Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on paha aavistus tuosta koronarokotteesta :(

Vierailija
13.11.2020 |

Tuntuu jotenkin aivan liian mahdolliselta se scifi-viihteestä tuttu uhkakuva jossa ihmiskunnan kohtaloksi ei muodustukaan itse uhka, vaan sitä vastaan kehitetty vastatoimi...

:((

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä rokotusta ole pakko ottaa. En mä ainakaan ota.

Korona häviää muutenkin joku päivä ja se rokote olisi kuitenkin varsin epävarma.

Mihin se häviää?

Vierailija
42/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ottanut influenssaan rokotetta enkä ota influenssaa vaarattomampaan koronaankaan. Olen pysynyt vallan mainiossa rautaisessa kunnossa ja terveenä ilman mitään rokotteitakin. Ei ole toisin sanoen minkäänlaista tarvetta.

Ei se idea ole vain itsensä suojeleminen, älä viiti olla noin mustavalkoinen.

Koko pointti on laumasuoja ja muiden suojelu.

Jos sinulla on lievä tai oireeton korona tai influenssa, voit helposti levittää sitä riskiryhmille, jotka voivat sairastua vakavasti tai kuolla.

Jollain minä mikä minä -asenteella ei ole asiaa tässä keskustelussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sitä rokotetta ei ole mikään pakko ottaa. Ajattelin tässä katsella ihan rauhassa, miten ottajille käy.  Sinänsä en koe tarvitsevani rokotusta enkä pelkää sairastumista. Olen sairastanut myös tuhkarokon ja vihurirokon lapsena ja selvinnyt niistä vaurioitta. En ota koskaan mitään influenssarokotuksiakaan. Kuolen kumminkin joku päivä, ihan sama tapahtuuko se nuhaan vai syöpään...

Nämä jotka näin sanoo, oletkohan oikeasti joutunut käsittelemään nuorena ihmisenä sen että saatan kuolla lähiaikoina, ennenaikaisesti. Luulenpa että sanot noin vain ajattelematta sen tarkemmin.

Itselläni on ollut syöpä, ja hetki tutkittiin että onko se levinnyt(johtaa aina kuolemaan) vai onko saatu hoidettua. Se on karu hetki. Silloin kuolema ei todellakaan tunnu ihan samalle. 

En aio itsekään ottaa rokotetta ensimmäisten joukossa, mutta en myöskään halua kuolla nuhaan enkä syöpään, minulle se ei ole ihan sama. Minulla on vielä paljon asioita kesken.

Vierailija
44/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sitä rokotetta ei ole mikään pakko ottaa. Ajattelin tässä katsella ihan rauhassa, miten ottajille käy.  Sinänsä en koe tarvitsevani rokotusta enkä pelkää sairastumista. Olen sairastanut myös tuhkarokon ja vihurirokon lapsena ja selvinnyt niistä vaurioitta. En ota koskaan mitään influenssarokotuksiakaan. Kuolen kumminkin joku päivä, ihan sama tapahtuuko se nuhaan vai syöpään...

Ihan sama tapahtuuko se nuhaan vai syöpään, mutta rokotteeseen et kuitenkaan halua kuolla? ;)

No en ole aktiivisesti hankkimassa sitä nuhaa tai syöpää, joten miksi hankkisin itselleni aktiivisesti piikin XD.

En sitä paitsi niinkään pelkää kuolemaa, kuin sitä että rokotteesta vammautuu. En siedä ajatusta, että joutuisin jotenkin riippuvaiseksi lääketieteestä tai muista ihmisistä. En kaiken kaikkiaan näe mitään positiivista siinä, että ryntäisin piikille. Ne, jotka pelkäävät sairastuvansa, juoskoot ekana piikille. Mielestäni on vaan tervettä varovaisuutta otta huomioon se, että  rokote on kiireessä kyhätty, eikä välttämättä turvallinen. Tällaisesta on ihan näyttöä (sikapiikki ainakin...), joten ei ole kyse öyhöttämisestä ja foliohattuilusta, vaan ihan oman henkilökohtaisen elämänlaadun takaamisesta. Piikinottoon voin itse vaikuttaa, sen sijaan jos korona iskee ja  pilaa mun terveyden, niin se on sitten kohtalo. Epäilen olevani kuitenkin perusimmuuni. En ole eläissäni sairastunut yhteenkään influenssaan, ja en muista ainakaan viimeiseen 20 vuoteen kaatuneeni kertaakaan sänkyyn yhtään minkään taudin takia.

Vierailija
45/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä narkolepsiashown jälkeen usko on mennyt näihin nopeasti kehitettyihin rokotuksiin. Ei ne haittavaikutukset näy samantien

Mikä logiikka tämä on?

Kun noin paha homma kävi, siitä on opettu. Miksi ihmeessä tekisivät saman virheen uudestaan?! 😂

Ei maailma niin toimi, vaan virheistä opitaan.

Narkolepsian aiheutti joku rokotteessa mukana ollut proteiini, jota ei käytetä enää.

Se tuli vain ihmisille, joilla oli geneettinen taipumus narkolepsiaan.

Se oli niin harvinainem, että rokotetta olisi pitänyt testata 300 000 !!!!!!!! ihmisellä ennen kuin tämä olisi selvinnyt etukäteen.

Mitään rokotetta ei testata noin laajasti.

Vierailija
46/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka näin sanoo, oletkohan oikeasti joutunut käsittelemään nuorena ihmisenä sen että saatan kuolla lähiaikoina, ennenaikaisesti. Luulenpa että sanot noin vain ajattelematta sen tarkemmin.

Itselläni on ollut syöpä, ja hetki tutkittiin että onko se levinnyt(johtaa aina kuolemaan) vai onko saatu hoidettua. Se on karu hetki. Silloin kuolema ei todellakaan tunnu ihan samalle. 

En aio itsekään ottaa rokotetta ensimmäisten joukossa, mutta en myöskään halua kuolla nuhaan enkä syöpään, minulle se ei ole ihan sama. Minulla on vielä paljon asioita kesken.

Sinä olet nuori ja haluat nähdä elämän. Minä (joka sanoin noin) en ole nuori ja olen jo ihan riittävästi sitä nähnyt. En surisi hetkeäkään omasta puolestani, jos saisin kuulla kuolevani huomenna. Läheisten puolesta nyt ehkä vähän, mutta hekin selviäisivät. Jos nyt tulisi syöpä, niin en edes hoidattaisi sitä (muuta kuin kipulääkityksellä loppuvaiheessa), vaan antaisin luonnon hoitaa minut. 

Vierailija
47/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko.Eikä kannata.Julmia Juonisen juonia.NWO.

Vierailija
48/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama tapahtuuko se nuhaan vai syöpään, mutta rokotteeseen et kuitenkaan halua kuolla? ;)

No en ole aktiivisesti hankkimassa sitä nuhaa tai syöpää, joten miksi hankkisin itselleni aktiivisesti piikin XD.

En sitä paitsi niinkään pelkää kuolemaa, kuin sitä että rokotteesta vammautuu. En siedä ajatusta, että joutuisin jotenkin riippuvaiseksi lääketieteestä tai muista ihmisistä. En kaiken kaikkiaan näe mitään positiivista siinä, että ryntäisin piikille. Ne, jotka pelkäävät sairastuvansa, juoskoot ekana piikille. Mielestäni on vaan tervettä varovaisuutta otta huomioon se, että  rokote on kiireessä kyhätty, eikä välttämättä turvallinen. Tällaisesta on ihan näyttöä (sikapiikki ainakin...), joten ei ole kyse öyhöttämisestä ja foliohattuilusta, vaan ihan oman henkilökohtaisen elämänlaadun takaamisesta. Piikinottoon voin itse vaikuttaa, sen sijaan jos korona iskee ja  pilaa mun terveyden, niin se on sitten kohtalo. Epäilen olevani kuitenkin perusimmuuni. En ole eläissäni sairastunut yhteenkään influenssaan, ja en muista ainakaan viimeiseen 20 vuoteen kaatuneeni kertaakaan sänkyyn yhtään minkään taudin takia.

Siis millä logiikalla käy sama kuin sikapiikillä, kun siitä on opittu?

Talvivaara kusi homman ja oli ympäristökriisi, nyt koko kaivosala Suomessa pyrkii olemaan vastuullisempi.

Euroopassa oli pari maailmansotaa, joiden jälkeen mm. perustettiin EU tuomaan rauhaa eurooppaan ja YK pyörii, jotta ei oltaisi taas 1970-luvulla sodassa.

Kyllä lääketieteessä opitaan virheistä, ihmeellistä tämä sikapiikki mussutus.

PS. Covid ei ole mitenkään uniikki, koronaviruksia on paljon muita ja rokotetyöhän on aloitettu ajat sitten.

Vierailija
49/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ottanut influenssaan rokotetta enkä ota influenssaa vaarattomampaan koronaankaan. Olen pysynyt vallan mainiossa rautaisessa kunnossa ja terveenä ilman mitään rokotteitakin. Ei ole toisin sanoen minkäänlaista tarvetta.

Ei se idea ole vain itsensä suojeleminen, älä viiti olla noin mustavalkoinen.

Koko pointti on laumasuoja ja muiden suojelu.

Jos sinulla on lievä tai oireeton korona tai influenssa, voit helposti levittää sitä riskiryhmille, jotka voivat sairastua vakavasti tai kuolla.

Jollain minä mikä minä -asenteella ei ole asiaa tässä keskustelussa.

Jos on olemassa rokotus, niin riskiryhmäläiset ja tautia pelkäävät voivat ottaa sen. Miksi siis minun pitäisi kitua heidän takiaan?

Vierailija
50/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis millä logiikalla käy sama kuin sikapiikillä, kun siitä on opittu?

Talvivaara kusi homman ja oli ympäristökriisi, nyt koko kaivosala Suomessa pyrkii olemaan vastuullisempi.

Euroopassa oli pari maailmansotaa, joiden jälkeen mm. perustettiin EU tuomaan rauhaa eurooppaan ja YK pyörii, jotta ei oltaisi taas 1970-luvulla sodassa.

Kyllä lääketieteessä opitaan virheistä, ihmeellistä tämä sikapiikki mussutus.

PS. Covid ei ole mitenkään uniikki, koronaviruksia on paljon muita ja rokotetyöhän on aloitettu ajat sitten.

Hahhah, naiivia optimismia. Luuletko että sodat on taputeltu? Ei muuten ole, ihmiskunta ei opi yhtään mitään. Tuskinpa oppii sikapiikistäkään. 

Vierailija
51/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kääriydyn alumiinifolioon ennen rokotusta niin sitten varmaan selviydyn?

Vierailija
52/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa narkolepsia. Muistakaa että silloinkin media piti yllä suurta kohinaa.

Vierailija
53/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa narkolepsia. Muistakaa että silloinkin media piti yllä suurta kohinaa.

Niinpä niin, Minullakin meni lähipiiristä kahden nuoren elämä lopullisesti pilalle. Onneksi olin itse jääräpää, enkä ottanut itselle enkä lapsille.

Vierailija
54/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkitautiin leikkirokote! Koko korona on liioittelua.

Vierailija
55/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästähän se samuli varoitti samalla kuin viisgeestä...

...liittyy

Vierailija
56/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
57/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei uusien rokotteiden kehittäminen aivan nollasta lähde, vaan perustuu tottakai entisiin tutkimuksiin ja jo tehtyihin rokotteisiin - siksi niiden kehittäminen on myös nopeampaa, kuin vaikkapa 20 vuotta sitten. Rokotteita kehitetään ja testataan usealla eri vaiheella, joista (vasta) viimeinen vaihe on testata sitä kymmenillä tuhansilla vapaaehtoisilla ihmisillä. Testauksia on siis kymmeniä ja kymmeniä tuhansia, ennen kuin tuotetta pääsee ns. markkinoille - ja ennen kuin sitä pistetään yhteenkään tavalliseen vauvapalstalaiseen.

Ymmärrän huolet - tottakai herättää epäilyä, jos rokote kehitetään nopeammassa aikataulussa kuin osataan odottaa. Nyt tosin on niin isot asiat kyseessä, että rokotetta kehittelevät tutkijat ja laitokset ovat varmastikin myös saaneet rahoitusta (ja työvoimaa) kehitystyöhönsä huomattavasti helpommin.

Selitätkö vielä miksi tällä hienolla systeemilläsi tuli sikapiikistä narkolepsia? Kun noin hienosti tutkittiin.

En ole edellisen kommentin kirjoittaja, ymmärrän niitä, jotka aikovat katsoa mitä tapahtuu enkä halua itsekään rokotetta ottaa - mutta nämä uhkakuvat siitä, että rokotetta ottavat maat tuhoutuisivat tai hoitohenkilökuntaa ei enää olisi, ovat ihan turhaa paniikkia. Suomessa sikainfluenssarokotetta käytettiin vähän alle 3 miljoonaa annosta (tietenkään kokeet näin suurella otannalla eivät ole mahdollisia, joten sairastuminen jäi osittain siksi testeissä huomaamatta) ja narkolepsiaan sairastuminen on tuohon määrään suhteutettuna todella harvinaista. Mikä ei tietenkään lohduta niitä perheitä ja ihmisiä, jotka kokivat tuon kohtalon, tai tarkoita sitä että rokote kannattaisi ottaa ilman kritiikkiä. Rokotteesta johtuvaa yhteiskunnan romahtamista minkäänlaisella tasolla ei kuitenkaan ole tarvetta pelätä.

Vierailija
58/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä sitten voi ottaa jos on paha aavistus. Mikä ei siis perustu mihinkään.

Vierailija
59/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että eniten rokotetta pelkäävät pelkäävät eniten myös koronaa. Ja kaikkea muutakin.

Vian ei tarvitse olla iso, kun se on päässä.

Minusta on ihan loogista, että eri osaa nuorena ja perusterveenä pelätä sairautta, jonka aiheuttama kuolleisuus on omassa viiteryhmänsä käytännössä nolla. Toki siihen voi liittyä muita vielä tuntemattomia komplikaatioita, mutta rokotteen aiheuttamat sivuoireet ovat vielä enemmän hämärän peitossa. Tunnen nuoren ihmisen, joka sai narkolepsian sikainfluenssarokotteesta ja siinä se hänen elämänsä sitten oli. Tietenkin on hyvä, että rokotteita pyritään kehittämään mutta uusiin rokotteisiin liittyy aina tuntemattomia riskitekijöitä, jotka tulee ilmi pidemmällä aikavälillä. Ehkä sinusta kykyni hahmottaa todennäköisyyksiä on osoitus viasta päässäni, mutta en siltikään ottaisi sitä ensimmäisten joukossa. Annan vanhojen ja heikkojen sekä muun epäonnisen väestön testailla sitä kaikessa rauhassa ja seurailen tilannetta.

Vierailija
60/106 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tiede on kehittynyt, rahaa kärrätty kyseiseen rokotteeseen huimasti jne. mutta ei se poista sitä, että ei niistä pitkäaikaisvaikutuksista vain saada tietoa pelkän puolen vuoden sisällä. Ei ole kirjaimellisesti mitään mahdollisuutta, että sitä tietoa voitaisiin saada vielä. En ole rokotteita vastaan, mutta olen sitä vastaan, että tämä tosiasia kielletään ja kannustetaan ottamaan se rokote aivan pussi päässä.

Sitten on vielä se tosiasia, että seuraava pandemia on esim. lihan tehotuotannon vuoksi vain ajan kysymys. Ei siis mitään villiä spekulaatiota, vaan kyllä sellainen on tulossa, emme vain tiedä milloin. Mahdollisen rokotteen jakelussakin kestää niin kauan, että hyvällä lykyllä on ehtinyt tuon myrkkypiikin itseensä jo laitattaa, kun seuraava pandemia alkaa jo velloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän