Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko teini-ikäiselle lapsellesi satojen eurojen kenkiä ja vaatteita?

Vierailija
14.11.2020 |

Kysymys otsikossa. Eli miksi/ miksi et?

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kengät maksaa 110e, farkut viimeksi 100e, hupparit ja colleget 50-90e/ kpl. Poika on vaatimaton. Ei halua koko ajan jotain. Vain sen minkä oikeasti tarvitsee. Minulle on tärkeää, että ne on hänelle mieluisia. En ole kovin isopalkkainen. Pihistelen omissa kuluissa. En käy baareissa. Ulkona syömässä tms.

Vierailija
22/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tytölle talvikengät jotka maksoi 200€. Ovat oikeaa nahkaa ja lämmin villavuori sisällä. Hänen jalka ei enää kasva joten kengät menevät niin kauan kuin ovat kunnossa. Hoitaa niitä itse nahanhoitoaineella ja huonoilla keleillä pitää halvempia kenkiä. Lisäksi jos nyt sattuisi kyllästymään niin ne on mullekin sopivat ja ajattomat kengät. Eli tietyissä tilanteissa kyllä ostan, mutta en mitään ns. muotivaatetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus liittyi siis siihen uutisointiin, että Hgissä nuorisojengit ryöstävät sellaisia nuoria, joilla on esim. kalliit kengät tai takki.

En tietenkään hyväksy näitä ryöstöjä, mutta elänkö kuplassa kun ihmetyttää että miksi nykypäivän teini-ikäisellä pitäisi olla satojen eurojen hintaisia merkkivaatteita?

Nyt ymmärrän kuinka eräällä ryhmällä on varaa pukeutua kalliisiin merkkivaatteisiin...

Vierailija
24/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Ostakoot itse sitten kun tienaavat. Kirpputorilta saa hyviä vaatteita. Itselleni ostan.

Vierailija
25/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin teiniltä viimeksi vaatekaupassa, haluaisiko hän mieluummin jotain merkkivaatteita, sellaisia kuin muilla on. Lapsi vastasi, että miksi ihmeessä haluaisi vaatteita, joita kaikilla on. Vähän huolettaa lapsi, kun mieluiten kulkee mahdollisimman mukavissa ja löysissä vaatteissa. Ei juuri lainkaan kiinnitä huomiota ulkonäköön, pitää sitä täysin toisarvoisena asiana. Vaatteilta haluaa ainoastaan, ettei mikään purista, kiristä tai vetoketju paina inhottavasti. Onneksi suihkussa sentään käy päivittäin.

Voisin maksaa satunnaisesti jostain kalliimmasta vaatteesta. Ehkä 150€ on äärimmäinen kipuraja ihan mille tahansa vaatteelle. Tämä koskee itseänikin.

Vierailija
26/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko. Juuri tuli koulusta viesti että sisäpelikengät pitää olla, joten kävin ostamassa sellaiset. Maksoivat 79€.

Saa pelata sitten liikkatunnilla. Jalka on kasvanut sitä vauhtia että kenkiä pitää uudia jatkuvasti. Sandaaleja, lenkkareita, tennareita, saappaita, maihareita.

Exän mielestä ei ilmeisesti tarvitse, kun ei maksa edes minimielareita.

Vierailija
27/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta. En ole mikään böckerman.

Vierailija
28/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin tytölle talvikengät jotka maksoi 200€. Ovat oikeaa nahkaa ja lämmin villavuori sisällä. Hänen jalka ei enää kasva joten kengät menevät niin kauan kuin ovat kunnossa. Hoitaa niitä itse nahanhoitoaineella ja huonoilla keleillä pitää halvempia kenkiä. Lisäksi jos nyt sattuisi kyllästymään niin ne on mullekin sopivat ja ajattomat kengät. Eli tietyissä tilanteissa kyllä ostan, mutta en mitään ns. muotivaatetta.

Tein itse samaa, kun teinin jalka kasvoi samankokoiseksi kun mulla. Ja oikeassa olin, kengät jäivät mulle loppuunpidettäviksi. Onneksi ennakoin.

Vierailija
29/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat 16 ja 17. Siitä ilosta ostan että ovat vielä kotona. Kohta lentävät pesästä. Menoja paljon: merkkiverkkarit, takit, kengät, kondomit, hajusteet, meikit. Maksan mielelläni.

