Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi poikalapsille lähes poikkeuksetta periytyy kauniit piirteet kuten luonnonkiharat, pitkät ripset ym?

Vierailija
14.11.2020 |

Siinä sitten sekä sisko että veli repii hiuksiaan, eri syistä :D

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testosteroni aiheuttaa karvankasvua. Siksi miehillä (ja pojilla) paksummat hiukset ja ripset, partakarvat, säärikarvat ja muut ihokarvat, paksut kulmat jne. Testosteroni aiheuttaa tummaa ja estrogeeni vaaleaa. Naisilla hentoiset karvat kaikkialla.

Makuasioita kumpi kauniimpi. Meillä on totuttu näkemään näkyvä karvoitus kauniina. Jossakin päin maailmaa mitä vaaleampi ja vähäkarvaisempi sen naisellisempi.

Sekin on tutkittu että tummilla on korkeampi testotaso ja vaaleilla estrot korkeammat. Tummilla naisilla on usein vahvempi karvankasvu (viiksikarvat, säärikarvat, kainalokarvat), vaaleiden ei tarvi ajaa välttämättä karvoja ollenkaan kun niin vähän.

Vierailija
22/26 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni suvusta tulee hoikka kissamainen ruumiinrakenne , äitini suvusta taas ihan vaaleat hiukset ja pienet söpöt nenät. Sekä iso että pikkuveljeni ovat pitkiä, hoikkia, nöpönenäisiä blondeja ja välissä olen minä: lyhyt ja roteva ja maantienharmaa pottunenä. Joskus nuorempana mietin tosissani että olen vauvana vaihtunut laitoksella mutta ei, minulla  vain on geenit päin pyllyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on myös mun lapsuudenperheessä: veljelläni on luonnonkihara tukka, mulla suora, vaikkei ohut olekaan. Lihon paljon helpommin kuin veljeni. Olen roteva myös luustoltani, veljeni on aina ollut hoikan puoleinen. Veljelläni on ollut menestystä parisuhderintamalla, itse olen tullut useamman kerran jätetyksi. Kaikkea ei ehkä voi selittää ulkonäöllä tässä kohtaa, veljeni on myös avoimempi ja luonteeltaan sosiaalisempi. Mielenkiintoista on se, että meissä on aika paljon samaa näköä. 

Mistähän alanuoli tuli? Kyllä tässä meidän yhteiskunnassa on vallitsevana kauneusihanteena, että nainen on siro luustoltaan ja hoikka. En voi mitään leveille hartioilleni ja suurille käsille sekä jaloille. Ei mun velikään siroluinen ole, muttei sitä mieheltä odoteta.

Vierailija
24/26 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testosteroni aiheuttaa karvankasvua. Siksi miehillä (ja pojilla) paksummat hiukset ja ripset, partakarvat, säärikarvat ja muut ihokarvat, paksut kulmat jne. Testosteroni aiheuttaa tummaa ja estrogeeni vaaleaa. Naisilla hentoiset karvat kaikkialla.

Makuasioita kumpi kauniimpi. Meillä on totuttu näkemään näkyvä karvoitus kauniina. Jossakin päin maailmaa mitä vaaleampi ja vähäkarvaisempi sen naisellisempi.

Sekin on tutkittu että tummilla on korkeampi testotaso ja vaaleilla estrot korkeammat. Tummilla naisilla on usein vahvempi karvankasvu (viiksikarvat, säärikarvat, kainalokarvat), vaaleiden ei tarvi ajaa välttämättä karvoja ollenkaan kun niin vähän.

Ohuet hiukset eivät ole missään naisellisia. Vähäkarvaisuus kyllä. Karvaisuus ei myöskään johdu tummuudesta. Yleensä paksut hiukset, kulmakarvat ja ripset tarkoittaa vahvempaa ihokarvoitusta oli sitten tumma tai vaalea. Aasialaisetkin ovat tummia, mutta ohuthiuksisina myös karvattomia.

Vierailija
25/26 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen että ominaisuudet on resessiivisiä ja x-kromosomossa-> mies perii vain yhden x-kromosomin-> ilmenee automaattisesti.

Ei mitään käsitystä onko asia näin ja kuinka moni geeni oikeasti säätelee noita ominaisuuksia...

Vierailija
26/26 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämäpä se. Veljellä on pitkät tummat ripset, äidiltä perityt kauniit tummat paksut hiukset ja jopa äidin pitkät kauniit kädet, tummempana myös ruskettuu nätisti. Minulla on isän punertavat ohuet hiukset, punatukkainen herkästi palava iho, vaaleat ripset ja nakkisormet. Tasan ei tosiaan käy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan