (ei mahdu turvotuksen vuoksi). On aikaisemminkin ollut käyttämättä sormusta muutamia päiviä, kun unohtunut jonkun remontin jälkeen laittaa takaisin, mutta on sitten itse ottanut taas huomatessaan käyttöön. Nyt kuitenkin eri tilanne, kun tietoisesti ei halua pitää sormusta. Jotenkin asia mietityttää mua. Mitä mieltä olette?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 15:17"]
Niin, mutta meille kivoille, hyvännäköisille sinnunaisille sillä on merkitystä. En halua sinun jämiäsi.
[/quote]
No jos hyvännäköinen nainen on sinkku, niin sekin kyllä kertoo jostain ;) Enpä usko että ainakaan minun jämäni sinua huolisikaan.
[/quote]
Sehän tässä juuri onkin, että ne sinun ja muiden naisten luuserijämät huijaavat ja puijasvat ja haluavat treffeille.
En halua valehtelevaa miestä.
11
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 15:38"]
Sehän tässä juuri onkin, että ne sinun ja muiden naisten luuserijämät huijaavat ja puijasvat ja haluavat treffeille.
11
[/quote]
Ootko tullu petetyks vai mistä noin yleistävä asenne "kaikkia valehtelevia luuserimiehiä" kohtaan?
Minäkään en käytä sormusta - en muutenkaan juuri käytä koruja, ne nyt vain ovat epämukavia. Juhlatilaisuuksiin saatan sen toki laittaa. Luultavasti mitään erikoista ei ole tekeillä, raskaushormonisi vain tekevät sinusta yliherkän. Se on toki luonnollista. Koeta olla stressaamatta. En tietenkään tiedä, mitä oikeasti on tilanne, mutta todennäköisintä on se, että tilanne vain hermostuttaa teitä molempia, on ehkä taloudellisia huolia tai muuta sellaista ja ajatus uudesta perheenjäsenestä tuntuu juuri nyt kovin rankalta.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 15:13"]
No olisi hyvä että pakottaisitte miehenne sitä sormusta käyttämään ettei satu väärinkäsityksiä muissa ihmissuhteissa. Vituttaa nämä sormuksettomat ukkomiehet, joilla on pokkaa leikkiä poikamiestä ja paatuneimmat eivät kerro olevansa naimisissa vaikka suoraan kysyy! Hyi helvetti!
Kyllä se sormuksettomuus jostain kertoo.
Teepä testi: kun vieraaksenne tulee/tai menette kylään jonnekin, jossa pitää leikkiä onnellista ukkomiestä (pomo, appivanhemmat, kaverit) niin sujahtaako sormus sormeen. Jos kyllä, niin mies laskelmoi. Jos ei, niin sormuksettomuus johtuu oikeasti näistä turvotuksista ja epämukavuuksisa ja mitä näitä nyt on.
[/quote]
Loppujen lopuksi ne sormukset on vaan metalliyhdistelmä, joka on muotoiltu rinkulaksi ja sitä käytetään kehon koristamiseen.
Ei se avioliitto, eli kahden ihmisen muodostama syvä rakkaus toisiaan kohtaan voi olla kiinni siitä metallinpalasesta.
Kyllä itsellänikin menee vielä aikaa tottua tähän metallirinkulaan, hankaa ja iho ärtyy välillä alta.
Ja muuten, jotkut sinkkumiehethän nimenomaan käyttävät sormusta nimettömässä mennessään baariin pokailemaan tyttöjä. On nimittäin silloin todennäköisempää, että joku lähtee mukaan nähdessään vihki-/kihlasormuksen sormessa.
Että ihan mieluusti saa minun mies mennä baariin ilman sormustaan :D
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 15:38"]
11
[/quote]
Ootko tullu petetyks vai mistä noin yleistävä asenne "kaikkia valehtelevia luuserimiehiä" kohtaan?
[/quote]
En tietenkään ole yleistänyt kaikkia miehiä, vaan ukkomiehiä, jotka teeskentelevät olevansa vapaita vaikka kotona odottaa lehmä poikasineen. Kun itse on rehellinen, sitä odottaa samaa myös muilta ja totta kai sitä pettyy jos huomaa toisen valehdelleen noin fundamentaalista asiasta. Kai nämä miehet sitten häpeilevät vaimojaan.
Mutta nyt ymmärrän myös, että on käyttäytyjä sekä käytöksen mahdollistaja! Luulin ettei kukaan nainen vapaaehtoisesti tuollaista katselisi, mutta näköjään tuo käytös sallitaan miehille. Porsastelu ja toisten kunnioittamisen puute.
11
No olisi hyvä että pakottaisitte miehenne sitä sormusta käyttämään ettei satu väärinkäsityksiä muissa ihmissuhteissa. Vituttaa nämä sormuksettomat ukkomiehet, joilla on pokkaa leikkiä poikamiestä ja paatuneimmat eivät kerro olevansa naimisissa vaikka suoraan kysyy! Hyi helvetti!
Teepä testi: kun vieraaksenne tulee/tai menette kylään jonnekin, jossa pitää leikkiä onnellista ukkomiestä (pomo, appivanhemmat, kaverit) niin sujahtaako sormus sormeen. Jos kyllä, niin mies laskelmoi. Jos ei, niin sormuksettomuus johtuu oikeasti näistä turvotuksista ja epämukavuuksisa ja mitä näitä nyt on.
[/quote]
Loppujen lopuksi ne sormukset on vaan metalliyhdistelmä, joka on muotoiltu rinkulaksi ja sitä käytetään kehon koristamiseen.
Ei se avioliitto, eli kahden ihmisen muodostama syvä rakkaus toisiaan kohtaan voi olla kiinni siitä metallinpalasesta.
Kyllä itsellänikin menee vielä aikaa tottua tähän metallirinkulaan, hankaa ja iho ärtyy välillä alta.
Ja muuten, jotkut sinkkumiehethän nimenomaan käyttävät sormusta nimettömässä mennessään baariin pokailemaan tyttöjä. On nimittäin silloin todennäköisempää, että joku lähtee mukaan nähdessään vihki-/kihlasormuksen sormessa.
[/quote]
Onneksi minun mieheni pitää sormusta. Koskaan ei ole tarvinnut miettiä tätä asiaa.
Trollialoittaja täällä taas yrittää saada keskustelua aikaan. Vaihda kirjoitustyyliä välillä ap niin ei oo niin selvää!!
Jos siis ilman sormusta niin ihmisessä on jotain vikaa... tai elämäntilanteessa ja jos sormus kädessä niin on haluttava ja edes joku on jo löytänyt tämän aartteen ja riskin ottaminen roskakasan löytämisestä on sitten jollakin tavalla pienempi. Huoh...
Mulle se sormus sormessa on ehdoton seksintappaja. Ukkomiehet ovat epäseksikkäitä ja tiensä jo valinneet.
En tiedä ketään muita kuin onnettomasti varattuja naisia, jotka etsivät seksisuhdetta joille nimenomaan sormus ja ukkomies toimisi houkuttimena. Eli siinähän kaksi samanlaista sitten kohtaa toisensa.
11
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 15:57"]
[/quote]
[/quote]
Onneksi minun mieheni pitää sormusta. Koskaan ei ole tarvinnut miettiä tätä asiaa.
[/quote]
Kyllä se voi sinua kuule pettää se sormus sormessaankin ;)
Ellet siis ole virittänyt sitä niin, että mies saa sormuksesta sähköiskun koskettaessaan sopimattomasti muita naisia. Sitten ymmärtäisinkin jo tuon "Minunpas siippa pitää sormusta" -elvistelyn.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 15:59"]
Mulle se sormus sormessa on ehdoton seksintappaja. Ukkomiehet ovat epäseksikkäitä ja tiensä jo valinneet.
En tiedä ketään muita kuin onnettomasti varattuja naisia, jotka etsivät seksisuhdetta joille nimenomaan sormus ja ukkomies toimisi houkuttimena. Eli siinähän kaksi samanlaista sitten kohtaa toisensa.
11
[/quote]
Otanta on varmaan aika kattava. "minun tuntemat on sellasii et..".
Kiitos vastauksista. Osittain alkaa mennä jo aiheen vierestä. Lähinnä mielipiteitä kaipasin siihen että vaivaanko turhaan asialla päätäni, olenko liian sinisilmäinen vai yrittääkö mies vihjata mulle jotain?
ap ja nro 7, muut vastaukset ei ole minun
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 15:20"]
Korjaan: sinkkunaisille
11
Miksi edes olette naimisissa kun mies kaipaa muutakin? Miksi alennutte tuohon asemaan? Eikö tunnu pahalta? Minä eroaisin.
[/quote]
Miksi?!? Koska on yhteiskunnassa jokin ihanne ja normi elää suljetussa kahden välisessä parisuhteessa?!? Ihmisillä on se henkisiä ja fyysisiä tarpeita, joita ei voi tyydyttää vain yhden ihmisen kanssa. En minä ole valmis olemaan laimeasti onnellinen vain yhden ihmisen kanssa.
[/quote]
Joo, no avoimiin suhteisiin ei kuulu pettäminen ja harhaanjohtaminen.
Jos Jarkko työpaikalta kutsuu minut treffeille, ei käytä sormusta eikä kerro olevansa naimisissa, vaan treffien jälkeen saa kuulla JOLTAIN IHAN MUULTA, että Jarkko on naimisissa ja kolmas pulla uunissa.
KETÄ kohtaan tuo on avointa tai reilua? Annetaanko siinä jokaiselle todellinen mahdollisuus päättää mihin lähtee mukaan? Ei tietenkään!
Ymmärrätkö eron?