Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa käytännössä se, ettei sopeudu työyhteisöön?

Vierailija
13.11.2020 |

Jos tervehtii muita, on asiallinen, ystävällinen ja omaa hyvät tiimityöskentelytaidot, ts. tekee ylimääräisiä työtehtäviä kun työkaverit pyytävät, helpottaa oma-aloitteisesti muiden töitä jne, niin miten silloin voi olla, ettei sopeudu työyhteisöön? Koska jotkut eivät syystä x pidä henkilöstä?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset karsastavat liian tehokasta ja motivoitunutta ihmistä, pitävät jollain lailla uhkana työyhteisössä. Jos on vielä hyvä itsetunto niin se on piste iin päälle. Kertoo vain toisten huonosta itsetunnosta.

Vierailija
2/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan on ajateltava työyhteisön kokonaisetua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiikilla ihmisillä on omat defenssinsä. Ihmisen mielenrauhaan pohjautuuu esim se (sekä stressiin) että ihhminen tietää paljon jo ennakolta asioista. Varautuneisuus syntyy siiitä että on esim paljon ennakkoluuuloja liittyen esim joihinkin tyyppeihin ja niiiden omainaisuuksiin. Yhteisöt ja yhteiiskunnat toimivat siten etttä on toimivaa vuorovaikutusta joita ohjaileee yhteisössä säännöt joiden mukaan toimitaaan ja joiden sääännöt pohjautuvat ja nojautuvat tiettyihin arvoihin ja käsityksiiiin siitä mikä on oikein ja mikä väärin.

Vierailija
4/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moneet työnantaja ajatttelevat taloudellista etua ja omaa etuaaan.

Vierailija
5/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moneet työnantaja ajatttelevat taloudellista etua ja omaa etuaaan.

Pitäiisi ajatellla enemmän mikä motivoi eneemmän mikä näkyy siten myös tuloksessakin.

Vierailija
6/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin erilainen käytös- tai työtavoiltaan kuin muut.

Vierailija
7/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siis potkut uudesta työstä, syynä sopeutumattomuus työyhteisöön. En ymmärrä, sain paljon kehuja ja kiitoksia työkavereilta! Tiedän myös itse, että tein hyvää työtä ja olin aina mukava kaikille. Ap

Vierailija
8/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että joku jolla on vaikutusvaltaa ei pidä sinusta.

Vierailija
9/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin erilainen käytös- tai työtavoiltaan kuin muut.

Miksi se automaattisesti tarkoittaisi sitä, että se on työyhteisön kannalta huono? Enkä näe miten olin niin erilainen, iso työyhteisö kyllä, siellä on paljon erilaisia ihmisiä. Ap

Vierailija
10/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain siis potkut uudesta työstä, syynä sopeutumattomuus työyhteisöön. En ymmärrä, sain paljon kehuja ja kiitoksia työkavereilta! Tiedän myös itse, että tein hyvää työtä ja olin aina mukava kaikille. Ap

Oliko kyseessä matalan koulutuksen työpaikka vai akateeminen erityisasiantuntija?

Vierailija
11/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suhtauduit pomoon/pomoihin? tulitko heidän kanssaan hyvin toimeen?

Vierailija
12/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sut fudutettiin koeajan lopulla.

Hei, no worries ihan perussettiä, noihin lappuihin aina keksitään joku ympäripyöreä selitys.

Sitten vaan seuraava mato koukkuun koeajalle, kunnes onkin seuraavan vuoro.

Näin pysyy tekijät tuoreina

Vierailija
13/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset karsastavat liian tehokasta ja motivoitunutta ihmistä, pitävät jollain lailla uhkana työyhteisössä. Jos on vielä hyvä itsetunto niin se on piste iin päälle. Kertoo vain toisten huonosta itsetunnosta.

Ei sopeudu työyhteisöön, koska on liian tehokas... 😂 sitten työnantaja on valinnut muut työntekijät aivan väärin. Kaikkien pitää pyrkiä olemaan mahdollisimman tehokkaita.

Vierailija
14/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa gonahtaa kirjoitti:

Eli sut fudutettiin koeajan lopulla.

Hei, no worries ihan perussettiä, noihin lappuihin aina keksitään joku ympäripyöreä selitys.

Sitten vaan seuraava mato koukkuun koeajalle, kunnes onkin seuraavan vuoro.

Näin pysyy tekijät tuoreina

Niin epävarmoina aikoina eivät tarvitse huolehtia YT:eistä, kun joku koeajalla jonka voi potkia milloin vain kevyin perusteluin.

Vierailija
15/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulla on aiemmissa työpaikoissa sujunut? Entä ihmissuhteissa?

Vierailija
16/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suhtauduit pomoon/pomoihin? tulitko heidän kanssaan hyvin toimeen?

Tulin hyvin toimeen. Pomoja ei usein nähnyt, mutta tervehdin aina iloisesti. Kun näin niin en tietysti jäänyt sen enempää juttelemaan, koska töissä ollaan tekemässä töitä. Olisin toki jäänyt, jos pomo olisi aloittanut jonkun keskustelun. Ap

Vierailija
17/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos tervehtii muita, on asiallinen, ystävällinen ja omaa hyvät tiimityöskentelytaidot, ts. tekee ylimääräisiä työtehtäviä kun työkaverit pyytävät, helpottaa oma-aloitteisesti muiden töitä jne, niin miten silloin voi olla, ettei sopeudu työyhteisöön? Koska jotkut eivät syystä x pidä henkilöstä?"

Itse olen huomannut, että tälläinen tyyppi joka oma-aloitteisesti helpottaa muiden töitä, on myös tyyppi joka myös tuo asian ilmi ja kiillottaa omaa kruunuaa. Kerrot, että olet asiallinen ja ystävällinen, mutta onko näin? Oletko jollekin vastannut epäasiallisesti?

Miten puhut muista työkavereistasi selän takana? Entä esimiehestä? Miten puhut asiakkaille ja muille yhteistyökumppaneille?

Oletko kiinnostunut muista vai puhutko aina omista asioistasi? Tuotko koko ajan esille työpaikan epäkohtia, vietkö asioita esimerkiksi liittoon ilman muiden mielipidettä? Oletko valittaja?

Nämä asiat nimittäin ratkaisevat ja aika paljon. Vaikka sinulle sanottaisiin monelta taholta, että olit mukava työkaveri, et välttämättä ole sitä sillä aika moni ei halua lähteä riitelemään toisen kanssa.

Vierailija
18/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla on aiemmissa työpaikoissa sujunut? Entä ihmissuhteissa?

Hyvin. Ennen potkuja olin yli 6 vuotta samassa paikassa töissä. Olen ollut aina pidetty työpaikoillani, en ole koskaan saanut potkuja, vain kehuja. Pääsen aikaisempaan työpaikkaani takaisin, mutta harmittaa kuitenkin. Ap

Vierailija
19/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ihmisiä ei voi miellyttää. Osaa ärsyttää hiljainen ja osaa äänekäs työkaveri. Joku haluaa syvällistä keskustelua ja toinen ei tahdo sen syvällisemmin tutustua työkavereihin. Kyllä se riittää, että on itsensä, hoitaa työtehtävänsä ja on peruskohtelias. Oikeasti sopeutumaton ihminen on sellainen joustamaton päällepäsmäri, jolla on (omasta mielestään aina oikea) mielipide kaikkeen ja sitä tuodaan aggressiivisesti ja dominoiden esille, vaikka oikeaa tietoa asiasta ei olisikaan. Tähän yleensä liittyy, että tämän tyyppinen ihminen muistaa kyllä, kun on itse joutunut jossain asiassa joustamaan, mutta unohtaa lahjakkaasti muiden joustot. Tällaisen rasitteen kyllä erottaa työyhteisössä.

Vierailija
20/73 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos tervehtii muita, on asiallinen, ystävällinen ja omaa hyvät tiimityöskentelytaidot, ts. tekee ylimääräisiä työtehtäviä kun työkaverit pyytävät, helpottaa oma-aloitteisesti muiden töitä jne, niin miten silloin voi olla, ettei sopeudu työyhteisöön? Koska jotkut eivät syystä x pidä henkilöstä?"

Itse olen huomannut, että tälläinen tyyppi joka oma-aloitteisesti helpottaa muiden töitä, on myös tyyppi joka myös tuo asian ilmi ja kiillottaa omaa kruunuaa. Kerrot, että olet asiallinen ja ystävällinen, mutta onko näin? Oletko jollekin vastannut epäasiallisesti?

Miten puhut muista työkavereistasi selän takana? Entä esimiehestä? Miten puhut asiakkaille ja muille yhteistyökumppaneille?

Oletko kiinnostunut muista vai puhutko aina omista asioistasi? Tuotko koko ajan esille työpaikan epäkohtia, vietkö asioita esimerkiksi liittoon ilman muiden mielipidettä? Oletko valittaja?

Nämä asiat nimittäin ratkaisevat ja aika paljon. Vaikka sinulle sanottaisiin monelta taholta, että olit mukava työkaveri, et välttämättä ole sitä sillä aika moni ei halua lähteä riitelemään toisen kanssa.

Jaa, en yrittänyt kiillottaa omaa kruunuani, tein vain töitä. Sanoin vain, että työkaverit kehuivat ja kiittelivät, koska tämän keskustelun kannalta olennaista. En ole vastannut kenellekään epäasiallisesti. Olen kiinnostunut muista, en pälpätä omista asioistani, en ole valittanut yhtään mistään pienestäkään asiasta. En puhu kenestäkään selän takana, mitä järkeä sellaisessa olisi. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän