Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miten joissakin huusholleissa imuroidaan vaan kerran viikossa?!?!?!

Vierailija
11.03.2014 |

Ihan vakavissaan, tarttui yhdessä keskustelussa täällä silmiini kommentti jossa nainen hehkutti kuinka hänen miehensä imuroi kerran viikossa ettei hänen tarvitse?

Miten tämä on käytännössä mahdollista? Itse joudun joka päivä imuroimaan keittiön (muruja, muroja yms) ja eteisen (kilotolkulla hiekkaa lasten jalkineista). Vai onko siellä sitten vaan opeteltu elämään villakoirien kanssa? Meillä ei ole edes eläimiä karvaamassa paikkoja, muutama lapsi vain. Samoin joudun moppaamaan keittiön ja vessat (+vessapesut tietty) väh. kerta viikossa. Enkä koe että huusholli olisi edes erityisen siisti :(

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuistia ennen rappuralli, siinä on ne kenkäharjat ja sitä käytetään myös. Sitten tulee kuistin matkalta sellaista karkeaa mattoa, onkohan oikea nimi ruohomatto. Pikkueteisessä eli tuulikaapissa on kurasiepparimatto. Tässä vaiheessa kengät jätetään kenkätelineeseen. Pilkällä eteiskäytävällä on vielä käytävämattoa koko matkalta. Ei meillä hiekkaa tule sisälle vaikka on lapsia ja eläimiä.

Takaovella on myös rappuralli, takaoven portaalla on vanha auton kumimatto, siitä kodinhoitohuoneeseen, jossa on kuramattoa pitkä pätkä. Tästä ovesta kulkevat kuraisimmat, eli lapset kuravaatteissaan suoraan kylppäriin huuhteluun.

Keittiössä häärää robotti-imuri.

On meillä myös rikkaharjakin jossain. Imuria käytetään ehkä kerran kuukaudessa. Mulla on aktiivikäytössä tomumoppi, sillä saa kätevästi siepattua elukoitten karvat nurkista.

Vierailija
42/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jonka koira sotkee - etkö pese koiran jalkoja kun tulette lenkiltä kotiin? Vink vink. Ei tule kuraa ja pikkukiviä lattioille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jonka koira sotkee - etkö pese koiran jalkoja kun tulette lenkiltä kotiin? Vink vink. Ei tule kuraa ja pikkukiviä lattioille...

Vierailija
44/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 10:58"]

Hym, meillä kengät jätetään tuulikaappiin. Harjalla otan päivittäin isommat muruset keittiöstä ym.

Kissakin talosta löytyy, mutta en senkään vuoksi jokapäivä imuroi:) Kerran viikkoon on hyvä.

Toki, voihan sitä imuroida vaikka 4kertaa päivässä:) (naapuri)

Anteeksi, löytyy meiltä kissan lisäksi myös lapsi:) Jotenkin nyt vastasin vaan tuohon ap.een kysymykseen lapsiperheen siivouksesta.

Toki paljonhan tuohon vaikuttaa se, että miten se talo on suunniteltu eli onko esim. tuulikaappi ym.

Vierailija
45/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 10:45"]

No sitten vinkkejä miten saan opetettua perussiistiksi pojat 3kpl ja miehen 1kpl :(

Tää mun elämä yhtä siivousta... Ap

[/quote]

Laitat tietysti ne siivoamaan. Sinä määrität siisteystason mikä pitää olla ja annat vinkkejä miten koti pysyy siistinä. He tekevät työn ja oppivat samalla. 

Vierailija
46/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 10:38"]

Ihan vakavissaan, tarttui yhdessä keskustelussa täällä silmiini kommentti jossa nainen hehkutti kuinka hänen miehensä imuroi kerran viikossa ettei hänen tarvitse?

Miten tämä on käytännössä mahdollista? Itse joudun joka päivä imuroimaan keittiön (muruja, muroja yms) ja eteisen (kilotolkulla hiekkaa lasten jalkineista). Vai onko siellä sitten vaan opeteltu elämään villakoirien kanssa? Meillä ei ole edes eläimiä karvaamassa paikkoja, muutama lapsi vain. Samoin joudun moppaamaan keittiön ja vessat (+vessapesut tietty) väh. kerta viikossa. Enkä koe että huusholli olisi edes erityisen siisti :(

[/quote]

Mä ainakin olen hehkuttanut kun mieheni imuroi mun puolestani:)

Viikolla ei ole aikaa imuroida (talo 250m2), lakaisen kyllä keittiön lattian joka päivä kerran pari rikkaimuriin ja eteisen tarvittaessa. Siihen menee minuutti, imuroimiseen enemmän.... Lattiat pestään myös kerran viikossa.

Meillä on kissa jonka karvaa on tietty joka paikassa mutta eipä niitä ehdi arkena katselemaan. Vessatkin pestään kerran viikossa, riitää hyvin kun ei ne ehdi niin likaantumaan. Kerran kuukaudessa käy sitten siivoaja tekemässä vähän perusteellisemman siivouksen.

Meillä ei ole koskaan likaista noista kissankarvoista huolimatta:) Joskus vähän sekaista ehkä...

Vierailija
47/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä lasta, ikäkategoria 3-19v ja kaksi kissaa. Hyvin on riittänyt imurointi kerran viikossa, lattioiden pesu kerran kuussa tai jopa kahdessa.

Eniten mua ärsyttää kerääntyvät roju- ja lehtipinot kun mikään muu.

Tai jos astioita ei saada koneeseen tai vaatepinoja pois omiin kaappeihin.

Vierailija
48/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä ihmettelen enemmän niitä ketkä imuroi useammin kuin kerran viikossa... Okei meillä ei ole lemmikkiä eikä vielä lapsiakaan. Siivotaan kerran viikossa jos keretään, silloin myös imurointi ja luuttuaminen. Jos ei keretä niin harvemmin, ei meillä silti mitenkään sotkuista ole. Siistitään jäljet jos sotketaan, ei siihen varsinaista siivousoperaatiota tarvita. 

Vierailija
49/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toihan riippuu ihan siitä, kuinka niuho on siisteyden kanssa. Joku ei kestä katsella pienintäkään murua, joku toinen ei tykkää heilua koko ajan imurinletkuun kiinnitettynä vaan on totuttanut itsensä siihen kerta viikkoon - tyyliin (niin kuin joissain muissakin asioissa...) Elämässä on niin paljon muutakin tekemistä, ja tärkeämpää...

Vierailija
50/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, miksi ihmeessä te käytätte jotain sellaista pölynlevittäjää kuin imuri? Mä käytän vain staattista liinaa ja moppia ja rättiä ja rikkaharjasettiä. Hyvin harvoin on tarvetta oikeasti imuroida. Matotkin ravistellaan ulkona puhtaiksi, ei imurilla, imurilla niitä ei edes saa puhtaaksi. Oikeastaan ainut mitä imuroin on sohva ja ei sitä montaa kertaa vuodessa tarvitse imuroida.

Vierailija
51/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä hiekkarallia helpottaa, kun on kuraeteinen erikseen. Ei kantaudu hiekat minnekään. Kerran viikossa imurointi riittää hyvin.

Vierailija
52/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon eteisenmatto syö kyllä viikon hiekat. Keittiön murut lakaistaan sileältä lattialta.

Lakaiseminen on parempi kuin imurointi, koska se ei levitä pölyjä huoneilmaan ilmavirran mukana. Ihan tutkitustikin vähiten pölyä huoneilmassa on kun imuroidaan kerran viikossa ja puoli tuntia sen jälkeen pyyhitään lattiat kostealla. Ja muuten annetaan sen pölynimurin olla kaapissa.

Mun mielestä meillä on siistiä, vaikka imuroidaan vaan kerran viikossa.

Vierailija
53/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 10:45"]

No sitten vinkkejä miten saan opetettua perussiistiksi pojat 3kpl ja miehen 1kpl :(

Tää mun elämä yhtä siivousta... Ap

[/quote]

Miksi vain sinä siivoat, eikö teillä ole käytäntöä että muut perheenjäsenet siivoavat omat jälkensä ja sotkunsa ihan itse?

Vierailija
54/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä imuroidaan noin kerran kuukaudessa...

Vierailija
55/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä imuroidaan päivittäin, koska hiekkaa tulee älyttömästi sisälle ja vauva menee lattioita pitkin.

Vierailija
56/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että tälläkin palstalla joillain on niin kamalasti kotitöitä, kun imuroivat monesti viikossa.

Minä imuroin max kerran viikossa. Joskus sekin venyy, ja sitten kyllä tuntuu likaiselta.

Onhan tuossa eteisessä hiekkaa, mutta ei se minua haittaa. En minä eteisessä asu. Ruokapöydän alta lakaisen aika ajoin. Keittiötä saatan imuroida jossain välissä useammin.

Vierailija
57/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 12:29"]

Siis, miksi ihmeessä te käytätte jotain sellaista pölynlevittäjää kuin imuri? Mä käytän vain staattista liinaa ja moppia ja rättiä ja rikkaharjasettiä. Hyvin harvoin on tarvetta oikeasti imuroida. Matotkin ravistellaan ulkona puhtaiksi, ei imurilla, imurilla niitä ei edes saa puhtaaksi. Oikeastaan ainut mitä imuroin on sohva ja ei sitä montaa kertaa vuodessa tarvitse imuroida.

No tähän senverran, että valitettavasti imuroimalla saa ne eläintenkarvat paremmin imuroimalla tietyistä tekstiileistä kun puistelemalla:)

Vierailija
58/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

56 jatkaa. Niin, se mikä vähensi siivoamista, oli muuttaminen okt-talosta kerrostaloon. Suurimmat kurat jäävät rappuun, eivätkä enää kantaudu sisälle.

Vierailija
59/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa.

-kerrostalon ylin kerros (osa hiekoista karisee jo matkalla)

-1 lapsi, 3-luokkalainen joka ei enää juurikaan murusta keittiössä tms.

-kengät harjataan aina alaovella

-kengät riisutaan heti ulko-ovella ja laitetaan kaappiin (joka imuroidaan kerran viikossa), eteisen läpi ei tarvitse muuten kulkea joten hiekka ei kulkeudu ympäriinsä

-ei eläimiä

-ei turhaa tavaraa keräämässä pölyä (esim. sataa koriste-esinettä ikkunalaudalla)

-kuivausrumpu imee tehokkaasti vaatteista pölyä ja irtonukkaa, siellä pyöräytetään (lyhyellä kylmäohjelmalla) säännöllisesti myös esim. torkkupeitot ja pehmolelut

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 10:38"]

[/quote]

Vierailija
60/71 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyäkään ei kerry niin, jos pystyy asumaan väljemmin. Kolme henkeä 120m2 kämpässä vs sama 60m2 kämpässä on iso ero. Ensimmäisessä ei välttämättä tarvitse siivota kuin joka toinen viikko mutta toisessa parikin kertaa viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi