Laihtumisen huonot puolet?
Laihtumisen hyvät puolet on ilmiselviä suurimmalta osalta, mutta mitä HUONOJA puolia laihtumisessa on?
Itse tänään tuskailin vaatekaapilla. Olen koko aikuisikäni ollut tietyn painoinen ja nyt kun siitä olen saanut alas 20 kiloa aika nopeasti, niin kaikki vaatteet roikkuvat ja pussittavat. Ärsyttävää. Pitää varmaan uusia koko vaatekaapin sisältö pikkuhiljaa, vaikka minulla onkin nykyisissä vaatteissani kiinni pieni omaisuus. Toki odotan että paino oikeasti jää tälle tasolle ennen kuin alan mitään radikaalimpia muutoksia tehdä vaatekaapin suhteen.
Mutta tavallaan tämä masentaa eikä motivoi. Muita huonoja puolia ei oikeastaan tule mieleen, paitsi sitten se että jos mässää niin se näkyy nopeammin kropassa kuin sitten ylipainoisempana. :)
Kommentit (38)
Suurinosa vaatteista meni uusiksi kun laihdutin n. 15kg mutta ihon roikkuminen tylsää, kaikkialla ryppyisyyttä): ihmeellistä että muutamat miehet, eivät edes läheisiä kommentoivat että oletpa laihtunut, outoa?!?
Mulla ei hirveästi jäänyt extranahkaa. Kasvoissa näkyy hiukan enemmän ryppyjä ja käsivarsissa ja vatsassa on hiukan löysää, näkyy lähinnä istuessa. Urheilin tosi tosi paljon ja laidutin hitaasti eli ne varmaan kannattaa huomioida urakassa. Paastoamalla saa juuri sharpei-lookin, jota kukaan ei toivo. Vatsa tietysti valmiiksi venynein vartalonosa raskauksienkin myötä monilla.
kakkonen, joka pudotti sen 30 kiloa 3 vuodessa (ei ollut vilua tai nälkää, kun järkevöitin ruokavalioni pienin pysyvin muutoksin - sokerit pois oikeastaan vain).
Itselläni oli kertynyt nestettä kehoon 40kg ja lähtivät pois sitten nesteenpoistolääkkeellä todella nopeaa. Iho roikkuu.. eniten harmittaa rintojen vuoksi, jotka ovat kyllä mennyttä nopean lihomisen ja laihtumisen johdosta. Roikkuvat melkein navassa asti. Olen vasta vähän yli parikymppinen, joten olo on kamala muiden kiinteiden nuorten rinnalla :(
Mä olen laihtunut superläskistä normaalipainoiseksi ja olihan ne kommentit aika kiusallisia paikoin. Tämä etenkin työelämässä, jossa ihmisten ulkonäön kommentointi ei kuulu asiasn.
Mulla on aina ollut rehevä tarakka. Kun laihdutin 10kg (63:sta 53:een) niin vyötärö oli kaponen, vatsa oli litteä... mutta persus.. se vasta isolta näyttikin muuten pienen kropan rinnalla.
No, nyt ei ole sitä ongelmaa koska lihoin takaisin :-(
Laihduin imetyksen takia noin kymmenen kiloa ja vaatteet ovat nyt säkkejä ylläni. Peppu on kadonnut. Nyt vaatehuoneessa makaa viisi IKEAn kassillista uusia ja käyttämättömiä vaatteita. Palelen myös herkemmin kuin ennen.
Ennen painoin siis 67kg ja risat. Nyt painan noin 55kg.
Tissit hävisi:( Mutta ennen pienet tissit kuin aikuisiän diabetes!
Laita vaatteesi pakettina Huutonettiin myyntiin ja osta sieltä enshätiin nykyistä kokoasi vastaava vaatepaketti. Jos et viitsi kirjautua sinne niin kauppaa sitä täällä koska viesteistä päätellen täällä on vaihtuvankokoista väkeä.
Kateus.Olen ollut yllättynyt siitä, miten niin moni naispuolinen "kaveri" vähättelee painonpudotustani ja uutta "parempaa" ulkomuotoani. Siis aivan törkeitä kommentteja tyyliin "kyllä ne kilot kohta tulee takas" tai "siis mikä ai SÄ käytät S-koon vaatteita, tuskinpa vaan" jne. jne. Todella moni ei noteeraa huomattavaa (30-kiloa) painonpudotustani lainkaan, vaikka aivan varmasti näkyy.
Minusta on ollut ihanaa päivittää vaatekaappi uuteen uskoon. Haluan muutenkin aivan eri tyylisiä ja värisiä vaatteita nyt, kun voin olla tyytyväinen itsekin ulkomuotooni. Uskallan näyttää itseni ja unohtaa peittävät kaavut.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 15:04"]
Itse tänään tuskailin vaatekaapilla. Olen koko aikuisikäni ollut tietyn painoinen ja nyt kun siitä olen saanut alas 20 kiloa aika nopeasti, niin kaikki vaatteet roikkuvat ja pussittavat.
[/quote]
Monet arvokkaat vaatteet kannattaa viedä ompelijalle pienennettäväksi!
Minua taas suunnattomasti kiusaa se, että laihtumisestani tehdään numero. Pahimmat möläyttävät isoon ääneen "oletpa sinä laihtunut". Jos asiaa on pakko kommentoida, sen voi tehdä ihan kahden kesken. Parasta on jos kukaan ei sano mitään.
Mä laihdutin normaalipainon sisällä kahdeksan kiloa, ja muuten olen aivan älyttömän tyytyväinen, mutta nää tissit! Ennen oli isohkot ja kiinteät, kauniit rinnat. Nyt on pienet kurttuiset pussit vain. :(
Jos laihduttaa väärin, menee kilojen myötä myös lihaksia. Ei ole kiva olla hoikempi, jos on samalla selvästi heikompi. Tämä vaara uhkaa ainakin niitä, jotka viikkoa ennen vappua riehaantuvat iltapäivälehden otsikosta Kesäksi rantakuntoon! Sitten koitetaan näännyttämällä hoikaksi, mutta päädytäänkin nääntyneeksi.
h[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 15:18"]
Minua taas suunnattomasti kiusaa se, että laihtumisestani tehdään numero. Pahimmat möläyttävät isoon ääneen "oletpa sinä laihtunut". Jos asiaa on pakko kommentoida, sen voi tehdä ihan kahden kesken. Parasta on jos kukaan ei sano mitään.
[/quote] Minun eräs ystäväni on aivan onnessaan kun kehun hänen painonpudotustaan muiden kuullen. Hän suorastaa sädehtii tuolloin. Ja mukava asiahan se onkin. Miksi sinua hävettää jos asia nostetaan esiin? Oletko sellainen perus ujo suomalainen...=)
Vaatekaapin sisällön uusiminen ja siihen liittyvä rahanmeno sekä tuttavien oudot kommentit tulivatkin jo mainittua. Pahempia mielestäni ovat kuitenkin roikkuva nahka (tissit roikkuvat navassa, napa tulehtuu toistuvasti koska mahanahka peittää sen kokonaan) sekä palelu ja nälkä. En pysy normaalipainossa muuten kuin olemalla nälkäinen joka päivä. Jos syön itseni kylläiseksi, alan lihoa uudelleen. En suosittele kenellekään, ellei terveyden takia ole pakko, kuten minulla oli.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 15:54"]
h[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 15:18"]
[/quote] Minun eräs ystäväni on aivan onnessaan kun kehun hänen painonpudotustaan muiden kuullen. Hän suorastaa sädehtii tuolloin. Ja mukava asiahan se onkin. Miksi sinua hävettää jos asia nostetaan esiin? Oletko sellainen perus ujo suomalainen...=)
[/quote]
Siinähän tavallaan ilmaistaan, että ennen olitkin lihava.
Todella epäkohteliasta minun mielstäni.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 16:08"]
Vaatekaapin sisällön uusiminen ja siihen liittyvä rahanmeno sekä tuttavien oudot kommentit tulivatkin jo mainittua. Pahempia mielestäni ovat kuitenkin roikkuva nahka (tissit roikkuvat navassa, napa tulehtuu toistuvasti koska mahanahka peittää sen kokonaan) sekä palelu ja nälkä. En pysy normaalipainossa muuten kuin olemalla nälkäinen joka päivä. Jos syön itseni kylläiseksi, alan lihoa uudelleen. En suosittele kenellekään, ellei terveyden takia ole pakko, kuten minulla oli.
[/quote]
Tuo itsellänikin on pahin, että jotta pysyn normaalipainossa, joudun jatkuvasti kärsimään nälkää ja lievää heikotusta :( Jos syön niin ettei ole nälkä, lihon lievään ylipainoon, noin BMI 27.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 15:04"]
Itse tänään tuskailin vaatekaapilla. Olen koko aikuisikäni ollut tietyn painoinen ja nyt kun siitä olen saanut alas 20 kiloa aika nopeasti, niin kaikki vaatteet roikkuvat ja pussittavat.
[/quote]
Monet arvokkaat vaatteet kannattaa viedä ompelijalle pienennettäväksi!
[/quote]
Täsmälleen samaa mieltä! Mutta mua harmittaa kun joutu maksaan siitäkin :) Laihdutin 15kg mikä on musta UPEETA, mutta vaatevarasto meni uusiksi. Kalliiksi tuli.