Tyttäreni paras kaveri inhoaa luonnonkiharoitaan, tyttäreni taas tahtoisi luonnonkiharat. Jotenkin surullista jo kun noin nuorena (10) alkaa itsensä vertaaminen toiseen ja oman ulkonäön arvostelu
"Äiti kato nyt miten nätti Mea on!"
"Olethan sinäkin kulta, vaikka sulla onkin suorat hiukset"
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta.
Mutta ei kannattaisi kuitenkaan kirjoittaa tänne henkilöiden nimillä.
Ap varmaan unohti kirjoittaa *nimet muutettu* *googlen kuva karvahatusta ei liity tapaukseen*
No, tämä nyt kuitenkin on tunnistettava keissi.
Ilmoitan asiattomaksi.T. Mean äiti joka uskoo kavereiden kadehtivan lapsensa tukkaa
Ei, vaan terveisin huolestunut lukija, joka tunnisti.
Nythän sinä itse paljastit että Suomessa on yksi Mea, iältään ehkä 9-12, jolla on kihara tukka. Huh!.
Miksi ruokit trollia?
Katso ap peiliin.
Sieltä löytyy syyllinen lapsen käyttäytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on luonnonkiharat hiukset. Pidän ne pitkänä, on vähän pakko. Joskus leikkasin kiharat vex. Voi luoja, seuraavana aamuna totesin, että sileä, lyhyt tukkani oli muuttunut yön aikana afrokampaukseksi. Voi sitä kiharan määrää. Teki mieli vetää kaljuksi koko hökötys.
Nyt olen tyytynyt siis siihen, että pidän hiukseni vähintään puoleen selkään ulottuvina, silloin kiharat ovat maltillisemmat. On minulla suoristusharja, muttei aina jaksa, enkä tiedä tekeekö tukalle hyvää sitä jatkuvasti kuumalla harjalla oikaista.
Kiharoissa ei mitään vikaa ole, jos ne vain olisivat siellä, mihin ne haluan, eikä kihartuisi mikä minnekin, niin että pää on kuin tehosekoittimella vedelty.
Makunsa kullakin. Minusta juuri sellainen "afromainen" kikkarapää on ihana (sekä naisella että miehellä).
Niinkuin itse kirjoitit; makunsa kullakin. Minä en pidä itselläni afrokampauksesta, se ei sovi minun kasvonpiirteisiini.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on luonnonkiharat hiukset. Pidän ne pitkänä, on vähän pakko. Joskus leikkasin kiharat vex. Voi luoja, seuraavana aamuna totesin, että sileä, lyhyt tukkani oli muuttunut yön aikana afrokampaukseksi. Voi sitä kiharan määrää. Teki mieli vetää kaljuksi koko hökötys.
Nyt olen tyytynyt siis siihen, että pidän hiukseni vähintään puoleen selkään ulottuvina, silloin kiharat ovat maltillisemmat. On minulla suoristusharja, muttei aina jaksa, enkä tiedä tekeekö tukalle hyvää sitä jatkuvasti kuumalla harjalla oikaista.
Kiharoissa ei mitään vikaa ole, jos ne vain olisivat siellä, mihin ne haluan, eikä kihartuisi mikä minnekin, niin että pää on kuin tehosekoittimella vedelty.
Sama vika Rahikaisella, pidän nykyään tukkani hyvin pitkänä ja aina sotkunutturalla, näin eläkkeellä ei ole väliä, enkä voi olla kotona hiukset auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta.
Mutta ei kannattaisi kuitenkaan kirjoittaa tänne henkilöiden nimillä.
Ap varmaan unohti kirjoittaa *nimet muutettu* *googlen kuva karvahatusta ei liity tapaukseen*
No, tämä nyt kuitenkin on tunnistettava keissi.
Ilmoitan asiattomaksi.T. Mean äiti joka uskoo kavereiden kadehtivan lapsensa tukkaa
Ei, vaan terveisin huolestunut lukija, joka tunnisti.
Nythän sinä itse paljastit että Suomessa on yksi Mea, iältään ehkä 9-12, jolla on kihara tukka. Huh!.
Miksi ruokit trollia?
Vähäosaisempia pitää ruokkia. Toisaalta nämä "ilmiantajat" saavat tällä palstalla liian paljon tulosta aikaan.
Ei 10-vuotias ole mitenkään järkyttävän nuori ulkonäköasioita miettimään. Olitko ap itse jotenkin ihan pihalla ikäiseksesi, jos et tuon ikäisenä vielä yhtään tiedostanut, onko kaverilla kauniit hiukset tai nätin väriset silmät? Tai ehket vaan enää muista millaista oli olla 10-v.
Mua ainakin on haukuttu lapsena luonnonkiharista hiuksistani ja ehkä jotkut mummot on vaan niitä ihastellut ja kehunut joten oon miettinyt ulkonäköasioita tuon ikäisenä ja nuorempana tästä syystä.
Niin lapset vertailee toisiinsa jo nuorempana..
Turha kadehtia luonnonkiharaa. Niillä on täysin oma tahto, kihartuvat miten haluavat eikä niille voi mitään. Oikeasti raivostuttavaa.
Itse olen aina ollut aika tyytyväinen kroppaani. Ei nuorenakaan ollut mitään ongelmia vartalon kanssa. En kyllä ole koskaan ollut kovin kiinnostunut muodista, meikeistä ja sellaisesta, joten ehkä se ja ok itsetunto selittävät. Finneistä en kyllä ole koskaan tykännyt mutta eipä niistä kokonaan eroonkaan näytä pääsevän vaikka olen jo kolmekymppinen.