äitiyslomalla ystäviä
Äityslomalla ystäviä
Ajattelin tehdä tälläisen aloitteen. Olen lapsen 10kk kanssa kotona ja lähipiirini ei kuulu montakaan joilla lapsi myös taikka ovat siis kotona nyt samaan aikaan. Mistä niitä ystäviä saisi?
ollaan kyllä yritetty käydä ahkerasti sekä kirkon että leikkipuistojen vauva kerhoissa mutta tuntuu vaikealta pyytää ihmisä esim. kahville, tosin kerhot eivät ole ihan lähellä missä itse asun mutta asutaan kuitenkin pk-seudulla
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:04"]Minullakin on sama ongelma, käyn muskarissa ja puistoissa mutta keskustelut ei oikein ikinä edisty säästä ihmeimpiin aiheisiin. Mäkin tartteen mammakavereita Espoosta ku ei aina jaksa kaupungille lähtee näkee ku muut asuu Vantaalla tai Helsingissä.. T. Mami 24 ja Poju 11kk :)
[/quote]
Mistäpäin espoota? Haittaako jos oma lapseni vanhempi?
T mamma 26 juniori 2v
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:04"]Minullakin on sama ongelma, käyn muskarissa ja puistoissa mutta keskustelut ei oikein ikinä edisty säästä ihmeimpiin aiheisiin. Mäkin tartteen mammakavereita Espoosta ku ei aina jaksa kaupungille lähtee näkee ku muut asuu Vantaalla tai Helsingissä.. T. Mami 24 ja Poju 11kk :)
[/quote]
T mamma 26 juniori 2v
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 18:11"]No tuolla äidit ja isät keskustelupuolella on ainakin muutama pääkaupunkilaisen laittama ilmoitus ihan lyhyellä aikavälillä. Vastaile vaikka niihin. Tai tosiaan niissä kerhoissa ja sun muissa kannattaa vaan rohkaistua ja pyytää ihmisiä kahville. Pyytämättä ei kukaan tule ja jos pyytää ja joku vastaa ei niin tulos on sama. Pyytämällä on kuitenkin se mahdollisuus, että joku joskus vastaa kutsuun myöntävästi. Ja haittaako se perhekerhoissa, jos muilla on vanhempia lapsia?
[/quote]
mä voin sanoa että joskus itsekkin sinne kirjoittelin vastaavasta. Ei johtanut juuri mihinkään.
[/quote]
Oikeesti ei kukaan vastannu? Vai et ite vastaillut koskaan kenellekään? Aika paljon noita ilmoituksia kuitenkin on eri sivustoilla. Jos isolle sakille kirjottaa, niin ainakin todennäköisyys on isompi että joku joskus vastaa. Tietty jos on hyvinkin erilaiset kinnostuksen kohteet, niin sitten voi olla, että ei natsaa..... Tai sitten sulla on käynyt tosi huono tuuri.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 21:04"]Minullakin on sama ongelma, käyn muskarissa ja puistoissa mutta keskustelut ei oikein ikinä edisty säästä ihmeimpiin aiheisiin. Mäkin tartteen mammakavereita Espoosta ku ei aina jaksa kaupungille lähtee näkee ku muut asuu Vantaalla tai Helsingissä.. T. Mami 24 ja Poju 11kk :)
[/quote]
T mamma 26 juniori 2v
[/quote] Melkein kuin mun kirjoittama. :)
Hyvä hyvä nyt vaan kirjottelemaan!
Mä olen kuullut että jotkut ovat blogien kautta löytänyt uusia ystäviä
Tältäkin sivulta voi katsoa osiosta äidit ja isät mutta muistaakseni kaksplussan sivulta löytyy osio jossa myös etsitään ystäviä sekä mll sivulla on myös
Roheasti juttelemaan kerhoissa muille niin ennemin tai myöhemmin siitä jotain syntyy
Ystävähakuilmoituksia löytyy vaikka mistä. Täältä, kaksplussalta, suomi24, mll ja vau.fi. On varmasti muitakin. Sitten tuo lapselle kaveri sivusto.
Meillä on tosi mukava muskari ryhmä jossa on ihania äitejä mutta en ole vielä rohjennut kysymään että lähtiskö joku vaikka kahville joskus. Muutamä äidin viimeksi kuulin juttelevan että puisto treffin aikoo pitää olisin muuten kysynyt että voinko liittyä seuraan mutta oli jo muuta sunnitelmaa samlle päivälle. Sielä on yksi vähän hiljaisempi äiti jolla on samassa kuussa syntynyt tyttö myös pitäs rohkaistua ja pyytää vaan reippasti mutta näin kirjoiteetuna se kuulostaa niin paljon helpommalta kun sitten paikan päällä ja tosiaan ollaan tammikuun lopusta käyti muskarissa jo
Siitä vaan yrittämään. Varmaan sillä toisellakin hiljaisemmalla äidillä voi olla tarvetta kaverille. Eikä siitä ole mitään haittaa, jos hän vastaa että ei, niin sitten kysyt jotain muuta. Tommoset puistotreffitkin kuulostaa ihan hauskalta. Jos menee isoon porukkaan, josta ei kauhean hyvin tunne muita, niin voi vaikka viedä jotain yhteistä syötävää keksejä, karkkia tai vaikka kahvia termarista ja sitä tarjota muille, niin jutustelukin saattaa alkaa luontevammin.
joopa joo. en ihmettele ettei kavereita ole. pitäs ja pitäs.
jos tahtoo saada uusia ystäviä/tuttavia pitää olla aktiivinen ja rohkea vain
Eikö ole muita jotka kaipaisi seuraa äitiyslomalla
Siitä vaan kirjoittamaan edelliselle ellet oo tuo sama tyyppi. Oli täällä ainakin ne espoolaiset seurankipeät :) Mutta heistä kukaan ei tainnu jättää yhteystietoja. Tälleen nää vastaavat ketjut on aina pikkuhiljaa hiipunu pois...
nopeasti tais ap häippästä vai löytykö jo seuraa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 18:11"]No tuolla äidit ja isät keskustelupuolella on ainakin muutama pääkaupunkilaisen laittama ilmoitus ihan lyhyellä aikavälillä. Vastaile vaikka niihin. Tai tosiaan niissä kerhoissa ja sun muissa kannattaa vaan rohkaistua ja pyytää ihmisiä kahville. Pyytämättä ei kukaan tule ja jos pyytää ja joku vastaa ei niin tulos on sama. Pyytämällä on kuitenkin se mahdollisuus, että joku joskus vastaa kutsuun myöntävästi. Ja haittaako se perhekerhoissa, jos muilla on vanhempia lapsia?
[/quote]
mä voin sanoa että joskus itsekkin sinne kirjoittelin vastaavasta. Ei johtanut juuri mihinkään.