Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15v teini lähdössä festareille

Vierailija
10.03.2014 |

15v tyttöni haluaisi lähteä Ruisrockiin kaverinsa kanssa. Päästäisitkö itse tuonikäisen telttailemaan sinne? Itse en ole koskaan ole ollut festareilla, joten voiko joku infota minua hieman "vaaroista"? Tyttö sanoi, että kieltäytyisi päihteistä yms. Pelkään hyväksikäyttäjiä ja kaikkea muuta kamalaa :(

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästäisin. itse olin ekaa kertaa kavereiden kanssa festareilla 14-vuotiaana, tosin majoituttiin koululla, eikä teltta-alueella. Festareille mentiin kattomaan lempibändejä, eikä örveltämään kännissä. 

Vierailija
22/31 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni lapsen tyttö 15 v kävi festareilla kaverinsa kanssa ja asuivat kerrostalo kämpässä. (oli jonkun kaverin isän kautta) Kaikki oli mennyt ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 19:59"]

15v tyttöni haluaisi lähteä Ruisrockiin kaverinsa kanssa. Päästäisitkö itse tuonikäisen telttailemaan sinne? Itse en ole koskaan ole ollut festareilla, joten voiko joku infota minua hieman "vaaroista"? Tyttö sanoi, että kieltäytyisi päihteistä yms. Pelkään hyväksikäyttäjiä ja kaikkea muuta kamalaa :(

[/quote]Sinun tyttö suostuisi hyväksikäytettäväksikö?

Vierailija
24/31 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäävät hienosti festarialueella mutta telttailu on liian levotonta. Hanki hotellihuone kaupungista ja vielä parempi olisi jos saat heille vippilipun jolla pääsee vesibussilla alueelta suoraan keskustaan.

Vierailija
25/31 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaako Ruisrockissa bändejä, joiden fani tyttö on? Siis onko hän menossa sinne musiikin takia? Niin luulen, ja itse päästäisin. Nyt on vuosi 2014, ja ainakin meidän perheessä on kaikilla puhelimet, ehkä teilläkin? ;)

Jos kyse ei ole musiikista, niin ei siinäkään mitään, mutta silloin kyllä pyytäisin viestejä kotiin vähän tiheämmin.

Hotellihuone ehdottomasti. Turussa on todella hyviä pieniä hotelleja, pensionaatteja ym., joissa katsotaan hienotunteisesti nuoren asiakkaan perään eikä sallita jatkobileitä.

Olen käynyt festareilla 14-vuotiaasta ja olen nyt 40 ja katson festareita tapahtumajärjestämisen, nuorisotyön yms. näkökulmasta. Pääasiallinen syy siihen, ettei minulle koskaan käynyt festareilla mikään ikävää, oli hyvä luottamus vanhempiin. Luotin itseenikin. Ei tarvinnut kapinoida. Vanhemmat eivät ymmärtäneet lempimusiikistani mitään, mutta sen he ymmärsivät, mitä fanius ja muut kiinnekohdat teinille merkitsevät. Veli sai käydä urheilureissuillaan ja minä festareilla, ja meistä tuli jo varhain itsetunnoltamme hyviä. Kotiin tuntui kivalta palata.

Antaisin tytön mennä. Pitäisin puhelinta päällä.

Aika outo fiilis tuli lukea noita negatiivisia kommentteja, ihan kuin (nykyään vieläpä tolkuttoman kalliiseen) Ruisrockiin mentäisiin vain sikailemaan (eikä piknikille). Ruissaloon on sillalta pitkä kävelymatka, jonka ihmiset taittavat aina sopuisasti jonossa. Järkkäreitä on aivan älytön määrä valvomassa, että jokainen pääsee ensin turvallisesti alueelle ja sitten illalla bussiin (joka vie suoraan keskustaan). (Muista antaa tytölle käteistä.) Tuo festari on perinteikäs tapahtuma, ei mikään uusi sikajuhla. Laukkuratsiat ja huumekoira portilla.

Jos arvon mammoilla on itsellä Oktoberfest-tason törkyä omassa henkilöhistoriassaan (kymmeniä vuosia sitten!), niin sitä ei kyllä voida soveltaa tollaseen ongelmattomaan 15-vuotiaaseen nykytyttöön, joka on menossa Ruisrockiin. Älkää pelotelko ap:sta hysteeristä kyylämutsia!

Vierailija
26/31 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti teitä vanhempia vaivaa!? Itse olen 16v tyttö, haluan ruissiin, mutta äitini ei päästä. Olen kyllä juonut muutamia kertoja, mutta en silti festareille sitä lähtisi tekemään. Alueille on hankala kuljettaa juomia, ja hankala ja riskialtis niitä myös aleella hankkia. Ja ei ne raiskaajat siellä selvinpäin olevia käytä hyväkseen. Haluaisin vaan mennä kuuntelemaan muutamaa hyvää bändiä/laulajaa ja pitämään hauskaa kavereiden kanssa, ei tarvitse heti ajatella mitä kaikkea kamalaa voi käydä. Antakaa nuorten elää ja muistaa nuoruuttaan hyvällä, eikä vankeutena!

Vierailija
27/31 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäsee kumminkin Susanna K:oot.

Vierailija
28/31 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetti teitä vanhempia vaivaa!? Itse olen 16v tyttö, haluan ruissiin, mutta äitini ei päästä. Olen kyllä juonut muutamia kertoja, mutta en silti festareille sitä lähtisi tekemään. Alueille on hankala kuljettaa juomia, ja hankala ja riskialtis niitä myös aleella hankkia. Ja ei ne raiskaajat siellä selvinpäin olevia käytä hyväkseen. Haluaisin vaan mennä kuuntelemaan muutamaa hyvää bändiä/laulajaa ja pitämään hauskaa kavereiden kanssa, ei tarvitse heti ajatella mitä kaikkea kamalaa voi käydä. Antakaa nuorten elää ja muistaa nuoruuttaan hyvällä, eikä vankeutena!

Jos et olisi noin lapsellinen, äitisi voisikin sut päästää. Mutta se ei luota suhun, syystä. Olet jo käyttänyt päihteitä ja naivisti luulet, ettei sua voitais raiskaa, koska olisit selvinpäin. Nyt kasvunpaikka ja ansaitse luottamusta, niin ensi kesänä jo ehkä pääsetkin!

Vierailija
29/31 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväksi päästäisiin katsomaan bändejä. Yöksi festarialueelle en todellakaan.

Itse kävin Tuskassa alaikäisenä ja mukavia päiviä oli kavereiden kanssa. Yöt vietin kotona. Täysi-ikäisenä sitten telttailin muilla festareilla ja en todellakaan päästäisi omaa lasta sinne.

Vierailija
30/31 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse 15-vuotiaana festareilla. Join viinaa, harrastin irtoseksiä, ja tulin kotiin lävistys huulessa. Villi 90-luvun puoliväli.

Itse en tuon ikäisen vakuutteluihin uskoisi pätkääkään. Ihan varmasti on kunnollisiakin nuoria, jotka olisivat luottamuksen arvoisia, mutta en silti ihan heti päästäisi menemään. Etenkin, kun se turvallisuus ei ole aina omasta toiminnasta kiinni pelkästään, ja 15-vuotias voi olla aika neuvoton monissakin tilanteissa. Vaikka nuoresi olisi kunnollinen ja fiksu, onko mukaan lähtevät kaverit myös.

Vierailija
31/31 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju on vuodelta 2014, tyttö 19.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän