Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihtumisen huonot puolet?

Vierailija
10.03.2014 |

Laihtumisen hyvät puolet on ilmiselviä suurimmalta osalta, mutta mitä HUONOJA puolia laihtumisessa on?

Itse tänään tuskailin vaatekaapilla. Olen koko aikuisikäni ollut tietyn painoinen ja nyt kun siitä olen saanut alas 20 kiloa aika nopeasti, niin kaikki vaatteet roikkuvat ja pussittavat. Ärsyttävää. Pitää varmaan uusia koko vaatekaapin sisältö pikkuhiljaa, vaikka minulla onkin nykyisissä vaatteissani kiinni pieni omaisuus. Toki odotan että paino oikeasti jää tälle tasolle ennen kuin alan mitään radikaalimpia muutoksia tehdä vaatekaapin suhteen.

Mutta tavallaan tämä masentaa eikä motivoi. Muita huonoja puolia ei oikeastaan tule mieleen, paitsi sitten se että jos mässää niin se näkyy nopeammin kropassa kuin sitten ylipainoisempana. :)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 15:54"]

h[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 15:18"]

Minua taas suunnattomasti kiusaa se, että laihtumisestani tehdään numero. Pahimmat möläyttävät isoon ääneen "oletpa sinä laihtunut". Jos asiaa on pakko kommentoida, sen voi tehdä ihan kahden kesken. Parasta on jos kukaan ei sano mitään.

[/quote] Minun eräs ystäväni on aivan onnessaan kun kehun hänen painonpudotustaan muiden kuullen. Hän suorastaa sädehtii tuolloin. Ja mukava asiahan se onkin. Miksi sinua hävettää jos asia nostetaan esiin? Oletko sellainen perus ujo suomalainen...=)

[/quote]

Siinähän tavallaan ilmaistaan, että ennen olitkin lihava.

Todella epäkohteliasta minun mielstäni.

[/quote] Niin että tästäkin asiasta saadaan negatiivinen...tällaisia me suomalaiset ollaan.

Vierailija
2/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 15:18"]

Minua taas suunnattomasti kiusaa se, että laihtumisestani tehdään numero. Pahimmat möläyttävät isoon ääneen "oletpa sinä laihtunut". Jos asiaa on pakko kommentoida, sen voi tehdä ihan kahden kesken. Parasta on jos kukaan ei sano mitään.

[/quote]

Ihan kuin minun suustani! Menen ihan lukkoon kun joku kehuu muuttunutta ulkomuotoani, rupean jopa vähättelemään että "no ei sitä nyt niin paljon ole lähtenyt" tms., mikä on sekin ihan älytöntä, tiedän (olen kuitenkin melkein 20 kg saanut alas). Jotenkin pidän ulkomuotoani vain minulle kuuluvana asiana, ei sitä ole tarpeen kenenkään kommentoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ainakin ihanaa, kun pääsee ostamaan pienempiä, kauniita vaatteita joissa näytän hyvälle. En todellakaan pysyttelisi läskinä vain siksi että voisin pitää vanhoja telttojani :D :D

Vierailija
4/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman löysää nahkaa jäi, mutta ahkerasti rasvailemalla ja kiinteyttävällä jumpalla sekin varmaan hiljalleen palautuu. Rinnat lähtivätkin sitten melkein kokonaan, en viihtynyt isorintaisena, mutta eivät nämäkään kovin kauniit ulkomuodoltaan ole. Myös kauhistelevat kommentit jaksavat hämmästyttää. Laihdutin rauhallisella tahdilla noin kaksikymmentä kiloa, mutta silti osa tuttavistani epäilivät ties mitä syömishäiriötä, vaikka mistään sellaisesta ei tosiaan ole kyse vaan suhtautumiseni ruokaan on ollut koko ajan tervettä.

Vierailija
5/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 16:32"]

[/quote] Minun eräs ystäväni on aivan onnessaan kun kehun hänen painonpudotustaan muiden kuullen. Hän suorastaa sädehtii tuolloin. Ja mukava asiahan se onkin. Miksi sinua hävettää jos asia nostetaan esiin? Oletko sellainen perus ujo suomalainen...=)

[/quote]

[/quote] Niin että tästäkin asiasta saadaan negatiivinen...tällaisia me suomalaiset ollaan.

[/quote]

Riippuu kyllä siitäkin, miten asia ilmaistaan. Valitettavan monella on tapana sanoa se niin, että ensimmäinen ajatus laihtuneella on, että "ai vasta nyt minä kelpaan, mitähän mahdoit minusta sitten aikaisemmin ajatella".

Laihtuminen on yleensä vain hyvästä, mutta onhan noita varjopuoliakin. Ehkä yleisimpiä on, jos on olettanut elämänsä muuttuvan jotekin tosi radikaalisti laihtumisen myötä mutta sitten niin ei käykään. Naistenlehdet ovat niin täynnä tätä "koko elämäni muuttui" -hehkutusta, mutta eihän se niin aina mene. Jos on laihduttanut hyvin paljon, voi jäädä löysää ihoa roikkumaan, joka hankaa. Rinnat voivat löpsähtää, lihasta lähteä, vaihdevuodet aikaistua. Monelle on myös yllätys, että painonhallinta on raskaampaa kuin itse laihdutus. Siitähän onkin kyse, joutuu koko loppuelämänsä kieltäytymään niistä asioista jotka aikanaan laihduttivat.

Kaikkein paras tilannehan olisi, jos pysyisi suunnilleen saman kokoisena läpi elämänsä. Onnekkaita ne, joilta se on onnistunut!

Vierailija
6/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoileva kuusitoista korjaa - näin lauseen olisi pitänyt kuulua: "Siitähän onkin kyse, joutuu koko loppuelämänsä kieltäytymään niistä asioista jotka aikanaan lihottivat."

Vierailija
7/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 16:29"]

Tuo itsellänikin on pahin, että jotta pysyn normaalipainossa, joudun jatkuvasti kärsimään nälkää ja lievää heikotusta :( Jos syön niin ettei ole nälkä, lihon lievään ylipainoon, noin BMI 27.

[/quote]

Elimistösi yrittää kertoa sinulle, että se BMI 27 olisi sinulle sopivin paino. Ja tilastojen mukaan se on sitä monelle muullekin: alhaisin kokonaiskuolleisuus on painoindeksillä 27,3. Sen alle ei tarvitsekaan laihduttaa, ellei ole kohonnutta verensokeria, verenpainetta tms.

Vierailija
8/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 16:29"]

Tuo itsellänikin on pahin, että jotta pysyn normaalipainossa, joudun jatkuvasti kärsimään nälkää ja lievää heikotusta :( Jos syön niin ettei ole nälkä, lihon lievään ylipainoon, noin BMI 27.

[/quote]

Elimistösi yrittää kertoa sinulle, että se BMI 27 olisi sinulle sopivin paino. Ja tilastojen mukaan se on sitä monelle muullekin: alhaisin kokonaiskuolleisuus on painoindeksillä 27,3. Sen alle ei tarvitsekaan laihduttaa, ellei ole kohonnutta verensokeria, verenpainetta tms.

[/quote]

Noin minäkin luulen olevan, mutta toisaalta siinä BMI:ssä naamani on roikkuva läskipallo ja vyötärönympärys metrin. Minä kun olen omenalihavuuteen taipuvaista tyyppiä. Ulkonäkösyistä en millään haluaisi hyväksyä tuota painoa johon kehoni pyrkii :(

Vierailija
9/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh??? :D Tuohan on hyvä syy. "Pakko" ostaa kaikki vaatteet uudestaan. Turha miehenkään valittaa, kun on pakko.

Vierailija
10/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneminen. Iho kurtistu pienille hiuksen hienoille rypyille kasvoissa ja koko kropassa. Rinnat tyhjät ja ryppyset pussit. Takapuolesta läks muodot. Juonteet syveni.

Vierailija
11/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 16:32"]

[/quote]

[/quote]

Riippuu kyllä siitäkin, miten asia ilmaistaan. Valitettavan monella on tapana sanoa se niin, että ensimmäinen ajatus laihtuneella on, että "ai vasta nyt minä kelpaan, mitähän mahdoit minusta sitten aikaisemmin ajatella".

Laihtuminen on yleensä vain hyvästä, mutta onhan noita varjopuoliakin. Ehkä yleisimpiä on, jos on olettanut elämänsä muuttuvan jotekin tosi radikaalisti laihtumisen myötä mutta sitten niin ei käykään. Naistenlehdet ovat niin täynnä tätä "koko elämäni muuttui" -hehkutusta, mutta eihän se niin aina mene. Jos on laihduttanut hyvin paljon, voi jäädä löysää ihoa roikkumaan, joka hankaa. Rinnat voivat löpsähtää, lihasta lähteä, vaihdevuodet aikaistua. Monelle on myös yllätys, että painonhallinta on raskaampaa kuin itse laihdutus. Siitähän onkin kyse, joutuu koko loppuelämänsä kieltäytymään niistä asioista jotka aikanaan laihduttivat.

Kaikkein paras tilannehan olisi, jos pysyisi suunnilleen saman kokoisena läpi elämänsä. Onnekkaita ne, joilta se on onnistunut!

[/quote] No eipä riipu, kun hän kirjoitti : Parasta on jos kukaan ei sano mitään.

Vierailija
12/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paleleminen. Onneksi oli lyhyt talvi ;)

Vierailija
13/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAPPIKIVET! Kamalan tuskallista ja vielä monta kuukautta ennen leikkausta edessä. Laihtuminen kuulemma altistaa sappikiville...

Vierailija
14/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran läski, aina läski. Henkisesti tulee aina olemaan se lyllerö. 

Vierailija
15/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin sairauden takia normaalipainosta liki alipainoon. Teki oikeasti kurjaa kuulla, että oletpa hoikka tai oletko sairas. En yleensä vastannut mitään. Nyt olen BMI 20 ja edelleen kuulen joskus moitteita.

Pidän väljiä vaatteita tarkoituksella ja ei ole mitään tarvetta korostaa hoikkuutta.

Vierailija
16/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla niin päin, että sairastuttuani lihoin puolen vuoden aikana 20 kg. En halunnut uskoa korviani, kun ystäväni illanvietossa kilvan selittivät, että näytän ihan samalta kuin ennenkin. Ihanko tosi, näytin sairaana ja turvonneena samalta kuin silloin kun nukuin hyvin, ulkoilin, lenkkein ja olin TERVE. Tosiaanko he olivat mielikuvitelleet minut turvonneeksi ja väsyneeksi koko aiemman ystävyytemme ajan.

Vierailija
17/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit alkaa haukkua!

Vierailija
18/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 18:16"]

Mulla niin päin, että sairastuttuani lihoin puolen vuoden aikana 20 kg. En halunnut uskoa korviani, kun ystäväni illanvietossa kilvan selittivät, että näytän ihan samalta kuin ennenkin. Ihanko tosi, näytin sairaana ja turvonneena samalta kuin silloin kun nukuin hyvin, ulkoilin, lenkkein ja olin TERVE. Tosiaanko he olivat mielikuvitelleet minut turvonneeksi ja väsyneeksi koko aiemman ystävyytemme ajan.

[/quote]

Uskon että ystäväsi tarkoittivat hyvää - että sairaudesta huolimatta he näkivät sinussa saman ihmisen, joka on heille rakas samalla tavalla kuin ennenkin.

Vierailija
19/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun kerrot että olet laihtunut lähes -30 kg ja tuttava ei kuulemma huomaa mitään eroavaisuutta. :D

Vierailija
20/38 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jollekkin jäi löysää ihoa 20 kg:n laihtumisesta?!

Mä vihaan sitä ylimääräistä ihia, joten siinä mulle jo yksi syy, miksen edes viitsi laihduttaa!

Ja mulla olisi pudotettavaa 30 kg...