Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todelliset naapuririidat ja vihat tänne!

Vierailija
10.03.2014 |

Miten sietänättömäksi voi elämä mennä jos ei tule naapurinsa kanssa toimeen? Itse en ole puheväleissä paritalon seinänaapureiden kanssa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän seiska sinua. Mulla on samanlaiset naapurit myös. Onneksi lapset on niin isoja että tajuavat tilanteen ja osaavat supista hiljakseen ettei naapurin mummo kerro tarinoita jumppaseurassa eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole puheväleissä?

Vierailija
4/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin tarkkaan en tunnistamisen vuoksi voi kertoa, mutta liittyy autopaikkariitaan, lasten vahtimattomuuteen, ylimieliseen ja kateelliseen asenteeseen. Hyvin menee, kun ei ole tarvinnut talven aikana paljoakaan nähdä. Kesä on helvettiä pari-ja rivitaloissa, tässä tapauksessa. Ehkä joskus pääsemme muuttamaan kerrostaloon!

Vierailija
5/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa sinut kaipaamaan sitä mitä pyydät? Haluaisitko todella lukea ihmisten  parkua ja kiukkua toisten tekemisistä? No, kicksinsä voi saada monella  tavalla, itse en jaksa ruikuttajia kuunnella.

Vierailija
6/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 15:34"]Mikä saa sinut kaipaamaan sitä mitä pyydät? Haluaisitko todella lukea ihmisten  parkua ja kiukkua toisten tekemisistä? No, kicksinsä voi saada monella  tavalla, itse en jaksa ruikuttajia kuunnella.

[/quote]

Ohhoh, ihan vertaistukea ja vastaavia kokemuksia kaipailen. Ap

Vierailija
7/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään minä en ole puheväleissä paritalon naapurin kanssa. Syynä mm. se, että hän jätti maksamatta osuutensa ja taloyhtiön osuuden suullisesti sovitusta remontista. Kyseessä on kuulemma rakennusvirhe, joka minun tulee karhuta rakennuttajalta. Myöskään hän ei ole luovuttanut minulle taloyhtiön pankkitilin koodeja, vaikka alunperin sovittiin että vuorovuosin hoidellaan asioita. Hän siis "hoitaa" joka vuosi, mutta ei pidä yhtiökokouksia. En tiedä mitä tilillä tapahtuu.

Tässä vähän vertaistukea.

Vierailija
8/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihanat" kerrostalonaapurimme olivat vähän turhankin tuttavallisia. Kyttäsivät jokaista liikettä, hengenvetoa tai värähdystä, jonka tuotimme.

Jos kävimme vaikkapa roskakatoksella, heti pamahti naapurirapun ovi, ja jompikumpi näistä eläkkeensaajista oli joko suoraan utelemassa asiaa X tai kyttäämässä ihan muuten vaan. Roskapussit auottiin. Autoon kurkisteltiin parkkipaikalla. Vieraiden tullessa kylään tuli yht'äkkiä ylimääräistä "tarvetta" joko istuskella pihakeinussa, grillikatoksella tai muuten vaan pihamaalla ja _töllistellä_ suoraan 3. kerrokseen! Ja ne yhtiökokoukset.. puhettakaan siitä, että meidän saunavuorolla kerran he yrittivät väkisin sisään pukuhuoneeseen, vaikka ovi oli lukossa. "Meiltä jäi pyyhe sinne!"

Siinä oli kyllä niin sairas tiimi, että ei pienemmästä väliä! Onneksi pääsimme pois siitä eläkeläishelvetistä omaan taloon, ei ole tarvinnut tietää tai välittää naapureista mitään.

Vierailija
9/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole puheväleissä okt-naapurini kanssa. Pihamme ovat voi vierekkäin eikä pensasaita ole vielä kasvanut. Kesää odotellessa... Tosin minulla on helppoa verrattuna tähän naapuriin, hän on riidoissa kaikkien lähipiirinsä asukkien kanssa.

Vierailija
10/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs naapurini kerrostalossa teki minusta aiheettomia lastensuojeluilmoituksia ja kutsui poliisit keskellä yötä meille. Myin asunnon nopeasti pois, hullu naapur jäi sinne. Poliisi suositteli rikosilmoituksen perumista kunnianloukkauksesta ja sen teinkin.

Vierailija
11/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasuntoni seinänaapuri oli hyvin tarkka siitä, että mitään meteliä ei saa kuulua. Ymmärrän että kukaan ei siedä jatkuvaa biletystä tai tämäntasoista meteliä, mutta häntä siis häiritsi ihan kaikki. Hän oli muutenkin hyvin hankala persoona ja välimme menivät poikki oikeastaan muista syistä kuin naapuruudesta. Silloin kun olimme vielä väleissä, hän ilmoitti lähes joka risahduksesta että "älä tee tuota enää, minä olen silloin jo nukkumassa". Kuudelta, seitsemältä, kahdeksalta, yhdeksältä... hiljaisuuden aikana en tietenkään pitänyt meteliä, mutta pidän kyllä oikeuden että minun ei tarvitse omassa kodissani hiipiä ja varoa joka ikistä kolahdusta. Ja joka kolahduksesta tuli valitus.

Typerin esimerkki: ystäväni porasi erään hyllyn seinään ilta-aikana (seitsemän-kahdeksan, siis semmoinen pieni seinään porattava levy). Hän asui ihan eri rapussa kuin minä ja naapurini, kerroskin oli ihan päinvastainen (me ylin, ystävä alin). Ja heti tuli piikittelyä metelöinnistä seuraavana päivänä. 

Kun emme enää olleet väleissä, naapuri aina valitti yhteiselle ystävällemme jos minulla oli ollut vieraita päiväsaikaan (vanhempieni kyläily muuttui kunnon bileiksi), ja jos oli ystäviä paikalla niin hän uhkaili valittaa isännöitsijälle. Ja luonnollisesti ystävämme sai tietää aina, jos minun asunnossani oli kuulunut pienikin kolahdus. Minulle hän ei niistä suoraan valittanut, mutta muisti kyllä näyttää erittäin tylyltä vastaan tullessa, tai vaihtoehtoisesti paiskoi ovia jos aikaisin lähti jonnekin. Ja huom: en ollut bilettäjänaapuri! Vietin hyvinkin hiljaista elämää, isoin mekkalanlähde oli televisio, ja sekin normaalivolyymillä päiväsaikaan, illalla paljon hiljemmalla. 

Onneksi asun nykyään omakotitalossa. :)

Vierailija
12/29 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudessani asuimme monta vuotta kerrostalossa, ylimmässä kerroksessa. Alapuolellemme muutti eläkeläispariskunta, joka ei kestänyt minkäänlaisia ääniä 3-lapsisesta perheestämme. Hullut alakerran naapurit huusivat ja kiroilivat kun näimme heitä rapussa (meidän lasten kuullen), kutsuivat lakimiehen kuuntelemaan ääniä, ja lopulta savustivat meidät pois siten, että jouduimme myymään kiireesti asuntomme alihintaan.

Vierailija
13/29 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta eräs isokokoinen (läski) mies naapurissani teki perättömän mökäilmoituksen poliisille, no ei mennyt ku pari viikkoa ni tää ite meiskasi hiljaisuuden aikaan yöllä kännissä, avaimet hukanneena oven takana.  soitin sitte vastakostona poliisit sitä ojentamaan :D sai makiat naurut

Vierailija
14/29 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans riidoissa okt: seudun naapurin kanssa. Muistutin kerran väärin pysäköidystä autosta, ni siitä alkoi pasha-myrsky! Samalla tuotiin esille, että olin leikannut nurmikkoani mukamas väärään aikaan!!!!

Pyysin anteeksi tekemiäni virheitä, mutta anteeksipyyntö ei mennyt läpi!

En jaksa stressata kyseisestä tyypistä, koska hän on riidoissa muidenkin naapureiden kanssa! Olkoon ihan omissa oloissaan!

Vierailija
15/29 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus 20 vuotta sitten riitaa sen aikaisen kerrostalo naapurin kanssa. Vapun jälkeen tuli pihalla sanomaan että sun vappubileistä tehdään valitus. Mä vastasin että valita ihan rauhassa. Kämppä oli tyhjänä ja mä olin kaverin mökillä viettämässä vappua. Se jäi siihen hänen valituksen tekeminen.

Vierailija
16/29 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole riidoissa naapurin kanssa, mutta naapurin ukko on kanssani riidoissa. Hän ei tervehdi ketään perheestämme. Syy: sanoin vuosia sitten ettei koiraa tarvitse kusettaa joka päivä meidän portille ja tontin reunoille. Tyyppi ei varmaan edes muista vihanpitonsa syytä. Tuollainen kaikesta verisesti loukkaantuminen on kaiketi tyypillistä alkkiksille? Pö si lö yrittää toisinaan aukoa päätään mm. pihatöiden tekemisestä ja pihamme ulkonäöstä ym. olemattomista asioista. Omakotitalossa tämä.

Vierailija
17/29 |
03.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on naapurina, täydellinen herra mulkvisti.  nimeltä tekisi mieli mainita oikein, oikein tän talon isännöitsijän ruskeakielinen perseennuolija...

Vierailija
18/29 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paritalo loma.asunnon naapuri yritää kaikessa jättää maksamatta yhteisiä kuluja. Porakaivon huolto, jätekaivon tyhjennyslaskunosuus. Ei anna sähköpostin lisäksi yhteystitojaan. Teki pihansa mustalla sepelillä. Meidän piha perinteinen hiekka. Ei ilmoittanut asiasta naapurille. Sähköpostitse antamissa viesteissä näkyy patologinen viha. Naapuri myös möi meille paritalo osuutemme. Kaupassa oli lisäksi pieniä oikeudellisia virheitä, joista joutui vain itse osan korvaamaan verrattuva lakimieskuluihimme. Älkää koskaan ostako paritalon puolikasta, jos naapuri ei ole lähisukuilainen tai läpeensä tuttu. En tiedä autttaisko sittenkään.

Vierailija
19/29 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole riitoja mutta ei niin välejäkään. Kaikenlaista hiihtäjää on tullut nähtyä mutta toisesta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
20/29 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vain muu asumismuoto kuin paritalo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan