Miten mä aina tajuan vasta jälkikäteen, miten olisi pitänyt toimia jossain asiassa?
Päätöksenteko tulee niin jälkijunassa siitä, milloin se ratkaisun aika olisi ollut, että oikein itkettää. Miten oppisin tajuamaan ja tekemään ne oikeat siirrot nopeasti? Vai eikö tälle vaan voi mitään?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Nerokkkaat ideat on yleensä yksinkertaisia. Monet asiat ovaat kuitenkin hyvinn monisäikeisiä josssa aiivot voivat laskea esiim kerrralla monta askelta kerralla pidemmälle jota ei edes itse huomaa.
Taii huomaaa muttta yleensä selkeys on sitäää että kykenee sen myös perustelemaaan ratkaisun ja johtopäääätelmät jälkikäteeeen niin että syntyyy esim luotttamus tai joku ei ymmmärrä.
Mäkin olen yhtä hidas.
Olen myös lihava. Hirvittävän.
Miksi ajattelet, että sun pitäisi tehdä nopeampia päätöksiä? Jos kerran tiedät olevasi hidas tajuamaan oikeita ratkaisuja, eikö olisi parempi vaan kylmästi ottaa päätöksentekoon niin paljon aikaa, että ratkaisu on valmis?
Minä olen tehnyt noin ja jälki on ihan kohtuullista. Kun tiedän, että minulla menee aikaa, oyrin myös ennakoimaan tilanteita, miettimään vaihtoehtoja, mihin joku asia saattaa johtaa, ja miettiä etukäteen, mitä missäkin vaihtoehdossa kannattaisi tehdä. Näin päätökset on jollain lailla mietittyjä silloinkin kun tilanteet etenevät nopeasti.
Tietysti tämä pitää sitten yhdistää siihen, että mitkään päätökset ei oikeastaan ole hyviä sinänsä, vaan niistä tehdään hyviä toimimalla jatkossakin johdonmukaisesti niiden mukaan, vaihtamatta suuntaa kuin tuuliviiri - ellei oikeasti huomaa sen olevan viisaampaa.
Nerokkkaat ideat on yleensä yksinkertaisia. Monet asiat ovaat kuitenkin hyvinn monisäikeisiä josssa aiivot voivat laskea esiim kerrralla monta askelta kerralla pidemmälle jota ei edes itse huomaa.