äitiyslomalla ystäviä
Äityslomalla ystäviä
Ajattelin tehdä tälläisen aloitteen. Olen lapsen 10kk kanssa kotona ja lähipiirini ei kuulu montakaan joilla lapsi myös taikka ovat siis kotona nyt samaan aikaan. Mistä niitä ystäviä saisi?
ollaan kyllä yritetty käydä ahkerasti sekä kirkon että leikkipuistojen vauva kerhoissa mutta tuntuu vaikealta pyytää ihmisä esim. kahville, tosin kerhot eivät ole ihan lähellä missä itse asun mutta asutaan kuitenkin pk-seudulla
Kommentit (62)
Ja taas on tainnu ketju tippua. Ei ainakaan kauhean aktiivista sakkia....
Niinhän sitä on mutta jotkut ihmiset tarvitsee vähän enemmän rohkaisua kuin toiset.
olen huomannut että perhekerhoissakun käy niin aina löytyy joku ihljaisempi ja ujompi äiti. Minä olen aika kova puhumaan kerhoissa aiheesta kuin aiheesta mutta silti kylään pyytäminen tuntuu vaikealta. kävin tytön kanssa koko viime syksyn perhetalolla täälä pk-seudulla ja vasta tammikuussa uskalsin pyytää yhtä äitä kyläilemään luoksemme ja nykyisin nähdään kerran viikossa mutta olisihan se mukavaa jos olisi enemmän ystäviä/tuttavia
eipä apole täältä mihinkään lähdetty mutta kun on lapsi niin ei ole ihan koko päivää aikaa roikkua netisä, vain silloin kuin lapsi nukkuu. Pitäis kai pistää joku s-posti ketju äideille jotka olisi kiinostunut seurasta
Hehheh. Jos jollain tyssäs ihmisten meilailuinto siihen, että on yh niin mulla se tapahtui siinä vaiheessa, kun kerroin olevani opiskelija. Enkä ees mitään kovin erityistä alaa opiskele. Tai sitten ihmiset ajatteli, ettei mulla ole ikinä rahaa notkua kahviloissa tai käydä missään.
ei tässä ketjussa siltikään ole yhteystietoja vaihdettu tai kauheasti ees kaveria etsitty, vaikka rohkeudesta ja aktiivisuudesta onkin jankattu. vai onko ap ainoa yksinäinen.
Heippa, täällä espoon keskuksen läheltä mami 25v ja poju 11kk toivoisin samaa ikäluokkaa olevia äitejä ja vauvoja vaikka puistoon tai kahville.. Mieluiten jostain täältäpäi vaikka kyllähän junalla pääsee :) daaazy(ät)hotmail.com
Minäkin haluaisin tietää. Perhekerhossa kaikilla muilla on vähintään nelivuotiaita mutta meillä on puolivuotias. Ei ole samassa tilanteessa olevia kavereita täällä lainkaan, ja ne vanhat kaverini asuvat parinsadan kilometrin päässä. Harmittaa olla kaiket päivät yksin.
ap vastaa: siis etsin täältä sekä kaksplus sivulta ja laitoin myös mll sivulle. Käytiin tänäin yhdessä vauva kehossa oltiin tosiaan pitkästä aikaa taas kyseisessä kerhossa ja tuntui että kaikki jo tuntevat toisensa sielä vaikka ainahn sanotaa että mukaan voi eksyä joku joka ei myöskään ole ollut. Ja niin enimäkseen olisi mukavaa saada päivisin seuraa kun muut ystävät ovat töissä(siis on muutma ystävä mutta ovat palannet jo töihin ja yksi joka on kotona mutta ei nähdä kovinkaan usein)
Ootko tavannuut yhtään ketään noiden ilmoitusten suhteen, onhan noita aika monessa paikkaa. Luulis että ees joku vastais joskus. Tai että jos itellä on monessa paikkaa ilmoitus ja sitten vastailee vielä muiden ilmoituksiin niin luulis että joskus tärppää. Tai jos kukaan ei koskaan vastaa sun ilmoitukseen, niin kannattaa ehkä sitä sitten hioa. Voi noissa kerhoissa jutella vaikka ihmisillä olisi jo valmiiksi tuttuja siellä. Just vaan tunkee muiden seuraan, en ole ainakaan ite huomannut että kukaan pois ajaa. Aluksi voi olla aina nihkeää tuntemattomiean seurassa, mutta sekaan vaan.
Kerhoissa pitää olla itse aika aktiivinen ja jutella useita kertoja ennen kuin syvempää keskustelua syntyy. Hiekkalaatikkoelämä auttaa myös paljon.
Omaa aktiivisuutta korostan minäkin. Pitää jaksaa ite pyytää ja soitella. Aika moni tuntuu jättävän homman sikseen, jos pitäisi ite pyytää tai soitella. Eikä ystävyys kyllä mihinkään etene, jos kaksi tällaista henkilöä sattuu tutustumaan siellä puistossa. Jompi kumpi joutuu pakostakin olemaan se aktiivinen osapuoli, vaikka kuinka ihanteena olisi että vastavuoroisesti soitellaan. Kyllä tosi moni on aina lähtenyt mielellään johonkin, kun on vaan kysynyt ja ajan kanssa sitten reipastunut itsekin ottamaan yhteyttä.
siis mulla on 5/13 syntynyt tyttö ja seuraa kaipaan päivisin, muutama äiti ystävä löytyy ja yksi palannut jo työelämään eikä pystytä niin usein näkemään. Asutaan helsingissä ja liikutaan aikapaljon keskustan suunalla mutta bussilla pääse aika hyvin liikkumaan eri suuntiin. maili: liina.h83@hotmail.com
Ootko ap ite yrittäny pitää yhteyttä? Ite tutustuin pariin äitiin, joista yhden kanssa on vastavuoroisesti soiteltu ja nähty. Parin muun kanssa kävi niin, että he eivät vaan enää pitäneet ollenkaan yhteyttä. Ei vastattu enää viesteihin eikä soiteltu. Reilumpaa olis sanoa suoraan, että ehkä ei olla samanhenkisiä tyyppejä tai että ei oo just nyt aikaa uusille kavereille. Feidaaminen jää aina kaivelemaan. Vaikka onhan se varmaan helppo tapa. Mutta ihmisiä on varmaan erilaisia sen suhteen, että miten vakavasti ne ottaa kaikki uudet kaverisuhteet yms.
Huomasin tämän kuil lueskelin vanhoja juttuja ja mä olen saanut yhden ystävän perhetalosta jota nähdään kerran viikossa, siellä sain huomata että monet tutustuvat jo perhevalmenuksessa mutta kun en pystynyt työni takia käymään synnytys valmenuksessa niin en tiennyt että olisin ollut oikeutettu myös perhevalmenukseen ja se vähän harmittaa
Yh:n kaihtajat pelkää, että se yh alkaa ehdotella lapsenhoitovuorottelua.
Seurakunnilla on kaikenlaista toimintaa myös päivisin.
Laita tekstari tai maili tai facebook-viesti vaikka viidelle tai kymmenelle tutulle jota et oo nähny pitkään aikaan ja kysy kuulumisia ja kato kuinka moni vastaa. Veikkaan että ainakin yksi. Siltä voit sitten kysyä haluaako vaikka lähteä kahville joku päivä. Vanhojen tuttavuuksien lämmittelyn luulis olevan helmpompaa kuin kokonaan uusien luominen varsinkin jos on ujo.
Espoossa on aika hyvin kerhoja. Rohkeasti vain mukaan:)
Mamma26v ei ainakaan löytänyt:). Siksi etsiskelintätä keskustelua. ..