Siis miten joissakin huusholleissa imuroidaan vaan kerran viikossa?!?!?!
Ihan vakavissaan, tarttui yhdessä keskustelussa täällä silmiini kommentti jossa nainen hehkutti kuinka hänen miehensä imuroi kerran viikossa ettei hänen tarvitse?
Miten tämä on käytännössä mahdollista? Itse joudun joka päivä imuroimaan keittiön (muruja, muroja yms) ja eteisen (kilotolkulla hiekkaa lasten jalkineista). Vai onko siellä sitten vaan opeteltu elämään villakoirien kanssa? Meillä ei ole edes eläimiä karvaamassa paikkoja, muutama lapsi vain. Samoin joudun moppaamaan keittiön ja vessat (+vessapesut tietty) väh. kerta viikossa. Enkä koe että huusholli olisi edes erityisen siisti :(
Kommentit (71)
Mä imuroin varmaan kerran kuussa kun asuin kerrostalossa ja ei ollut lapsia. Rikkalapiolla vaan pöydän aluset. Nyt kun asutaan ok-talossa ja on pieni eteinen, hiekka kulkeutuu kenkien ja haalareiden mukana. Lapset sotkee ruokapöydässä ja keittiö + olkkari on samaa tilaa. Aina on sotkuinen lattia - kun me ollaan miehen kanssa töissä ja iltaisinkin kaikenlaista = ei tarmoa niin siivota.
Mutta olen ajatellut, että tää nyt on tätä... Minusta meillä on sotkuista, mutta olen paljon pahempaakin nähnyt.
Meillä imuroidaan pari kertaa viikkoon, muuten pölyt, vessat yms.kerta viikkoon. :)
2 aikuista ja kaksi lasta, ei eläimiä. Haluan vaan ylläpitää siisteyttä ja ahdistun likaisuudesta sekä sekaisuudesta, mutta toisaalta en ahdistu siivouksesta, joten balanssissa ollaan. :) Kyllähän sitä päivään mahtuu monenlaisia kodinhoidon toimenpiteitä, jos niikseen tulee.
Mä en edes muista, koska olisin viimeksi imuroinut koko talon :D Keittiöstä pyöräytän välillä, mutta muuten saa olla. Eikö teillä ihmisillä ole parempaa tekemistä kuin vähän väliä olla imurin varressa?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 10:45"]
No sitten vinkkejä miten saan opetettua perussiistiksi pojat 3kpl ja miehen 1kpl :(
Tää mun elämä yhtä siivousta... Ap
[/quote]
Miksi vain sinä siivoat, eikö teillä ole käytäntöä että muut perheenjäsenet siivoavat omat jälkensä ja sotkunsa ihan itse?
[/quote
Meillä lapset hoiti aikoinaan viikkosiivoukset (12-19v kun asuivat kotona) - yksi imuroi, toinen pyyhkäisi lattiat ja kolmas siivosi vessat. Samoin hoitivat usein tiskikoneen. Meille vanhemmille jäi kauppareissut, ruuanlaitot, kk siivous, talon ja pihan muu hoito, pyykit (no tytöt hoiti usein tämänkin) yms.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 11:15"]
Meillä imuroidaan 7-14 kertaa viikossa koko huusholli :D Selvennetään kuitenkin sen verran, että kyseessä on kaksio. Pari kissaa ja keskikokoinen koira pitävät huolen siitä, että siivoamista löytyy ihan tarpeeksi jokaiselle päivälle. Varsinkin nyt, kun vuorotellen sataa lunta ja tulee sulaa, niin kuran, hiekan ja pikkukivien määrä on aivan uskomaton! Tähän toki kaupanpäällisiksi koiran karvanlähtökausi :)
[/quote]
Yksi niistä (monista) syistä, miksi meille ei IKINÄ tule yhtäkään elukkaa! Ei perhana, että pitäisi jotain hemmetin karvoja ja kuolaa siivota pitkin kämppää vielä senkin jälkeen, kun lapset on saanut opetettua siivoamaan omat jälkensä...
Kerran viikossa riittää meillä ihan hyvin. Lakaisen kyllä kerran-pari päivässä muruset keittiöstä ja hiekat eteisestä. Yleensä on niin siistiä, että ainakaan miehen mielestä ei tarttisi edes imuroida joka viikko. Ylipäänsä yritämme enemmän ennaltaehkäistä sotkua (pyyhitään jalat sisääntullessa, muruset suoraan leikkuulaudalta kompostiin, keittiön pöytä ja tasot pyyhkäistään rätillä ennen kuin roskat ehtivät lattialle jne.) kuin siivota jo tulleita jälkiä. Hyvin toimii.
Ei meillä imuroida koko asuntoa joka päivä, moni tekee niin enkä ymmärrä miksi, jos eivät ole erityisen allergisia. Keittiössä on käytössä rikkaimuri ja eteinen imuroidaan myös aina tarpeen mukaan. Meillä siivotaan tarpeen mukaan eikä sen mukaan mikä viikonpäivä sattuu olemaan.
Hyvin terveitä olemme, lapset eivät sairasta juuri koskaan, vuoden sisällä olleet ehkä pari päivää kotona sairastamassa. Liika hygieenisyys ei ole hyväksi, se on tutkimuksissakin todistettu.
En jaksanut lukea ketjua, mutta ap:lle vastaan, että meillä imuroidaan ehkä 2-3 kertaa vuodessa, josko sitäkäään. Mutta eipä ole lapsilla allergioitakaan, kun ei ole ylikliinisen ja sairaalloisen puhdas koti...
Mutta joka päivä kyllä lattiaharjalla harjaan tietyt paikat. En vaan voi sietää imurointia. Mikään kotityö ei ole niin ärsyttävää.!
Viimeksi imuroitiin tammikuussa sen jälkeen kun kuusi vietiin pois (mutta vain olohuoneesta ja eteisestä).
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 10:38"]
Ihan vakavissaan, tarttui yhdessä keskustelussa täällä silmiini kommentti jossa nainen hehkutti kuinka hänen miehensä imuroi kerran viikossa ettei hänen tarvitse?
Miten tämä on käytännössä mahdollista? Itse joudun joka päivä imuroimaan keittiön (muruja, muroja yms) ja eteisen (kilotolkulla hiekkaa lasten jalkineista). Vai onko siellä sitten vaan opeteltu elämään villakoirien kanssa? Meillä ei ole edes eläimiä karvaamassa paikkoja, muutama lapsi vain. Samoin joudun moppaamaan keittiön ja vessat (+vessapesut tietty) väh. kerta viikossa. Enkä koe että huusholli olisi edes erityisen siisti :(
[/quote]
Mä ainakin olen hehkuttanut kun mieheni imuroi mun puolestani:)
Viikolla ei ole aikaa imuroida (talo 250m2), lakaisen kyllä keittiön lattian joka päivä kerran pari rikkaimuriin ja eteisen tarvittaessa. Siihen menee minuutti, imuroimiseen enemmän.... Lattiat pestään myös kerran viikossa.
Meillä on kissa jonka karvaa on tietty joka paikassa mutta eipä niitä ehdi arkena katselemaan. Vessatkin pestään kerran viikossa, riitää hyvin kun ei ne ehdi niin likaantumaan. Kerran kuukaudessa käy sitten siivoaja tekemässä vähän perusteellisemman siivouksen.
Meillä ei ole koskaan likaista noista kissankarvoista huolimatta:) Joskus vähän sekaista ehkä...
[/quote]Miten niin mies imuroi sinun puolesta?
Kun minä imuroin, en tee sitä vaimon puolesta, vaan yhteisen kodin siisteyden vuoksi.
t. mies
Meillä imuroidaan kerran viikossa. Keittiön lattialta lakaistaan näkyvät roskat päivittäin, vie noin 20 sekuntia/kerta.
Mies imuroi ja minä pyyhin kostealla pinnat. Samalla järjestämme tavarat paikoilleen. Lehdet ja mainokset sekä muuta lajitellut roskat viedään roskiksiin päivittäin. Pientä ylläpitoa joka päivä niin ei koti näytä eikä tunnu törkyiseltä juuri koskaan.
Ei meillä ennen lapsia imuroitu kun kerran viikossa. Ei tullut sotkua.
Nyt kun on kolme pientä lasta ja ollaan päivät kotona, niin imuroin 2-3 krt viikossa ja päivittäin useita kertoja rikkaimurilla keittiön ja eteisen. Ja pyyhin kyllä lattiat ja vessatkin pari kertaa viikossa. Ja silti tuntuu, että ei meillä ole koskaan siistiä.