Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

30-40 vuotiaan "nuorekas" tyyli

Vierailija
11.03.2014 |

Olen sairastellut vuosia ja vihdoin parannuttuani kaipaisi ulkonäköni kohennusta. Aiemmin olen ollut enemmän rock-henkinen, eikä minuun vieläkään istu romanttinen  tyyli. 

Etsin pientä twistiä klassisuuteen. Voi olla pikkuisen rockahtavaa, mikäli pysyy hyvän maun rajoissa ja sopii esim. työhön jossa teen johtotehtäviä. Olen pyöreä 160/ 75, joten kroppakin asettaa rajoituksia.

Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?

Nimim. nainen 37 v

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 14:01"]

Gaah, musta on kamalaa lukea tällaisia "siisti jakku jossa vetoketjuja", "silkkihuivi rennosti", blaaah.

Mä oon varmaan kaamea, mutta mun mielestä yli kolmekymppinen, ja yli neljäkymppinenkin Luoja paratkoon, saa pukeutua niin kuin haluaa, niinkuin itsestä näyttää hyvälle ja missä itsellä kiva olo! Oli se sitten huppari ja converset, vähän repaleinen nahkatakki ja bootsit tai sitten goottimainen asu...Eli aikuisuus tarkoita sitä, että pitää (työn vaatimissa puitteissa toki) jotenkin muuttaa asuaan jos ei halua. Jos haluaa, toki sitten, jos tuntuu ettei ole kotonaan vaatteissaan, toki hyvä etsiä muutosta. Mutta onneksi kaikki ei usko mantroihin, että "ei sitä ja tätä yli xx-vuotiaille", tylsän näköistä jengiä kulkis silloin kadulla, hyvä että vaihtelua löytyy. Ettei kaikille tule "rock-henkinen tyylikäs jakku" a la Naisten lehdet ja "pirteä, Aikuisen Naisen leikkaus hiuksiin".....
Ja mä en siis ole mikään gootti tai rock-tyyppi itse edes, vaan enempi kukkamekko, mutta en mä huppareistanikaan luovu!

[/quote]

No siis näkeehän kadulla vaikka kuinka näitä, jotka yli nelikymppisinä hakevat vaatteensa nuortenosastoilta, hiukset on kaksiväriset parhaaseen Limahl-tyliin ja on blingblingiä ja vaikka mitä, eikä kukaan kiellä sitä tekemästä, antaa kaikkien kukkien kukkia vaan! AP vaan halusi vinkkejä kuinka ilmaista itseään ja sisäistä rokkimimmiään TYYLIKKÄÄSTI.

[/quote]

osimoilleen eli juurikin näin. Kaipaan vinkkejä päivittääkseni lookiini, asema työssäkin on muuttunut. Mä en kiellä ketään pukeutumasta kuten haluaa. Mutta mä oon itse aika hukassa, miten olisi kiva pukeutua näin aikuisena; kysyn vinkkejä siksi että haluan. En siksi, että koen jonkinmoista pakkoa pukeutua tietyllä tavalla.

ap

Vierailija
2/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva teille, jotka olette päivittyneet ja osaatte ilman erillistä miettimistä pukeutua kolmivitosenakin. Hienoa. 

Mutta kuten aloituksessa kerroin, olen vuosia sairastellut ja vähät välittänyt ulkonäöstäni. nyt haksaa kiinnostaa, mutta taitoja ei (vielä) löydy. Joten kiitos neuvoneille. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 19:24"]

Ihan kiva teille, jotka olette päivittyneet ja osaatte ilman erillistä miettimistä pukeutua kolmivitosenakin. Hienoa. 

Mutta kuten aloituksessa kerroin, olen vuosia sairastellut ja vähät välittänyt ulkonäöstäni. nyt haksaa kiinnostaa, mutta taitoja ei (vielä) löydy. Joten kiitos neuvoneille. 

ap

[/quote]

Sori, ei ollut tarkoitus olla alentuva tms, en oo vaan aidon oikeasti koskaan tullut edes ajatelleeksi koko asiaa ennen sun postausta :-)

Mä neuvoisin, että yksinkertaisesti käytät vaatteita joista pidät. Koska tiedostat asian noin tarkkaan, niin luultavasti osaat ihan "luonnostasi" valita tyyliisi sopivat vaatteet, jotka myös istuu sulle ja myös siihen sun ikääsi.

Jos et muuta keksi, niin aloita sillä, että pukeudut vähän samaan tyyliin kuin mitä olisit pukeutunut ennen sairastumista, kun olisit pukeutunut "paremmin" ja "siistimmin" ja kun pitää tosissaan edustaa, viet tuon vaan seuraavalle tasolle.

Se päivittynyt kolmevitonen

Vierailija
4/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuorekkuus" menee usein korniksi ja yli-yrittämiseksi, mikä ei kuitenkaan tarkoita että pitäisi yrittää johonkin mummo-tyyliin. Olet oikeilla jäljillä kun ymmärrät että klassisuus on kaiken a ja o! Ja sitten vastaus niihin twisteihin: asusteet. Kengät, laukut, korut, huivit - mutta ei kaikki "rokkia" samaan aikaan! Voit leikkiä niiteillä, biker-nahkatakeilla, huivien kuoseillä, korujen aiheilla ja väreillä, mutta älä lado sekä pääkallohuivia, ristikoruja, niittilaukkua ja bootseja samalla kertaa, vain yksi kaksi kivaa juttua, tai näytät liikaa yrittävältä tai 80-luvulle jämähtäneeltä dingo-fanilta. 

Vierailija
5/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo on juuri se mitä en halua! Mistä tän ikäinen ja kokoinen löytäisi parhaiten klassisia, kivoja vaatteita, jotka ei ole liian mummomaisia? Käykö Dr. Denimin mustat pillit jonkun löydän pitkähkön neuleen kanssa? Voiko farkuissa olla levenevät lahkeet nykyään, vai meneekö hippistelyn puolelle? Mekot ja hameet ei ole poissuljettu, olisko kynähame kiva? Mun kropalle sellainen ehkä kävisi; pepussa ja reisissä on täytettä ja vyötärö on kapeampi. Millainen paita kynähameeseen olisi hyvä yhdistää tällaisen pullukamman?

Kiitän!

ap

Vierailija
6/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ihmiset miettiikin, että jo 30-40 iässä aletaan ajatella että ikä rajoittaa jotenkin pukeutumista... Itse oon 39, enkä yhtään mieti ikääni kun pukeudun. Pukeudun kuten itse tykkään. Onneksi olen myös työssä, jossa pukeutuminen on erittäin vapaamuotoista. Käytännössä olen vähän goottityylinen, tykkään vahvasta meikistä, mustista hiuksista, mustista ja violeteista vaatteista, joissa usein on jotain liehuvaista.

En usko koskaan tulevani niin vanhaksi että valitsisin vaatteita iän mukaan. Toisaalta, eipä minua kiinnosta yhtään se mitä muut minusta ajattelee, joten helppoa se mulle :) (Jos työtehtävät vaatisivat klassisempaa pukeutumista, toki töihin niin pukeutuisin silti)

Vierailija
7/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Preppy.

Vierailija
8/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo 4:n teksti kuulostaa siltä, että hän on jämähtänyt.

Kannattaa toimia kuten AP, eli pyrkiä säilyttämään se Oma Tyyli, mikä ei ole sama asia kun jämähtää siihen tyylinsä ikuisiksi ajoiksi.

Jos ajatellaan vaikka rock-tyyliä, niin sitäkin voi toteuttaa monella eri tavalla. Voi olla esim. mustat siistit pillifarkut, valkoinen kauluspaita, bleiseri jossa esim. "rokahtavat" vetoketjut sivutaskuissa tmv. jujua, kaulassa silkkihuivi jossa voi olla väriä/särmää, joku yksittäinen koru esim. iso sormus tmv. ja jalassa siistit tennarit tai klassiset korkkarit riippuen kuika rento/virallinen päivä on menossa.

Vert.

Revityt pillifarkut, päällä itse vähän leikelemällä tuunattu pääkallopaita, takkina tekonahkainen prätkärotsi, jalassa hajoamispisteessa olevat likaiset tennarit, kaulassa huvi jossa isoja pääkalloja, niitti ranneketta ja kaulakorua ja isoja korviksia liikaa päällä samaan aikaan.

Se että oma tyyli muuttuu ajan mittaan, on hyvä asia. Riippumatta siitä mikä se oma tyyli on, se alkaa jossan vaiheessa näyttää vanhalta jos on aina "samoissa" vaatteissa. Toki jos tyyli on klassinen se kestää pidempään aikaa mitä pintaliitotrendit jotka vanhenevat hetkessä.

Jokainen on varmaan joskus nähnyt jossakin ihmisen, joka näyttää siltä kuin hän olisi suoraan esim. 80-luvulta, se näyttää vähän hassulta. Tässä on 30 vuodessa kuitenkin aika paljon asiat muuttuneet, esim. hiustyyli, vaatemuoti, sininen ripsari jäänyt pois jne. vaikka muoti kiertääkin.

Usein moni jämähtää juuri siihen teinivuosiensa muotiin, luojalle kiitos itse en enää kulje "Nirvana-lookissa"...!

Vierailija
9/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoketjuja olin itsekin tulossa ehdottamaan :) Sopivat jakkupukuun ja neuletakkiin, metallinvärisenä vielä korostaa paremmin. Sellaisen löytäminen on sitten vähän hankalampaa, kannattaa ostaa kun kohdalle osuu.

Perus-musta?-housu-jakku -yhdistelmä ja niittiranneke. Tai buutsit.

Musta pidempi villakangastakki talveksi ja syyssateisiin parka. Öljykangastakista haaveilen.

Niittivyö ja siistit farkut sekä ihan perus trikoopaita.

Tuossa mun reseptiä kun pitää olla edustavampi. Insinööri, 41v.

Arkisin on usein farkut ja collegehuppari...teiniä eikä lainkaan aikuismaista, mutta niin mukavaa päällä tässä tietsikalla hiirtä heilutellessa.

Vierailija
10/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aargh.. Ei huppareita yli kolmikymppisille, ellei tarkoitus ole piilotella poliisilta ja/tai kameroilta!

:) 

Vierailija
11/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 10:48"]

Joo, tuo on juuri se mitä en halua! Mistä tän ikäinen ja kokoinen löytäisi parhaiten klassisia, kivoja vaatteita, jotka ei ole liian mummomaisia? Käykö Dr. Denimin mustat pillit jonkun löydän pitkähkön neuleen kanssa? Voiko farkuissa olla levenevät lahkeet nykyään, vai meneekö hippistelyn puolelle? Mekot ja hameet ei ole poissuljettu, olisko kynähame kiva? Mun kropalle sellainen ehkä kävisi; pepussa ja reisissä on täytettä ja vyötärö on kapeampi. Millainen paita kynähameeseen olisi hyvä yhdistää tällaisen pullukamman?

Kiitän!

ap

[/quote]

Kynähameen kanssa istuva paita tai tai jakku että se vyötärö korostuu, itse tykkään liiveistä paljon kauluspaidan päällä (korostaa vyötäröä ja ohuiden paitojen alta näkyvät selkäläskit peittyvät). Itse pidän käytännössä eniten suoria tummansinisiä farkkuja, tyköistuvaa jakkua ja sen alla joko jotain kuosi-t-paitoja (joskus bändipaitoja ;) tai kauluspaitaa ja huivia. Kengät päivän ohjelmasta riippuen ihan tennarit, Dr. Martensit tai muut nahkakengät. Korkeiden kenkien kanssa käytän leveitä lahkeita farkuissa, mutta en mitään hippileveyttä vaan bootcut. Työfarkut ovat kaikki tummia, mustia tai tummansinisiä, eikä muutenkaan missään nimessä mitään mauttomasti kulutusvaalennettuja ja rikkinäisiä joissa jotain mautonta perhosen siivet paljetilla per*eessä -koristelua! sitä voi todellakin säilyttää persoonallisuutensa näyttämättä halvalta eikä tässä iässä (hui, kirosana ikinuorille) ole edes tarvetta niin tuoda itseään esille ja olla niin rock, niiiiiin rock. Vähempikin riittää kun itse tuntee itsensä.

Vierailija
12/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 13:32"]

Aargh.. Ei huppareita yli kolmikymppisille, ellei tarkoitus ole piilotella poliisilta ja/tai kameroilta!

[/quote]

Eikö? Mä olen niin pihalla kaikesta, mitä missäkin iässä "saa" pukea, etten ole tuollaista juttua tiennyt ollenkaan. Käytän vieläkin huppareita, vaikka ikää on 54 vuotta.

Vierailija
13/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaah, musta on kamalaa lukea tällaisia "siisti jakku jossa vetoketjuja", "silkkihuivi rennosti", blaaah.

Mä oon varmaan kaamea, mutta mun mielestä yli kolmekymppinen, ja yli neljäkymppinenkin Luoja paratkoon, saa pukeutua niin kuin haluaa, niinkuin itsestä näyttää hyvälle ja missä itsellä kiva olo! Oli se sitten huppari ja converset, vähän repaleinen nahkatakki ja bootsit tai sitten goottimainen asu...Eli aikuisuus tarkoita sitä, että pitää (työn vaatimissa puitteissa toki) jotenkin muuttaa asuaan jos ei halua. Jos haluaa, toki sitten, jos tuntuu ettei ole kotonaan vaatteissaan, toki hyvä etsiä muutosta. Mutta onneksi kaikki ei usko mantroihin, että "ei sitä ja tätä yli xx-vuotiaille", tylsän näköistä jengiä kulkis silloin kadulla, hyvä että vaihtelua löytyy. Ettei kaikille tule "rock-henkinen tyylikäs jakku" a la Naisten lehdet ja "pirteä, Aikuisen Naisen leikkaus hiuksiin".....
Ja mä en siis ole mikään gootti tai rock-tyyppi itse edes, vaan enempi kukkamekko, mutta en mä huppareistanikaan luovu!

Vierailija
14/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä täytin 30v, mulla oli joku hirveä tarve päästä eroon nuorten vaatteista. Muistan kuinka suurinpiirtein itkua väänsin, kun olisin halunnut ostaa ne kaupan siisteimmät tennerit, mutta kun piti ostaa korkkarinilkkurit, kun mä olen jo yli 30v yhyyy! Joku käsittämätön paine tuli muuttaa sitä pukeutumista ns. aikuisempaan tyyliin.

Luojan kiitos se meni ohi ja nyt muutama vuosi myöhemmin olen ymmärtänyt, ettei mun todellakaan tarvitse heittää niitä tennareita nurkkaan tai mitään muutakaan vaatetta jos en halua. Rakastan kaikenlaisia tennareita (Converset jätän ihan suosiolla muille) ja käytän niitä ja muutenkin olen palannut takaisin "nuorten" liikkeisiin niistä tylsistä aikuisten liikkeistä. Näin kärjistetysti.

Vierailija
15/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin yksi syy siihen miksi ihmisten tyyli muuttuu, on usein se että etenee työssään/urallaan. Totuus on se, että tietyissä tehtävissä ei voi olla hupparissa vaan pitää olla asiallisemmat vaattet. Lenkkipolulla huppari on hyvä, mutta esim. omassa työssäni ei voi olla huppari päällä. Toinen mikä vaikuttaa ostoksiin on raha: opiskelijana sitä oli pakko ostaa halpaa, kenkinä yleensä tennarit ja takkina joku polyesteritakki. Aikuisena haluaa panostaa laatuun, nahkakenkiin ja villakangastakkiin, ja noita harvoin myydään esimerkiksi "pääkallokuvioisina" vaan ovat sitä klassisempaa tyyliä.

Lisäksi ikävä tosi asia on se, että ihmisen ylkomuoto vaikuttaa siihen millaista palvelua saa. Noinhan ei saisi olla, mutta niin vaan on. Joku likaisissa verkkareissa oleva, hieltä tuoksahtava takkutukka voi olla miljonääri, ja erittäin siististi puketunut, raikkaalta tuoksuva ihminen nätissä kampauksessa ylivelkaantunut, mutta kumman arvelet saavan kaikkialla parempaa palvelua?

Ja jos joutuu työssään edustamaan, niin varsinkin ulkomailla se drescode on paljon tiukempi mitä Suomessa, ei voi lähteä tilaisuuksiin hupparissa ja tennareissa...

Vierailija
16/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan kiellä käyttämästä TENNAREITA, kyse on kokonaisuudesta!

Vierailija
17/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 14:01"]

[/quote]

No siis näkeehän kadulla vaikka kuinka näitä, jotka yli nelikymppisinä hakevat vaatteensa nuortenosastoilta, hiukset on kaksiväriset parhaaseen Limahl-tyliin ja on blingblingiä ja vaikka mitä, eikä kukaan kiellä sitä tekemästä, antaa kaikkien kukkien kukkia vaan! AP vaan halusi vinkkejä kuinka ilmaista itseään ja sisäistä rokkimimmiään TYYLIKKÄÄSTI.

Vierailija
18/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella kunnioituksella, ei yli 30-v. nainen enää voi pitää teinivaatteita ja näyttää miltään muulta kuin naurettavalta. Korostan siis, se ei näytä nuorekkaalta, vaan epätoivoiselta ja kamalalta. Olkaa rohkeasti oman ikäisiänne niin olette parhaimmillanne.

T. Mies.

Vierailija
19/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorekas voi olla tyylikkäästi, ilman wt- ja blingbling-tyylejä.

Mielestäni hassua, että nuoret haluaa näyttää tädeiltä, esim monet bloggaajat (joillekin se jopa sopii). Ja keski-ikäiset taas 90-luvun teineiltä, esim. Vicky Rosti (jota en siis halua mollata, hän on monella tapaa ihailtava ihminen).

Esim Vero Modasta ja Hennesiltä ja Mangosta voi mielestäni ostaa vaatteita yli kolmekymppisenäkin. Ja hiuksia EI tarvitse leikata lyhyiksi kun täyttää 30. Muissa Pohjoismaissa naiset ymmärtävät nämä asiat, Suomessa muututaan liian varhain tädeiksi.

Vierailija
20/23 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 13:32"]

[/quote]

Eikö? Mä olen niin pihalla kaikesta, mitä missäkin iässä "saa" pukea, etten ole tuollaista juttua tiennyt ollenkaan. Käytän vieläkin huppareita, vaikka ikää on 54 vuotta.

[/quote]

Kuva?