Miten saa ohuet jalat?
Tyyliin metti forssell tai susanna penttilä? Minkälaista liikuntaa pitää harrastaa? Salia nyt ei ainakaan?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on just tollaaet tikkujalat ja oon muutenkin laiha. Oon 33 vuotias ja lapsia on kolme. Yritän saada lisää painoa mutta sitä ei vaan tule vaikka söisin mitä. Geeneistä kai se on kiinni. :/
En minä kyllä ihan tuota usko. Nämä ”syön vaikka mitä, enkä liho” - jutut on samanlaista puppua kuin lihavien ” en syö mitään, enkä silti laihdu” - tarinat. Ihan tutkitusti ihmisten perus aineenvaihdunnassa ja lepokulutuksessa ei ole kovinkaan suuria eroja. Eihän se paino tartu, jos syö kerran yhden suklaapatukan, mutta jos syöt joka päivä vuoden ajan suklaapatukan, tilanne alkaa näyttää vallan toiselta.
Mutta joo, synnynnäisellä ruumiinrakenteella on osuutta asiaan, jalkojen pituus, lihaksiston rakenne ja määrä ja miten rasva kertyy kropassa vaikuttaa tietEnkin jalkojen ulkonäköön.
Mulla myös kokemus siitä, että voin syödä mitä vaan enkä silti laihdu. Jossain vaiheessa huomasin että kyllä, syön kaikkea mitä haluan, mutta moneen muuhun verrattuna syön luonnostaan melko vähän. Koska syön aina mitä haluan, esim. suklaapatukan, pizzan tms., mikään ruoka ei aiheuta syyllistä oloa eikä koskaan ole tarpeen ahmia eikä mässäillä.
Sellainen huomio vielä, että syön pääsääntöisesti vain ruoka-aikoina. Esim. leffassa, automatkoilla jne naposteltavat ei kuulu kuvioon.
Luulen että laihat tuntevat jotenkin syövänsä enemmän ja lihavat taas vähättelevät syömiään määriä. Sitä en tiedä mistä tämä sitten johtuu.
Nimenomaan. Kuka tahansa voi ”syödä mitä vaan” , mutta olennaista on se, että paljonko syö ”mitä vaan”.
Miks kukaan haluaa laihat jalat? Mulla on laihat jalat ja kadehdin kaikkia paksupohkeisia. Paksut jalat näyttävät paljon paremmilta korkkareiden ja hameen kanssa tai lenkillä legginssien kanssa. Laihojen jalkojen kanssa joutuu käyttämään löysiä housuja ja pitkiä hameita. Lisäksi laihalla kengät näyttävät isoilta suhteessa pohkeisiin. Mulla lihakset eivät kasva millään, vaikka kuinka treenaan :(.
Vierailija kirjoitti:
Tikut on tavoitteena.
Ap
Meghan Markle - tyyliset hammastikut? Niissä kengät hölskyvät ja muu vartalo näyttää paksulta pökkelöltä ja pää jättimäiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainon sisällä laihtuminen (esim. bmi 24->20) saattaa auttaa, mutta jos ennestään olet hoikka niin tuosta ei ole hyötyä. Pyöräily, spinning, juoksu tms. jalkoihin kohdistuva liikunta voisi ehkä vaikuttaa.
Painoindeksi on 19. Reisissä on näkyvät lihakset ja sellua. En käy salilla.
Eli olet normaalipainoinen ja vielä normaalipainon alarajalla. Eli mahdollisuudet muokata jalkojasi tilkkujalkojen suuntaan rajalliset. Laihduttaminen ei ole sulle terveellistä: loppuu menkat, haurastuu luusto, tippuu hiukset, kasvaa Lanugo-karvoitus, jos laihdutat.
Katso äitiäsi, siskoasi ja isän puolen suvun naisia. Sieltä näet, missä rajoissa sun on mahdollista saavuttaa haluamasi. Ei taida olla tikkujalkoja suvussasi.
Et millään, jos sinulla ei ole luonnostaan sellaisia. Ruumiinrakenne on se, mikä se on. Toki liikunnalla ja laihduttamalla ylimääräiset voi parantaa jalkojen ulkonäköä huomattavasti, mutta jos et ole luonnostaan siro et saa itsestäsi tehtyä sirorakenteista.
Paras siis lakata tavoittelemasta mahdottomia. Voit sensijaan tavoitella parasta mahdollista versiota itsestäsi.