Vierailija
30/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojat 16 ja 17. Siitä ilosta ostan että ovat vielä kotona. Kohta lentävät pesästä. Menoja paljon: merkkiverkkarit, takit, kengät, kondomit, hajusteet, meikit. Maksan mielelläni.

Vierailija
31/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut sen jälkeen, kun jalan koko ei ole enää kasvanut tai teini ei kasvanut enää pituutta. 30€ vuodessa esim kenkiin on ihan sama summa kuin 300 €  kymmenessä vuodessa. Mulla on itsellänikin yksi ostohetkellä kallis takki, jota olen käyttänyt joka vuosi ja takin ostin 21 vuotta sitten. Kotimaiset nahkaiset kävelykenkäni kestivät oikein hyvin 10 vuotta, vaikka käytin niitä lähes joka päivä. 

Vierailija
32/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikit?

Vierailija
33/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Ei mikään rätti ole satojen eurojen arvoinen, kauniita vaatteita saa halvallakin.

No ei tässä räteistä puhuttukaan. Mutta minkä hintainen sitten mielestäsi vaikkapa Suomessa tehdyn suomalaisen käsityöläisen tekemän merinovillatakin hinta olisi? Mielestänio 200e siitä oli ihan kohtuullinen hinta.

No enpä tiedä, en ostaisi sellaista mistään hinnasta.

Vierailija
34/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Ei mikään rätti ole satojen eurojen arvoinen, kauniita vaatteita saa halvallakin.

No ei tässä räteistä puhuttukaan. Mutta minkä hintainen sitten mielestäsi vaikkapa Suomessa tehdyn suomalaisen käsityöläisen tekemän merinovillatakin hinta olisi? Mielestänio 200e siitä oli ihan kohtuullinen hinta.

No mitä sinä sitten ostat? Kirppareilta kaikki vaatteesi?

Vierailija
35/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se helppoa kun armyvaatteet kelpaavat. Housut kestävät vuosia ja maiharit myös, takkikin on us army ECWCS gen II spekseillä ja kestänyt useamman vuoden ongelmitta. Edullista ja todella laadukasta.

Vierailija
36/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta kirppareilta yhtään mitään. Ostan edullisesti hyviä ja kauniita vaatteita mm. Zalandolta, New Yorkerista, H&M:ltä jne.

Vierailija
37/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä miten muilla kestää kengät jopa vuosia :-/ Meillä menee muutamassa kuukaudessa rikki, myös hyvälaatuiset. Satasia en missään nimessä siksi maksaisi per kenkäpari, varsinkin kun lapsia on useampi.

Vierailija
38/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta kirppareilta yhtään mitään. Ostan edullisesti hyviä ja kauniita vaatteita mm. Zalandolta, New Yorkerista, H&M:ltä jne.

Näiden kauppojen roinaa valmistetaan kiinalaistehtaiden alihankintana Pohjois-Koreassa orjatyöllä.

Vierailija
39/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, koska asutaan ns. Hyvin toimeetulevien alueella ja koulussa kaikilla on kalliit merkkivaatteet. Samoin poikien kaveripiirillä ja harrastuksissa. Itse käytän vanhoja vaatteita tai ostan nettikirppareilta uusia kun tulee tarve.

Vierailija
40/174 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talveksi on suunnitelmissa ostaa kengät, budjetti 150€. Jalka ei kasva enään, joten menevät pari talvea.

Kirpparilta on löytynyt upeita takkeja, niillä on menty useampi talvi ja kiva, kun niitä on monta, voi vaihdella sään ja mielialan mukaan.

Kun ei aikuistenkaan kengät kestä montaa kautta vaikka niiitä koittaisi hoitaa ainakaan jos käyttää samoja joka päivä ja käyttö olisi suhteellisen kevyttä, esim. ihan toimistotöissä tms. missä ei edes paljoa kävellä niin miten luulet että teinillä kestäisi useamman talven?

Sama juttu takkejen ym. suhteen, rispaantuvat, hajoavat, kuluvat yleensä yhdessä talvessa sellaiseksi ettei niitä kehtaa enää käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän